Mies ei huomaa mitä kaikkea teen parisuhteemme eteen
Minä huomioin häntä jatkuvasti, teen valmiiksi ruokaa ja ostan yllätyksenä hänelle herkkuja. Kehun häntä, jotta hänelle tulisi parempi itsetunto. Huomioin seksissä, teen aloitteita ja joskus pelkästään hyväilen häntä saamatta itse mitään. Soitan, viestittelen jne.
Jonkun aikaa tämä on tuntunut hyvältä, mutta nyt olen huomannut, että mies pitääkin minua aivan itsestäänselvyytenä nykyään. En saa häneltä koskaan mitään vastaavaa takaisin. En tunne oloani rakastetuksi. Hän vilkuilee koko ajan muita naisia, eikä huomioi minua. Itsetuntoni ei ole koskaan ollut ennen näin nollassa. Ja tuntuu, että tämä parisuhde on syynä tähän.
Miten voin korjata tilanteen, vai lähdenkö vaan menemään? Ero on pyörinyt mielessä viime aikoina paljon. Juhannuksenakin mies toljotti läsnäolostani huolimatta koko ajan muita naisia.
Kommentit (67)
En ymmärrä miksi mennä yhteen sellaisen miehen kanssa, jota pitää alkaa heti muuttaa. Etsikää jo alun perin se sopiva kumppani niin säästytte tällaisilta pettymyksiltä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teet sellaista mitä et oikeasti halua tehdä? Miksi vaadit toista tekemään sellaisia asioita, joista hän ei ole kiinnostunut? Jos sinä teet noin vapaaehtoisesti, niin miksi sen toisen pitää tehdä myös juuri niin kuin sinä halua? Etsi itsellesi sopivampi kumppani, siinä ratkaisu ongelmaasi.
Eli suhde olisi sitten sellainen ettei kumpikaan koskaan soita, viestittelen, kerro että rakastaa, sano että näytät hyvältä, ilahduta yllätyksillä, tee aloitetta seksiin jne. Mikä suhde sellainen edes on?!!? Jos ei toinen tee mitään ja toinen tekee aloitteen aina kaikkeen niin sekö on mielestäsi reilua?
Vierailija kirjoitti:
Minä teen miehelle kivoja juttuja ja kaikkea hyvää. En voi rakastua mieheen, joka ei tee myös minulle hyvää aivan vapaaehtoisesti.
Rakkautta ei nosta se, että luettelen miehelle mitä hänen pitää tehdä, jotta olen tyytyväinen. Ei mieskään minulle sanonut, että tee sunnuntaisin pippuripihvit, niin olen tyytyväinen. Ihan itse huomasin, että mies tykkää pippuripihveistä ja halusin häntä niillä ilahduttaa. Jos mies ei ole kiinnostunut mistä pidän eikä vaivaudu minua ilahduttamaan, niin hän ei ole minuun rakastunut.
Voihan pippuripihvi.😂
Itse jätin miehen siksi että kerjäsi huomiota jatkuvasti. Kokoajan pitäisi huomioida sanoin ja teoin, silittää ja paijata. Kehua miten näyttää hyvältä ja on hieno paita.
Aikuinen ihminen, ja on kuin pikkulapsi tai koiranpentu vailla huomiota ja rapsutuksia. Hankkikoot itsetunnon.
Mites se naisviha tässä sinun kommentissasi? :D Aika katkeroitunutta ajatella, että kaikki naiset valhetelevat ja liiioittelevat, surullista.
Mitä iloa saisit siitä, että mies painotuksen vuoksi huomioi sinua eikä omasta tahdostaan?
Ilmeisesti mies ei ole sellainen, joka tykkää huomioida. Ei siis ole sopiva mies sinulle.
Antivihaaja kirjoitti:
Mites se naisviha tässä sinun kommentissasi? :D Aika katkeroitunutta ajatella, että kaikki naiset valhetelevat ja liiioittelevat, surullista.
Ihan puhdasta elämän mukanaan tuomaa tietoa ja viisautta. Käytä vähän lisää teinix-hymiöitä
Hanki koira, se läähättää aina vierellä silmät tapilla.
Minua ärsyttäisi tuollainen käytös. Ei minua tarvitse kehua kuin jotain koiranpentua eikä tarvitse olla koko ajan soittelemassa ja viestittelemässä.
Lakkaa 2kk ajaksi tekemästä noita asioita ja huomioimasta. Mies saattaa huomata jotain ja ottaa vuorostaan vetovastuun. Jos ei, niin sitten kannattaa miettiä, haluaako jatkaa sellaisessa suhteessa.
Rakkauden vastakohta on välinpitämättömyys. Tarjoiluehdotukseni on välinpitämättömyyttä sopivina annoksina, ei palvelua. Parisuhde ei ole hoivasuhde.
Jos ap:lla on ongelmaa ymmärtää mikä on toisen huomioimista ja mikä taas hössöttämistä, paapomista, ruualla rakastamista, naisen oleminen äitinä miehelleen niin parempi naisen lopettaa heti kaikki huomioiminen ja lisätä sitä vain vastavuoroisesti, pieninä annoksina. Siten ei tarvitse olla marttyyri.
Niin ärsyttävää naisten tapa tukahduttaa suhde ja mies ylenpalttisella huomioimisella ja sitten itkeskellä kun ei saa asioita samalla tavoin takaisin. Tukahduttakaa se kirottu hoivavietti kun kyse on aikuisesta ihmisestä, se tekee teistä vain epäseksikkään ja katkeran.
Mieti vaikka mitä ajattelet kun näet koiranpennun - jos lässytys ”lutuinen iiihana voi sinua kultamuruinen” alkaa välittömästi niin olet riskiryhmää. Ja siinä suhteessa tyhmä.
"En saa häneltä koskaan mitään vastaavaa takaisin"
Oletko puhunut tästä miehelle? Sanot sille miltä susta tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kokeillut jotain kokeilevaa seksiä? Siis jotain sellaista, mistä mies ei ole ehkä kehdannutkaan kertoa sinulle. Pue itsesi brittiläiseksi koulutytöksi ja PYYDÄ nöyrästi saada hänen kalunsa sun suuhun.... Voisi muuttua ääni kellossa.
Olen kokeillut vaikka mitä ja seksi ei ole suhteemme ongelma. Kerroin sen jo aloituksessa, että huomioin häntä. - ap
se että sinä kuvittelet jotain, ei tarkoita sitä että mies olisi seksielämäänne ja elämäänne tyytyväinen
Okei sinun seksielämä ei varmaan ole sitten tyydyttävää mutta juuri kerroin, että meillä se on ihan molempien mielestä. Se on yksi hyvä asia suhteessamme vaikka muilla alueilla on ongelmia. - ap
Naiset tekevät asioita, jotka ovat miehille yhdentekeviä. Esimerksi siivous, ei miehiä haittaa vaikka kotona on vähän sotkuista ja pölyistä. Miehistä on varmaan mukavampaa, jos ei tarvitse olla jatkuvasti soittamassa ja viestittelemässä eikä niille herkuillekaan ole niin väliksi.
Jos mies ei ole luonteeltaan huomioiva, niin miksi aloit hänen kanssaan ylipäätänsä seurustelemaan? Eikö tämä tule ilmi jo tapailuvaiheessa?
Ap:n kannattaa pukea teot sanoiksi. Vaikka vain itselleen opiksi ja huomioksi.
Ostin sinulle kylmäsavustettua lohta kaupasta koska tiedän sinun pitävän siitä niin huomaatko kuinka sinua huomioin, arvostan ja rakastan - rakastathan sinä minua maailman eniten?
Tein sinulle lempiruokaasi lasagnea koska tiedän sinun pitävän siitä niin huomaatko kuinka sinua huomioin, arvostan ja rakastan - rakastathan sinä minua maailman eniten?
Oi kun näytät komealta kun kävit parturissa, kehun sinua ja nostatan itsetuntoasi koska tiedän sinun pitävän siitä niin huomaatko kuinka sinua huomioin, arvostan ja rakastan - rakastathan sinä minua maailman eniten?
Hei, soitin/viestitin sinulle hyvää yötä rakkaani, nuku hyvin koska tiedän sinun pitävän siitä niin huomaatko kuinka sinua huomioin, arvostan ja rakastan - rakastathan sinä minua maailman eniten?
Otin sinulta suihin (ja jäin itse puutteeseen) koska tiedän sinun pitävän siitä niin huomaatko kuinka sinua huomioin, arvostan ja rakastan - rakastathan sinä minua maailman eniten?
Sanoitettuna näyttää typerältä touhulta ainakin minusta niin olisiko syytä muuttaa toimintaansa. Jos siis kaipaa kahden täysipäisen aikuisen välistä parisuhdetta. Voi olla parempi vaihtaa miestä ja tehdä seuraavassa suhteessa asiat toisin kun korjata väärille urille mennyt parisuhde. Mies on jo ehtinyt tottua tonttuun.
Vierailija kirjoitti:
Naiset tekevät asioita, jotka ovat miehille yhdentekeviä. Esimerksi siivous, ei miehiä haittaa vaikka kotona on vähän sotkuista ja pölyistä. Miehistä on varmaan mukavampaa, jos ei tarvitse olla jatkuvasti soittamassa ja viestittelemässä eikä niille herkuillekaan ole niin väliksi.
Mutta...mutta....entä pippuripihvit? Kai niillä nyt merkitystä on? Pippuripihvit sunnuntaisin ovat parisuhteen kulmakivi!
Selvästi täällä halutaan vääntää asia minua vastaan kun toivon että joskus itsekin saisin jonkun kehun tai että mies osoittaisi ajatelleen minua. Se on kai sit liikaa vaadittu. Tai että edes seurassani kunnioittaisi toivettani olla tuijottamatta muita naisia.
Olet ollut liian kiltti. Jos vain koko ajan passaat, mielistelet ja lahjot, etkä anna vaikutelmaa että sinullakin on itsetunto ja osaat pitää puolesi, niin miksipä miehen pitäisi vaivautua tekemään vuoksesi mitään. Hän on saanut käsityksen, että palvelu pelaa ja kehuja satelee, vaikka sinua kohtelisi huonosti.
Kyllä, vika on miehessä, mutta yleensä ihmissuhteissa omat rajat täytyy vetää jo alussa, muuten tilanne luisuu siihen että toinen tekee mitä haluaa ja toinen vain myötäilee. Ei mies uskalla temppuilla samalla tavalla jos huomaa että nainen on jämäkkä eikä anna kenenkään pitää häntä ovimattonaan. On myös mahdollista, ettei miestä kiinnosta panostaa suhteeseenne, mutta sellaisesta miehestä on paras hankkiutua muutenkin eroon.
Parisuhteessa oleminen on täysin vapaaehtoista. Jos kumpi tahansa osapuoli ei toimi niinkuin toinen haluaa ,tyytymätön lähtee. Niin se vaan menee.Ei se toinen voi yksin päättää että kun minä teen näin kun haluan niin sen pitää riittää sille toiselle. Yleensä pariskunnat toki yrittää keskustella ja sopia asioista yhdessä , mutta jos se ei onnistu ja toinen on joustamaton ja toinen tyytymätön niin kyllä se tyytymätön panee lusikat jakoon. Ketään ei voi velvoittaa pysymään suhteessa ,jossa ei halua enää olla.