Miehen ailahtelevainen käytös sekoittaa pään! !
Mies on ensin enkelimäinen ja kehuu maasta taivaisiin. Sitten tulee vastoinkäyminen, muuttuu päinvastaiseksi , karmivaksi barbaariksi.. En olekaan enää miehen mielestä ihana, vaan; tyhmä rumilus joka ei osaa mitään. Mies osoittaa sen katseella ja käytöksellään. Halveksii, sättii ja haukkuu. Sitten pyytää anteeksi, ei tarkoittanut, suuttui vain kun on kiivas luonne. En tiedä enää kenen kanssa olen...
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Henkisesti sairas. Sosiopaatti. Psykopaatti. Narsisti. Epävakaa. Nuo sanat tulivat mieleen.
^^,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manipuloiva persoona. Vaihtelee käytöstänsä niin, ettet enää tiedä onko musta valkoista vai ei. Olet addiktoitunut kehuihin, ja toivot ja haet niitä mieheltä, joka taas rankaisee sinua haukuilla. Seuraava askel on fyysinen väkivalta.
Nyt on se hetki kun lähdet. Myöhemmin et enää välttämättä pääse.
Tajuaako manipuloiva ihminen, manipuloivansa? Mitä tarkoitat tuolla: Myöhemmin et enää välttämättä pääse.
Kyllä, manipulointi on päämäärähakuista toimintaa. Ei tapahdu mitenkään sattumalta ja vahingossa.
Viimeinen lause viittaa siihen, että mikäli fyysinen väkivalta alkaa, voi käydä niin, että kohde lamaantuu. Ihmisen aivot voivat esim. siirtää väkivallan sellaiseen erityiseen lokeroon, johon ihminen ei itsekään pääse käsiksi. Hän ikäänkuin "ei tiedä" että hänelle on tehty pahaa. Mieli ja keho lamaantuu, ihminen selviää arjen rutiineista, mutta ei osaa toimia suunnitelmallisesti pelastaakseen itsensä.
Tähän ei tarvita edes fyysistä väkivaltaa, jo pelkkä manipuloiva kaksoissidosviestintä lamaannuttaa ihmisen ja johtaa opittuun avuttomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manipuloiva persoona. Vaihtelee käytöstänsä niin, ettet enää tiedä onko musta valkoista vai ei. Olet addiktoitunut kehuihin, ja toivot ja haet niitä mieheltä, joka taas rankaisee sinua haukuilla. Seuraava askel on fyysinen väkivalta.
Tajuaako manipuloiva ihminen, manipuloivansa? Mitä tarkoitat tuolla: Myöhemmin et enää välttämättä pääse.
Kyllä, manipulointi on päämäärähakuista toimintaa. Ei tapahdu mitenkään sattumalta ja vahingossa.
Viimeinen lause viittaa siihen, että mikäli fyysinen väkivalta alkaa, voi käydä niin, että kohde lamaantuu. Ihmisen aivot voivat esim. siirtää väkivallan sellaiseen erityiseen lokeroon, johon ihminen ei itsekään pääse käsiksi. Hän ikäänkuin "ei tiedä" että hänelle on tehty pahaa. Mieli ja keho lamaantuu, ihminen selviää arjen rutiineista, mutta ei osaa toimia suunnitelmallisesti pelastaakseen itsensä.
Tähän ei tarvita edes fyysistä väkivaltaa, jo pelkkä manipuloiva kaksoissidosviestintä lamaannuttaa ihmisen ja johtaa opittuun avuttomuuteen.
Missä aiheeseen voisi tutustua lisää?
Ei ihme sillä olet väkivallan uhri.
Sinun ei ole pakko olla siinä suhteessa. Olet nyt valinnut, että haluat miehen joka vähättelee ja haukkuu sinua.
Vierailija kirjoitti:
Sinun ei ole pakko olla siinä suhteessa. Olet nyt valinnut, että haluat miehen joka vähättelee ja haukkuu sinua.
Tuollaisesta suhteesta lähteminen on vaikeaa, vaikkei uskoisi.
Henkistä väkivaltaa.. ja varmaan fyysistäkin jo on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä aiheeseen voisi tutustua lisää?
Googleta narsistinen kaksoissidosviestintä. Ja opittu avuttomuus. Jälkimmäisestä löytyy eläinkoulutuspuolelta ehkä enemmän mutta sama teoria pätee myös ihmisiin. Kun et voi tehdä mitään oikein, etkä sen myös hallita omaa elämääsi, tulet lamaantuneeksi ja avuttomaksi.
Meillä kotona ihan samanlaista: mies on tosi ihana, ottaa syliin ja kehuu ja on kaikin puolin täydellinen. Mutta Sitten kun laiskottelen, myöhästelen, olen sotkuinen en huolehdi yhteisesti sovituista asioista ja aikatauluista niin mies alkaakin haukkumaan mua tyhmäksi ja sottapytyksi! Onko mun mies psykonarsisti?
Vierailija kirjoitti:
Meillä kotona ihan samanlaista: mies on tosi ihana, ottaa syliin ja kehuu ja on kaikin puolin täydellinen. Mutta Sitten kun laiskottelen, myöhästelen, olen sotkuinen en huolehdi yhteisesti sovituista asioista ja aikatauluista niin mies alkaakin haukkumaan mua tyhmäksi ja sottapytyksi! Onko mun mies psykonarsisti?
Ehkä ihan kusipää vaan.
Mun mies on vihanen mulle kun en tee kotitöitä ja valehtelen sille. Hirvee psyko!!
Mun mies on vihanen mulle kun en tee kotitöitä ja valehtelen sille. Hirvee psyko!!
Eli siis sattui vastoinkäyminen ja sitten tuli riita? Kuulostaa aika normaalilta parisuhteelta mun mielestä. Hienoa jos osaa pyytää huonoa käytöstään anteeksi. Osaatko sinä?
Vierailija kirjoitti:
Eli siis sattui vastoinkäyminen ja sitten tuli riita? Kuulostaa aika normaalilta parisuhteelta mun mielestä. Hienoa jos osaa pyytää huonoa käytöstään anteeksi. Osaatko sinä?
Kuuluuko normaaliin riitelyyn toisen haukkuminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko normaaliin riitelyyn toisen haukkuminen?
Ei se elämä aina pelkkiä kehuja ole. Hyvästä käytöksestä saa kehuja, huonosta haukkuja. Aika yksinkertaista. Ristiriitaista jos huonosta käytöksestä palkittaisiin.
Täyttä asiaa..