Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei huomaa mitä kaikkea teen parisuhteemme eteen

Vierailija
23.06.2020 |

Minä huomioin häntä jatkuvasti, teen valmiiksi ruokaa ja ostan yllätyksenä hänelle herkkuja. Kehun häntä, jotta hänelle tulisi parempi itsetunto. Huomioin seksissä, teen aloitteita ja joskus pelkästään hyväilen häntä saamatta itse mitään. Soitan, viestittelen jne.

Jonkun aikaa tämä on tuntunut hyvältä, mutta nyt olen huomannut, että mies pitääkin minua aivan itsestäänselvyytenä nykyään. En saa häneltä koskaan mitään vastaavaa takaisin. En tunne oloani rakastetuksi. Hän vilkuilee koko ajan muita naisia, eikä huomioi minua. Itsetuntoni ei ole koskaan ollut ennen näin nollassa. Ja tuntuu, että tämä parisuhde on syynä tähän.

Miten voin korjata tilanteen, vai lähdenkö vaan menemään? Ero on pyörinyt mielessä viime aikoina paljon. Juhannuksenakin mies toljotti läsnäolostani huolimatta koko ajan muita naisia.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä lähtisin menemään, mutta sinähän sen päätät. Ei kuulosta parisuhteelta tuollainen.

Vierailija
2/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu ettei parisuhde ole kahden kauppa, vaan että itse on se joka huomioi toista ja toinen ei tee mitään - kannattaa asiasta ainakin keskustella kumppanin kanssa ettei ole tyytyväinen.

Minä jäin liian pitkäksi aikaa suhteeseen, jossa olin lähinnä keittiöpiika ja siivooja. En harrastanut mitään omaa harrastusta, mahdollistin toiselle omaa vapaa-aikaa mutta se ei ollut vastavuoroista. Lapsiperheessä helposti kääntyy siihen että toinen tekee enemmän. Mutta asiaan voi keskustelemalla vaikuttaa. 

Joskus mies huomaa mitä menetti vasta sitten kun olette eronneet. Aina ei silloinkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se kaikki tekeminen.

Mars ja Venus kirjat tehnyt John Grey kirjoitti, että miehet ns laskevat antamisen ja ottamisen tasapainon väärin, jos nainen antaa liikaa. Miehet itse eivät anna enemmän kuin saavat, joten jos nainen näyttää antavan paljon, mies olettaa, että hän itsekin antaa naiselle jotain jo niin paljon, että tilit ovat naisen mielestä tasan.

Nainen taas antaa enemmän, koska toivoo saavansa sen jälkeen takaisinkin enemmän. Se ei kuitenkaan mene niin, vaan mies voi silloin jopa vähentää antamasta itse.

Eli nyt ap lopeta antamasta lähes yhtään mitään. Täytyy tasata ne "tilit", jotta mies voi tajuta, että antaminen on ollut epätasaista tähän asti.

Vierailija
4/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde. Älä tuhlaa aikaasi tuohon mieheen.

Vierailija
5/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan olette olleet? IKÄ?

Vierailija
6/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin noita asioita ja miettisin, mitä itse haluaisin tehdä kuitenkin vaikka ei tulisikaan vastapalvelusta.

Että jos lopettaisin tekemästä miehelle ruokaa tai ostamasta herkkuja, huomaisikohan koko asiaa? Ruokaa voisi olla tehty, koska olisin tehnyt sitä itselleni. Ja muuten ei tarvitsisi ottaa paineita asiasta. Ellen jotenkin itse ilahtuisi siitä, että olisin tehnyt miehelle vaikka jotain lempiruokaa, koska on ihanaa tehdä sellaista rakkaalle.

Seksissä taas huomioisin, mutta en sillä kustannuksella, että en sitten itse nauttisi seksistä. Nostaisin varmaan sitten enemmän omia toiveitani pöydälle, jos tuntuisi siltä, että jäisin vain saamapuolelle. Omasta mielestäni kuitenkin seksielämä olisi balanssissa silloin minun kannaltani, jos seksissä olisi enemmän miestä miellyttäviä juttuja olettaen, että mies huomioisi myös minut. Olen itse hitaasti lämpenevä, joten saisin itse nostetta noista jutuista, jotka tekisin miehen takia.

Mutta neuvoni on se, että yritä miettiä enemmän, mitä itse haluat ja tuotko sen esiin.

Omasta mielestäni sellainen olisi epäreilua, että tekee jotain toiselle, mutta sitten marttyyrimaisesti valittaa siitä jälkeenpäin.

