Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanonko itseni vai yritänkö vielä? Aivan järkyttävä ahdistus. Työni tap paa minut kohta.

Vierailija
23.06.2020 |

Minulla on niin järkyttävä ahdistus, etten enää kestä tätä oloa. Olen ollut jo monta vuotta todella stressaantunut ja ahdistunut töiden takia. Välillä helpottaa hetkeksi, mutta sitten ahdistus palaa takaisin. Olen ollut pitkään pätkätyökierteessä ja se tap paa minut vielä. Roikun näissä pätkissä kuin löysässä hirressä. En kelpaa vakituiseksi työantajalleni tai mihinkään muuallekaan, mutta pätkiin kyllä. Tunnen itseni arvottomaksi paskakasaksi. Koen olevani niin huono ihminen, että kuolema olisi oikea rangaistus minulle. Kuolema pyörii mielessäni joka päivä.

En ole löytänyt muutakaan työtä, joten olen jatkanut tässä hirsipuussa roikkumista. Vihaan itseäni todella paljon joka kerta, kun suostun taas yhteen pätkään.

Haluaisin oikeasti haistattaa paskat koko työelämälle, mutta minulla on jonkunlainen riippuvuussuhde työpaikkaan, jossa olen yhtä arvokas kuin kasa sontaa. Tunnen olevani arvoton ja turha työntekijänä ja ihmisenä. Minulla on taipumusta ylikiltteyteen ja olen tällainen halpa kynnysmatto. Inhoan itseäni niin paljon, että oksettaa.

Minulla on niin epätoivoinen olo, etten näe muuta ratkaisua kuin hypätä jostain sillalta alas. Säästyisi samalla irtisanoutumiseen liittyvältä vaivalta.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole soittanut lääkäriin, koska uutisissa luki, että aikoja perutaan ja kiireettömät ajat siirretään myöhemmäksi. En voi puhua kenellekään pahasta olostani. Uskon, etten saa mistään apua. En ole sen arvoinen.

Ap.

Vierailija
22/81 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun liittoon, mutta ei sieltä saa mitään apua. Minulla on ollut pätkäsopimuksia ehkä 50 kpl tällä työnantajalla. Kyllähän järki sanoo tässä vaiheessa, että ei niillä ole koskaan ollut aikomustakaan vakinaistaa minua.

Kaduttaa, että lupasin jatkaa uudessa pätkässä ennen lomaani. Ilmeisesti suullistakaan sopimusta ei voi enää perua?

En todellakaan tunne itseäni tärkeäksi tai arvokkaaksi. Olen alhaisinta roskaa. Hävettää olla olemassa.

Ap.

Haet sairausloman (päivystyksen kautta jos ei muuta vaihtoehtoa) ja sairauslomaan vedoten perut tuon uuden työpätkän. Eli puratte sen uuden sopimuksen yhdessätuumin. Ei työnantaja halua ottaa töihin työntekijää, joka jo valmiiksi sairaana.

Ja muista, että ei ole sinusta kiinni tuo vakinaistaminen: tekisivät kenelle tahansa samoin. Todella yleistä nykyään tuo sopimusten pätkiminen niin, ettei tarvi vakinaistaa saatikka antaa määräaikaiselle lomia.

/viestin 15 kirjoittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole soittanut lääkäriin, koska uutisissa luki, että aikoja perutaan ja kiireettömät ajat siirretään myöhemmäksi. En voi puhua kenellekään pahasta olostani. Uskon, etten saa mistään apua. En ole sen arvoinen.

Ap.

Asiasi ei ole kiireetön. Ja koronatilanne on tällä hetkellä jo niin hyvä, että minkäänlaista ruuhkaa ei ole. Varmasti saat ajan tk:hon, soita heti huomenna! Painotat sitä, että sinun on pakko saada apua tai muuten teet itsellesi jotain. Olet apusi ansainnut.

/15

Vierailija
24/81 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään monet on pätkätöissä. Itsekin olen. Ei kannata liikaa stressata. Hae samalla muita töitä, jos kovin ahdistaa. Vinkkinä, että helpompi päästä muihin töihin jos olet työssä kuin työttömänä. Jostain syystä työnantajat karsastavat työttömiä, vaikka työttömyyttä olisi kestänyt vain vähän aikaa.

Jostain syystä neiset eivät kykene etsimään töitä muuten kuin työttömänä.

Tämän palstan keskusteluissa tuskin koskaan tulee kyseeseen se vaihtoehto että hankisi uuden työn ja sen jälkeen vasta irtisanoutuisi vanhasta työstä.

