Te jotka olette eläkkeellä tai kuntoutustuella?
Käyttekö kampaamossa? Mitä sanotte jos kysyy työstä?
Kommentit (8)
Sanon että olen sairaslomalla ja mainitsen entisen ammattini. Sen enempää siitä ei ole udeltu.
Sanon, että etsin itseäni. Tästä on luontevaa siirtyä puhumaan harrastuksista, joista puhun mielelläni.
Olennaina asunut suurella paikkakunnalla, missä yksityisyhden voi säilyttää helposti.
Vasta nyt tajusin, että pikkupaikkakunnalla eläköimitymiseni kolmekymppisenä olisi ollut herkullinen juoruilun aihe!
Ei kampaajalle tarvi kertoa henk kohtaisia asioitaan yjtään enempää kuin itse haluaa. Voi jutella vaikka koronasta, jos ei halua ihan puhumatta istua.
Minä olen käynyt samalla kampaajalla hyvin pitkään, joten hän tietää mikä elämäntilanne minulla on milloinkin ollut. Oltiin aikoinaan samaan aikaan raskaanakin. Viime aikoina ollaan pohdittu muutenkin eläkeasioita.
Ystäväni kertoo olevan "kotirouva" kun häneltä kysytään. (sairaseläkkeellä). Silloin kun olin työtön, sanoin olevani "töiden välissä".
En käy. Jos joku kysyy niin toisinaan olen kertonut olevani eläkkeellä, mutta toisinaan kiertelen jotenkin että en ole töissä tällä hetkellä. Tottahan se sekin on. Olen kyllä kuntoutustuella ollessanikin työskennellyt hetken aikaa, sitä alaa en mainitsisi :D
Sanon että vittuako se sulle kuuluu? Saksi vaan sitä lettiä ja otan kahvia kiitoksia.