Eivätkö ihmiset tiedä nykyään, mikä on peräkamarinpoika?
Tuli mieleen, että eikö ihmiset nykyään tosiaan tiedä, mitä tarkoitetaan peräkamarinpojalla? Koska olen huomannut, että itseäni ja useita kavereitani mollataan peräkamarinpojiksi, vaikka kaikki asumme omillamme kaupungissa ja opiskelemme korkeakoulussa. :D ja täälläkin on puhuttu peräkamarinpojista, jotka asuvat omillansa. Onko ihmisten yleissivistys näin heikko, vai onko tämä joku uusi tapa nälviä ikisinkkumiehiä?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen asunut aikuisena, jo aiemmin seurustelleena naisena kotona, koska omat velkaongelmat on painaneet päälle, sairastan bipoa ja opiskelen.
Ihan siis näistä kolmesta syystä johtuvasta kombosta johtuen.Olenko siis minäkin nyt väliaikaisesti peräkamarintyttö, jos jopa joillakin kokonaan itsenäisesti asuvilla on peräkammarimaine?
Naisena sinulla tuskin on mitään hätää maineesi puolesta, mutta miehiä on niin paljon mukavampaa, helpompaa ja hyväksyttävämpää mollata ja leimata. Omillaan asuva ikisinkkunainen on itsenäinen, moderni ja kunnioitettava nainen, joka ei miestä tarvitse. Vastaava mies on säälittävä ja vastenmielinen peräkammarinpoika joka ei kenellekään kelpaisi vaikka olisi ainut mies maailmassa. Tämä on täysin normaali ja yleinen ja hyväksytty ajattelutapa vielä vuonna 2020, jolloin Eskimo-puikkokin koetaan loukkaavana.
Vierailija kirjoitti:
On jotenkin surullista, että miltei kaikki tuntemani iäkkäiden vanhempiensa luokse ikuisesti jäänneet aikuiset poikamiehet ovat mielisairasdiagnoosin omaavia sairaita ja yksinäisiä ihmisparkoja.
Ja kyllähän se leimaa terveenkin poikamiehen, joka vielä yli viisikymppisenä asuu vanhempiensa kanssa saman katon alla. Jossain on mennyt pieleen - ei mulla muuta!
Sinäkö sen määrittelet kenen elämä on onnistunut ja kenen taas mennyt pieleen ? (...onko tullut mieleen, että ehkä kaikki eivät haluakaan lapsia ja omaa perhettä?)
Maan alle kaikkien elämä kuitenkin päätyy, teit mitä teit ja olipa sinulla täällä maan päällä sitten jälkikasvua tai ei.
Peräkammarinpoika on eräs monista kantasuomalaisen miehen pilkkanimistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen asunut aikuisena, jo aiemmin seurustelleena naisena kotona, koska omat velkaongelmat on painaneet päälle, sairastan bipoa ja opiskelen.
Ihan siis näistä kolmesta syystä johtuvasta kombosta johtuen.Olenko siis minäkin nyt väliaikaisesti peräkamarintyttö, jos jopa joillakin kokonaan itsenäisesti asuvilla on peräkammarimaine?
Et, vaan vanhapiika ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et, vaan vanhapiika ;)
Eli vanhat agraariajan nimitykset (ja nimittelyt)ne täällä taas vaan rulettaa ?
Onhan ne vanhempien nurkkiin jääneet usein aika surullisia tapauksia, mielenterveys- ja/tai alkoholiongelma. Elinikä jää lyhyeksi.
Missä iässä vanhempien luona asuva muuttuu peräkammaripojaksi? 25 v? Aiemmin?
Vierailija kirjoitti:
Missä iässä vanhempien luona asuva muuttuu peräkammaripojaksi? 25 v? Aiemmin?
No ei... 30 vuotta on virallinen raja.
Sitä sanotaan nykyään gameriksi.