Idiootti. Moni hakee vuosia töitä. Jossain vaiheessa on pakko priorisoida mielenterveytensä työn edelle jos työnhaku ei tuota tulosta.

Vierailija
25/81 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta, vinkki: Ota loparit

Zinc

Vierailija
26/81 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa maassa ei ole olemassakaan vakipaikkoja. Opettajatkin palkataan maksimissaan kahdeksi vuodeksi kerrallaan. Yritä ajatella, että onneton asenteesi johtuu siitä, että vertaat itseäsi joihinkin muihin. Sinulla vaikuttaa kuitenkin olleen useita työsuhteita. Olen ihan yhtä tärkeä ihminen ja työntekijä kuin muutkin.

Eipä siinä mitään, jos työtä riittää ja palkkaus on kohdallaan.

Vaimo oli vuosi sitten eräässä paikassa 3kk ja työsuhteen päättyessä vakiofraasi "otamme yhteyttä jos tulee tarvetta".

Nyt on ko. paikassa on ollut ainakin 5 pätkätyöntekijää vaimoni jälkeen, eikä ole otettu yhteyttä... Vaimoni on kysellyt myös säännöllisesti jatkoa. "Otetaan yhteyttä kun tarve tulee".

Nyt hän on henk. koht avustajana, kk-palkka 350€ tukia ei tipu, koska minulla on yritys

Kouluttautumista harkitsee, lähihoitajille tuntuu olevan kysyntää.

Tosin terveyssöistä yövuoro ei käy, heikentää sijoittumista. Ikää kohta 50.

Ei viiskymppisen kannata enää lähäriksi opiskella. Siinä menee selkä ja nivelet jne. viimeistään finaaliin. .

Zinc

Vierailija
27/81 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap kysellyt sitä vakipaikkaa ? Meillä ainakin vakinaistetaan niitä, jotka niihin paikkoihin osoittaa kiinnostusta. 

Zinc

Vierailija
28/81 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katsotaan, jos uskallan soittaa huomenna. Luulen kyllä, että nyt ei pääse, koska terveyskeskusten tilanne on ruuhkautunut koronan jälkeen. Sitä paitsi en osaa puhua asioistani ääneen. Minut varmaan ajetaan pois, koska en osaa kertoa, mikä vaivaa.

Ja tiedän, että pätkätyöt johtuvat minusta. Moni muu on vakinaistettu lyhyessä ajassa. Minussa täytyy olla jotain vikaa.

Ap.

Vierailija
29/81 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä helpottaako tää sun oloa, mutta uskon että he ovat tyytyväisiä työpanokseesi, kun pyytävät sinua uudestaan töihin.

Vierailija
30/81 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut vakipaikkoja, mutta en päässyt niihin koskaan. Lopetin hakemisen, koska en enää kestänyt jatkuvia hylkäyksiä. En laita enää yhtäkään hakemusta tälle työnantajalle. Pitäkööt paikkansa. Rajansa silläkin on, miten monta kertaa viitsin nöyryyttää itseäni hakuteatterissa.

Ap.

Vierailija
31/81 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko keskustellut asiasta esimiehen kanssa? Ja jos olet, niin minkä syyn hän on sanonut esteeksi vakinaistamiselle?

Vierailija
32/81 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että he ovat täysin tyytyväisiä työpanokseeni. Kyllähän näihin pätkiin kelpaa kuka tahansa keskinkertainen turhake, jos on pulaa työntekijöistä. Hyvä työntekijä saisi vakituisen paikan.

Ap.

Vierailija
33/81 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa maassa ei ole olemassakaan vakipaikkoja. Opettajatkin palkataan maksimissaan kahdeksi vuodeksi kerrallaan. Yritä ajatella, että onneton asenteesi johtuu siitä, että vertaat itseäsi joihinkin muihin. Sinulla vaikuttaa kuitenkin olleen useita työsuhteita. Olen ihan yhtä tärkeä ihminen ja työntekijä kuin muutkin.

Just ja monessa maassa ei saa työstä palkaksi kuin juuri sen verran ettei ehkä kuole nälkään, hyvässä tapauksessa. On se kyllä kumma kun työmiehen pitäisi aina olla onnellinen siitä miten hyvin hänellä on asiat kun jossain päin maailmaa työnantaja käyttää orjatyövoimaa.

Tässä tapauksessa on kyse Suomesta eli vertailu on aivan turhaa. Suomessa on työntekijällä oikeudet ja velvollisuudet. Suomessa työsopimuslaki, sekä usealla allalla työehtosopimus. Suomi pitäisi olla sivistysvaltio ja ihmisä pitäisi kohdella tasa-arvoisesti niin terveydenhuollossa kuin työelämässä. Näin ei aina ole eli asiat ovat hyvin, mutta voisivat olla paljon paremminkin.

