Mun kesä menee ihan hukkaan :(
Olen siis nuori nainen. Valmistunut lukiosta mutta en tiedä mitä tekisin elämälläni nyt, sekin stressaa. Ja Kesäkin tuntuu menevän hukkaan.
Olen kyllä ollut ulkona, etenkin töissä ollessani. Käynyt kerran uimassa ja rannalla istumassa.
Mulla ei oo tällä paikkakunnalla ketään kaveria jonka vois pyytää käymään jossain. Tuntuu niin mälsältä että lähtisi vaan itse yksin johonkin rannalle istumaan :( olipa joku sellainen ihminen. Että vois edes joskus pyytää tekemään jotain.
Tuntuu että ei jaksaisi edes alkaa kirjaa lukeman. Jaksan juuri käydä välillä töissä (saan ite päättää koska sinne meen) tehä ruokaa ja pitää kämppäni jotenkuten siistinä.
En todellakaan jaksa tähän päälle miettiä opiskelua. Ahdistaa vaan.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Helposti somea selaamalla voi luulla, että muilla kesä on aurinkoa, rannalla lekottelua ja ystäviä. Osalla varmasti onkin, mutta suurimmalla osalla ei.
Onko sinulla harrastuksia? Jos on, niin kysy harrastusporukkaa mukaan pelaamaan koripalloa kentälle. Jollei, niin kannattaa näin kesällä mennä mukaan vaikkapa paikalliseen höntsä pesäpalloryhmään tai nurmikkojumppaan. Siellä voi olla joku tuttu tsi tutun tuttu.
Milloin kirjoitit lukiossa? Jos sinulla on ollut välivuosi, niin ymmärrän, että olet pudonnut porukasta. Toivottavasti menet syksyllä opiskelemaan ja pääset opiskeluelämään kiinni ja saat kavereita.
Minulla ei ole mitään "ruusuisia" luuloja muiden elämästä, en seuraa muiden elämää somessa. Ei kiinnosta. Mutta tulee melkein paha olla kun näen ihmisiä joilla on hauskaa ja luonnollista olla keskenään. Itsehän olen ajanut itseni siihen pisteeseen että muiden ihmisten tapaaminen jännittää.
Olen pudonnut porukasta jo vuosia sitten.
Ainoo paikka mihin meen ihan mielellään vaikka sekin välillä jännittää, on baari. Jos tänään menisi kun en oo tänä vuonna vielä käynytkään. Sieltä löysin poikaystävänkin. Ja ei se ei hirveesti auta mun yksinäisyyttä hyvä että saan pidettyy itteni kasassa kun oon sen kanssa. Mulla on päässä meneillään juupas kyllä se varmasti tykkää olla mun kanssa ja välittää musta, eipäs se ei todellakaan välitä ja on mun kanssa vaan läpällä. 😟
Kukin meistä joutuu joskus tuollaiseen tienhaaraan. Symppaan aloittajaa.
Ymmärsinköhän oikein että sinulla ei ole opiskelupaikkaa tiedossa? Päämäärättömyys ja epävarmuus tulevaisuudesta aiheuttaa tuollaista oloa ja se on ihan normaalia. Kaikki me halutaan kuulua johonkin ja saada onnistumisen kokemuksia, tuntea olevansa osa jotakin. Aikuisillakin ihmisillä kesäloma töistä on ihan eri asia kuin työttömyys.
Todennäköisesti olosi helpottaa huomattavasti kun lähdet opiskelemaan, saat rakentavaa tekemistä ja uusia kavereita. Nyt kesällä yritä ottaa mitä irti saat. Olisiko joku projekti, oppia uutta? Kirjottaa kirja, opetella nikkaroimaan tai tekemään nettisivuja, opiskella uusi kieli? Uuden oppiminen ja hyödyllisten asioiden tekeminen nostaa mielialaa valtavasti. Tsemppiä sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Nyt olen ymmälläni, valmistuit lukiosta? Miksi valmistutaan lukiosta, ylioppilaaksi??
Makaroonilaatikoksi
Zinc
Selvensikö tämä ?
Ostat paljon pussisiideriä ja meet johonkin idylliseen paikkaan katsomaan auringon laskua, niin kyllä sinne joku ilmaantuu seuraksi. Ja jos ei ilmaannu niin nauti rauhasta ja yksin tissuttelusta.
Sama. Kesä menee yksin (niin kuin koko elämä muutenkin) kuolleessa kylässä korvessa mistä ei edes pääse pois. Mitään ei tapahdu. Ei tää oo mitään elämää.
Hyvä kun olet löytänyt töitä. Kaikki nuoret eivät löydä.
Harrastuksiin? Tutustut ihmisiin.
Oon sua pari vuotta vanhempi ja taas vietän kesän yksin. Kiitos vakavan masennuksen ja traumojen, jotka ovat pilanneet ihmisuhteeni ja elämäni. Pitää vaan pitää toivoa yllä, mä ainakin yritän muuttaa nyt elämääni. Sulla on koko elämä edessä vielä, yks vuos ei ole mitään! :D. Kiitä onneasi jos painolastina ei ole masennusta tai muuta häikkää. Ne tuhoaa kaiken hyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla kesä menee hukkaan, kun sinulla on esim. koti, ruokaa ja töitä? Ja varmaan vaatteetkin päällä?
En jaksa kanssa ymmärtää miten nämä ihmiset, joilla on perustarpeet ihan kunnossa jaksaa aina vaan valittaa.
Ok, no luullakseni sitten suurin osa suomalaisista ei saisi koskaan valittaa koska perustarpeet kunnossa.
Tiedoksesi että elämän mielekkyys koostuu muustakin kuin perustarpeiden tyydyttämisestä. Itselleni elämä olisi aika paljon mielekkäämpää, jos minulla olisi hyviä ihmissuhteita ja voisin vaikkapa pyytää jotakuta rannalle kanssani. Tämän tuon kyllä esiin aloituksessani mutta porukka sivuutti sen kokonaan. Kelläs nyt on se huono lukutaito???
Missä hiton pahvilaatikossa sinä elät, kun kuvittelet suurimmalla osalla perustarpeiden olevan kunnossa? Kannattaisiko lukea, jotain muutakin kuin vai aihe vapaata?
Jos olet yksinäinen ota yhteyttä vaikka johokin lastenjärjestöön vapaaehtoistyöstä niin palataan sen jälkeen näihin perustarpeisiin...
Nälkä kasvaa syödessä.