Vierailija
7/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asioista hänelle maininnut, mutta lopputulos on se, että hän suuttuu ( kun kuulemma tekee kaiken väärin/ ei osaa mitään) tai sitten huomioi minua yhden illan ja sen jälkeen tilanne muuttuu ennalleen. Syy miksi olen tätä katsonut on se, että jotenkin tuntuu, että hän vaan ei ihan oikeasti osaa olla empaattisempi. Ja ettei hänellä ole tarkoitus loukata. Olen yrittänyt keskustella mitä hän haluaa ja mitä itse toivon parisuhteelta, mutta tilanne ei vaan muutu. :( - Ap

Vierailija
8/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti alat kohdella miestä juuri niin kuin hän kohtelee sinua. Mikäli mies ei käy ruokakaupassa ja valmista ruokaa, älä sinäkään tee. Jos mies kulkee omissa harrastuksissaan ja kavereidensa kanssa ,tee sinä samoun. Jos mies ei siivoa ja pese pyykkiä kotona niin miksi sinäkään tekisit niin? Ei sinun tarvitse miellyttää ja hyvitellä miestä vaan päinvastoin. Tosiaan tilien tasaus käyntiin. Miehet ottavat kaiken saamansa huomion ja palvelun itsestäänselvyytenä, koska siihenhän äidit ovat heidät opettaneet. Jos tilanne ei muutu parempaan niin lusikat jakoon.

Vierailija
9/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asioista hänelle maininnut, mutta lopputulos on se, että hän suuttuu ( kun kuulemma tekee kaiken väärin/ ei osaa mitään) tai sitten huomioi minua yhden illan ja sen jälkeen tilanne muuttuu ennalleen. Syy miksi olen tätä katsonut on se, että jotenkin tuntuu, että hän vaan ei ihan oikeasti osaa olla empaattisempi. Ja ettei hänellä ole tarkoitus loukata. Olen yrittänyt keskustella mitä hän haluaa ja mitä itse toivon parisuhteelta, mutta tilanne ei vaan muutu. :( - Ap

Ok, tuossa tilanteessa odottaisi kyllä, että mies välittäisi niin paljon, että hän haluaisi tulla sinua vastaan.

6

Vierailija
10/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta se kaikki tekeminen.

Mars ja Venus kirjat tehnyt John Grey kirjoitti, että miehet ns laskevat antamisen ja ottamisen tasapainon väärin, jos nainen antaa liikaa. Miehet itse eivät anna enemmän kuin saavat, joten jos nainen näyttää antavan paljon, mies olettaa, että hän itsekin antaa naiselle jotain jo niin paljon, että tilit ovat naisen mielestä tasan.

Nainen taas antaa enemmän, koska toivoo saavansa sen jälkeen takaisinkin enemmän. Se ei kuitenkaan mene niin, vaan mies voi silloin jopa vähentää antamasta itse.

Eli nyt ap lopeta antamasta lähes yhtään mitään. Täytyy tasata ne "tilit", jotta mies voi tajuta, että antaminen on ollut epätasaista tähän asti.

Kuulostaa uskottavalta selitykseltä.

- Ei ap

Vierailija
11/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisesti alat kohdella miestä juuri niin kuin hän kohtelee sinua. Mikäli mies ei käy ruokakaupassa ja valmista ruokaa, älä sinäkään tee. Jos mies kulkee omissa harrastuksissaan ja kavereidensa kanssa ,tee sinä samoun. Jos mies ei siivoa ja pese pyykkiä kotona niin miksi sinäkään tekisit niin? Ei sinun tarvitse miellyttää ja hyvitellä miestä vaan päinvastoin. Tosiaan tilien tasaus käyntiin. Miehet ottavat kaiken saamansa huomion ja palvelun itsestäänselvyytenä, koska siihenhän äidit ovat heidät opettaneet. Jos tilanne ei muutu parempaan niin lusikat jakoon.

Silmä silmästä kosto, ”näpäyttely” ja rankaisu - siinä voimaantuneen suomalaisnaisen työkalut parisuhteen epäkohtien ”korjaamiseksi” 😂

Puhetta on jo kokeiltu eikä se auta. Tarvitaan siis rajumpi herätys. Vai olisiko mielestäsi parempi luovuttaa suorilla, pakata kamansa ja häipyä. Miehet tottuvat niin helposti sekä suhteen että perheen vapaamatkustajiksi. Tässä syy, miksi yhä harvempi nainen edes haluaa mitään kiviriippaa elämäänsä ottaa. Siinähän ulvotette täällä päivittäin naisenpuutetta.

Vierailija
12/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perus miesvihat ja erotsempit taas, huoh. Miten joku jaksaa päivästä toiseen suoltaa tätä samaa skeidaa?

täähän se. vuodesta toiseen samaa paskaa. ja mammat makaa miesvihakiimamehuissaan 

Mitä miesvihaa se on, että todetaan tosiasiat? Mikäli miehet käyttäytyisivät huomaavaisemmin kumpoaneitaan kohtaan niin näille ketjuille ei olisi tarvetta. Joka ukon kannattaa muistaa, että puolet avioliitoista hajoaa jo ensimmäisen kymmenen vuoden aikana ja naiset hakee erousta 80%. Kannattaa muistaa, että jos haluaa suhteensa säilyttää, kannattaa tehdä muutakin kun lojua sohvalla ja muuttaa happea hiilidioksidiksi.

Siinä liitossa  pitää olla molempien tyytyväisiä, ei vain naisen. Hienot prinsessaharhat sieltäkin. Onko narsismia diagnosoitu siellä? 