"kehitysmaiden" työolot ja työntekijän oikeudet ovat sitten aivan toinen juttu...mutta ne ovat aivan järkyttävät.

Yleensä, jos työntekijät ovat tyytyväisiä se heijastuu asiakasrajapintaan ja tätä kautta todennäköisesti yrityksen tulos nousee. Tai jos tehtaassa tai koodia vääntävässä yhtiössä on hyvä työilmapiiri niin tämäkin heijastuu tulokseen.

Vierailija
34/81 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Oletko siis THLn leivissä etkä kannata laumasuojaa :)? No olet vaan hiljaa ja juot kahvia lisää ja syöt sitä Kampaviineriä vieläkin enemmän.

Kyllänse shiitä!

Vierailija
35/81 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No katsotaan, jos uskallan soittaa huomenna. Luulen kyllä, että nyt ei pääse, koska terveyskeskusten tilanne on ruuhkautunut koronan jälkeen. Sitä paitsi en osaa puhua asioistani ääneen. Minut varmaan ajetaan pois, koska en osaa kertoa, mikä vaivaa.

Ja tiedän, että pätkätyöt johtuvat minusta. Moni muu on vakinaistettu lyhyessä ajassa. Minussa täytyy olla jotain vikaa.

Ap.

Isoimmissa kaupungeissa on myös omat palvelusivut terveyspalveluiden hoitoon, eli jos se löytyy, niin voit sitä kautta kirjoittaa asian viestillä. Näin olen itsekin joskus tehnyt, kun en pystynyt itkulta puhumaan puhelimessa.

Jos puhuminen tuntuu hankalalta, niin kirjotat asiat valmiiksi paperille ja luet sen sitten vain ääneen. Sanot puhelimessa suoraan, että olet kirjoittanut asiat paperille ja haluat ensin siitä lukea. Muista, että puhelimeen vastaa ammattilainen: hän osaa kyllä kysyä oikeita asioita.

Soita siis heti huomenna! Tule kertomaan sitten miten meni. Et ole yksin, kirjoitellaan tänne huomennakin :)

/15

Vierailija
36/81 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun liittoon, mutta liittoa ei kiinnosta jonkun luuserin pätkätyöt. Esimiehiä ei kiinnosta määräaikaisten asiat tai hyvinvoinnit, koska määräaikainen ei ole oikea työntekijä. En voi mennä työterveyteen, koska olen tällä hetkellä "kesälomalla" eli työttömänä. Terveyskeskukseen ei pääse korona-aikana. Kukaan ei voi auttaa minua. Tilanne tuntuu niin epätoivoiselta, etten näe enää muuta ratkaisua kuin itsensä tap pa mi nen.

Ap.

Siis olet työtön ja mietit irtisanoutumista`? Tämä käy mielenkiintoiseksi.

Vierailija
37/81 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että he ovat täysin tyytyväisiä työpanokseeni. Kyllähän näihin pätkiin kelpaa kuka tahansa keskinkertainen turhake, jos on pulaa työntekijöistä. Hyvä työntekijä saisi vakituisen paikan.

Ap.

Ei se aina noin mene.

Zinc

Vierailija
38/81 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin meinasin tapp.a itseni työn takia. Nyt mietin, että mitä jos olisin mennyt niin tekemään. Päädyinkin irtisanomaan itseni ja nykyään on kaikki paremmin. Muutama päivä irtisanoutumiseni jälkeen kaverini kysyi joko olet etsinyt itsellesi uuden työn. "No, oletko jo hakenut uusia paikkoja, no, oletko sopinut jo jotain uutta, no, joko on jotain kiikarissa." Ei jum.lauta olisi saanut edes hetkeä toipua ennen uutta työpaikkaa.

Vierailija
39/81 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn katsomassa, jos meidän kaupungin terveyspalveluista löytyisi tuollainen. Olisi helpompi kirjoittaa kuin kertoa puhelimessa. Ei kukaan ota kuitenkaan vakavasti. Olen ihan varma, että minut käännytetään pois. Ei kukaan voi auttaa. Kyllä tämä tilanne on sellainen, ettei mikään voi auttaa. Taidan vain soittaa töihin, etten tule. Jos tulee seurauksia, niin sitten tulee. En jaksa välittää.

Ap.

Vierailija
40/81 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Ei se aina noin mene.

Zinc

Mikä idea sitten on ketjuttaa hyvää työntekijää? Ketjutettu työntekijä häipyy muualle, jos löytää vakituisen työn kilpailevalta työnantajalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi