Oletko joutunut lintuhyökkäyksen kohteeksi koskaan? Minä jouduin tänään
Kaksi lokkia hyökkäsi kimppuuni. Se oli ihan kamalaa. Rauhassa kävelin kotiini kun puusta tai jostain tekivät hyökkäyksen päälleni ja hyökkäili kotiovelle asti. Huh! Onneksi eivät osuneet, mutta läheltä piti. Oli todella pelottavaa kun vauhdilla tuollainen tervävänokkainen lintu tekee hyökkäyksiä. Pitää ottaa keppi ja sateenvarjo mukaan seuraavaksi kun lähden ulos.
Kommentit (51)
Ulkoilutan kissaa kesällä valjaissa. Ehkä toisena kesänä erehdyimme menemään lähelle paikkaa missä harakoila ilm pesä. Kävivät päälle siihen malliin että kissa äkkiä syliin ja juoksulla pois.
Alkukesästä tässä näkyi kulkemassa vapaana yksi harmaa kissa usein. Ehti hiukan ärsyttää tämä kissa kunnes kerran näin kun harakat hyökkäsi ja jahtasi kissaa kunnolla. En tiedä tuliko vammoja mutta kissaa ei ole näkynyt sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Eläimet sentään välittävät jälkeläisistään vilpittömästi, ihmiset yleensä eivät.
Ja sitten on nämä pussieläimet jotka saalistajalta paetessaan kaivavat poikasen pussistaan ja heittävät pedonruuaksi. :D Helpompi tehdä uusia kunhan oma henki säilyy.
Minä olen opettanut mökkilaiturin kupeessa pesivät lokit läsnäoloon heittämällä vähän ranskanleipäpaloja ja juttelemalla.
Ei oo enää samaa showta veneelle lähdön kanssa. Lokki ei mene paniikkiin, äännähtää vaan meidän lähestyessä poikasille "äyh" ja ne ymmärtävät käskystä uida kymmenen metrin päähän. Itse se jää rauhallisena kököttämään kaiteen nokkaan, kun varustelemme venettä.
Ei enää kiljuntaa ja kakkahyökkäyksiä.
Minä en voi enää pihalla syödä mitään, kun pikkulinnut hyökkäävät leivän tai pullan kimppuun. Oma vika,kun joskus heittelin niille muruja.
Joo. Lokit ja pääskyset käy ny kuumana. Ei ihmekään kyllä kun lokitkin menettäny jo poikasiaan. Nyt pitäisi koiranulkoiluttajien kiertää tietyt paikat Kaukaa ni ei tarttis lokkienkaan käydä kierroksilla.
Vierailija kirjoitti:
Suojelevat vain jälkeläisiään, se on niiden luonto. Sinäkin suojelet omia lapsiasi. Kyse ei ole ilkeydestä vaan selviytymisestä. Linnun tehtävä on lisääntyä ja saattaa jälkikasvu maailmalle.
Jos haluavat selviytyä, niin kannattaisi olla hyökkäilemättä. Nyt tekivät viimeisen virheensä, kun paljastivat minulle missä on pesä. Yöllä meillä on uudet treffit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suojelevat vain jälkeläisiään, se on niiden luonto. Sinäkin suojelet omia lapsiasi. Kyse ei ole ilkeydestä vaan selviytymisestä. Linnun tehtävä on lisääntyä ja saattaa jälkikasvu maailmalle.
Jos haluavat selviytyä, niin kannattaisi olla hyökkäilemättä. Nyt tekivät viimeisen virheensä, kun paljastivat minulle missä on pesä. Yöllä meillä on uudet treffit.
Kaikki lokit ovat rauhoitettuja pesintäaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lokit ovat rauhoitettuja pesintäaikana.
Harmi. Toden totta harmillista. Mitähän nyt sitten tekisin. Laittaa pohtimaan.
Kerran sarvipöllö hyökkäili metsässä - teki syöksyjä pääni yli. Tunnistin sarvipöllöksi kun istui puun oksalle välillä. No, kun sitten katselin vähän ympärilleni, huomasin muutaman metrin päässä kuusen oksalla rivissä istuviä harmaita möykkyjä. Olivat pöllön poikasia. Häivyin paikalta vähin äänin.
Lokit joskus kun niiden poikaset hyppii pesästä ja juoksee pitkänkin matkan talojen välissä jonnekin missä on vettä. Samalla se emo vahtii ja syöksähtelee varmuudenvuoksi kaikkien silmille jotka kävelee liian läheltä.
Hautausmaalla naakkojen p💩skahyökkäyksen kohteeksi. Olin kyllä aika "kirjava" sen p💣mmituksen jäljiltä.
Lapset ovat joskus menneet vahingossa liian lähelle lokkien pesää, ja samantien sieltä tulee ilmahyökkäys. Eivät nokkaisseet tai mitään, lähinnä pelottelivat lentämällä päälle. Ollaan myös oltu liian lähellä hanhien poikasia, ja se on aika pelottavaa kun hanhet juoksevat kohti kaula pitkällä. Eivät kuitenkaan ala seuramaan, jos itse vaan vikkelästi poistuu paikalta. Ai niin ja myös joutsen on hieman uhitellut ja varoitellut, ettei liian lähelle poikasta sovi tulla. Ei kovin lähelle mentykään, sillä joutsenet on jo sen kokoisia ettei sellaista halua saada kimppuunsa. Linnut ovat kovia suojelemaan poikasiaan ja se tietysti on ymmärrettävää.
Onhan noita lintuja vähän turhan läheltä hyökkäillyt, mutta kerran jäimme ulkoilupolulla lokipoikasen ja vanhempien väliin. Katselimme kaikki vähän ihmeissämme, että mitäs nyt, niin lokit kuin minä ja kaverini.
Ei minkäänsortin aggressiota.
Pääskyset olleet ongelma jo useamman kesän, ja vieläpä keskellä kaupunkia. Muutama kuollutkin tuohon parvekkeelle ja keittiönikkunaan syöksyessään. Bonuksena se jumalaton möykkä ja taloyhtiö on haluton tekemään asialle mitään.
Turun Samppalinnassa. Varis kyttäsi polun ylittävällä oksalla.
Kerran tiira teki syöksyjä minua kohti. Lensi ihan vierestä nokka ammollaan. Sillä oli varmasti pesä lähellä. Toisella kerralla lokki teki syöksyhyökkäyksen. Sitten huomasin, että lähistöllä oli poikanen. Kummallakin kerralla lähdin pois paikalta.
Metso on hyökännyt mökkipihalla. Kerran myös naakkaparvi hyökkäsi pienen punaisen autoni kimppuun. Kumma juttu. Muutama niistä kuoli.
On sateenvarjo aina käsilaukussa. Kerran otin esille ja avasin kun lokki yritti lähestyä liikaa, ja uhkaavien lintujen aikana voin ottaa suojaksi.
Ihan normaali ilmiö tähän aikaan vuodesta, kun linnuilla on pieniä poikasia.
Eläimet sentään välittävät jälkeläisistään vilpittömästi, ihmiset yleensä eivät.