Se, että odottaa kumppaniltaan huomaavaisuutta ja osallistumista yhteiseen arkeen on prinsessaharhaa? Sinunkin kannattaa ihan vaan sinkkuna pysytellä.

Vierailija
13/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen miehelle kivoja juttuja ja kaikkea hyvää. En voi rakastua mieheen, joka ei tee myös minulle hyvää aivan vapaaehtoisesti.

Rakkautta ei nosta se, että luettelen miehelle mitä hänen pitää tehdä, jotta olen tyytyväinen. Ei mieskään minulle sanonut, että tee sunnuntaisin pippuripihvit, niin olen tyytyväinen. Ihan itse huomasin, että mies tykkää pippuripihveistä ja halusin häntä niillä ilahduttaa. Jos mies ei ole kiinnostunut mistä pidän eikä vaivaudu minua ilahduttamaan, niin hän ei ole minuun rakastunut.

Vierailija
14/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvin raskaalta tuollainen, että täytyy jatkuvasti tehdä kaikenlaisia eleitä ja palveluksia, jotta voi "pitää yllä" parisuhdetta. Toivottavasti et polta itseäsi loppuun.

Meille riittää toistemme seura, koskettelu ja hyvä seksi. Ei tarvitse stressata tai pinnistellä, vain nauttia toisesta.

Vierailija
15/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että aloittaja on acts of service -tyyppiä. (Googlaa Five Love Languages)

Vierailija
16/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihanat miesvihat ja passiivisaggressiivisuudet sieltä sitten. näinkö teit omalle ex-miehellesi? 

kannattaa varmaan noin miesvihaajana ja noin katkerana edes ajatella olevansa miehen kanssa missään suhteessa? 

Minulla on rakastava ja huomaavainen mies, joka osallistuu ja huomioi minut arjessakin. Kumpikin antaa ja saa ,eikä toisen huomioiminen ja palveleminen ole vastenmielistä kummallekaan. Näin olemme toisemme valiten eläneet onnellisessa suhteessa 35 vuotta. Tee sama perässä.

Vierailija
17/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmä silmästä kosto, ”näpäyttely” ja rankaisu - siinä voimaantuneen suomalaisnaisen työkalut parisuhteen epäkohtien ”korjaamiseksi” 😂

Tuossa ei ole mitään kostamista. Jos miehen itsensä tekemät asiat ovat hänen mielestään ihan riittävä panostus parisuhteeseen, niin miksi naisen pitäisi tehdä yhtään enempää? Mieshän on ihan tyytyväinen omaan panostukseensa, joten hänelle varmaan riittää naiselta vastaavanlainen panostus. Mutta kerro toki oma ehdotuksesi, miten sinä toimisit tuossa tilanteessa?

Vierailija
18/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mies on varmaan ihan tyytyväinen vaikka et tekis mitään noista. 

Vierailija
19/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perus miesvihat ja erotsempit taas, huoh. Miten joku jaksaa päivästä toiseen suoltaa tätä samaa skeidaa?

täähän se. vuodesta toiseen samaa paskaa. ja mammat makaa miesvihakiimamehuissaan 

Mitä miesvihaa se on, että todetaan tosiasiat? Mikäli miehet käyttäytyisivät huomaavaisemmin kumpoaneitaan kohtaan niin näille ketjuille ei olisi tarvetta. Joka ukon kannattaa muistaa, että puolet avioliitoista hajoaa jo ensimmäisen kymmenen vuoden aikana ja naiset hakee erousta 80%. Kannattaa muistaa, että jos haluaa suhteensa säilyttää, kannattaa tehdä muutakin kun lojua sohvalla ja muuttaa happea hiilidioksidiksi.

Hauska fakta on se, että mies voi käydä töissä, olla hyvä isä lapsilleen ja rakastava ja uskollinen puoliso, mutta jos ei tee kaikkia asioita naisen haluamalla tavalla, niin saa silti tuomion ”saamattomuudesta”, ”sohvalla lojumisesta”, ”ymmärtämättömyydestä” tai jostain muusta ikävältä kuulostavalta asiasta.. Tämä on nähty lukemattomia kertoja lukemattomissa parisuhteissa. Nainen saa aina maalattua miehen roistoksi, jos haluaa.

Sittenhän parisuhteessa riittää, että nainen voi käydä töissä, olla hyvä äiti lapsilleen ja rakastava ja uskollinen puoliso. Tosin kovin pitkä aika ei mene, että lapsista tehdään lastensuojeluilmoitus, koska niin paljon jää tekemättä.

Vierailija
20/67 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet sellaista mitä et oikeasti  halua tehdä? Miksi vaadit toista tekemään sellaisia asioita, joista hän ei ole kiinnostunut? Jos sinä teet noin vapaaehtoisesti, niin miksi sen toisen pitää tehdä myös juuri niin kuin sinä halua? Etsi itsellesi sopivampi kumppani, siinä ratkaisu ongelmaasi.