Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekryäjät - LinkedIn käytöstä ”open for job opportunities”

Uusi duuni
22.06.2020 |

Rekryalan ihmiset - onko LinkedInin ”open for job opportunities” hyvä vai huono juttu, jos mieli vaihtaa työnantajaa?

LinkedIn profiilini on kunnossa, alan kokemusta 10 vuotta vaativissa tai erittäin vaativissa asiantuntijatehtävissä isossa kansainvälisessä firmassa. En ole vaihtanut työnantajaa 9 vuoteen ja työnhaku LinkedInineen on nyt varsin erilaista. Nyt on korkea aika nähdä uutta...

Neuvoja?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miten joku on niin tyhmä, että laittaa tuollaisen!

Esim. meillä (kansainvälinen firma) huomattiin parilla tyypillä tuollaiset ja siihen meni heidän mahdollisuudet tässä firmassa.

Vierailija
2/14 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kokemuksella pitäisi tulla rekryukoilta viestiä ihan itsestään. Enkä tarkoita rekryukoilla opteamia tai varamiespalvelua. Tapio Aittoniemi tai sitten tämä toinen korkeamman tason rekryhemmo varmasti laittaisi kontaktilistalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Headhuntteri tässä hei... vähän kuin Simo Vaatehuoneelta :D Joo, siis kyllä se noin toimii. Ei välttämättä ole kriittinen, sillä osaajia kontaktoidaan olipa tuo merkintä LinkedIn Recruiterissa tai ei. Mutta lista aloitetaan käytännössä aina niistä, jotka ovat ilmaisseet halunsa uusille haasteille. Ja kun listaa alkaa olla mahdollisesti tarpeeksi, loput jäävät kontaktoimatta. Eli sanoisin tuon olevan kohtalaisen oleellinen täppä, jos tosiaan uudet tuulet kiinnostavat.

Vierailija
4/14 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on paska juttu nykyiselle firmalle, jos julkisesti toitottaa etsivänsä "uusia haasteita". 

Esim. aloittelet pitkää projektia asiakkaan kanssa. Asiakas huomaa, että ai, ei sinua vissiin kiinnosta tämä meidän projekti, koska etsit uusia haasteita...

Vierailija
5/14 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. meillä (kansainvälinen firma) huomattiin parilla tyypillä tuollaiset ja siihen meni heidän mahdollisuudet tässä firmassa.

On muuten puppua. Ensinnäkään tuota ei edes näe, ellei ole LinkedIn Recruiter. Pitää siis tehdä rekrytointia ihan työkseen, että tuon pystyy näkemään. Toisekseen tuo täppä ei ole "olen lähdössä". Jos sen niin tulkitsee, niin silloin ei etenkään ole rekrytoinnin ammattilainen. Aina on fiksua keskustella. Mistä sitä ikinä voi tietää mitä on tarjolla. Ei jokainen tuon täpän laittaneista todellakaan, eikä edes lähimainkaan lähde niihin prosesseihin mistä sitten häntä kontaktoidaan.

Vierailija
6/14 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on paska juttu nykyiselle firmalle, jos julkisesti toitottaa etsivänsä "uusia haasteita". 

Esim. aloittelet pitkää projektia asiakkaan kanssa. Asiakas huomaa, että ai, ei sinua vissiin kiinnosta tämä meidän projekti, koska etsit uusia haasteita...

Käsittäkseni oletusarvo on se, että jokainen on aina valmiina vaihtamaan, jos vain hinnasta sovitaan. Eli pois turha mustasukkaisuus; kaikki ovat lähtökohtaisesti h*oria työelämässä.

Vierailija
7/14 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli se otin pois kun oon jo 3 vuotta vakkaritöissä. Olen kyllä kiinnostunu paremmista hommista eikä meidän työpaikan tyypit katso mitään linkedinin statuksia. Eniveis ei tullu kauheen sopivia työtarjouksia ja mulla aika tarkat vaatimukset kun on vakityö kävelymatkan päässä hyvällä paikalla, palkka menettelee. Kollegat perzheestä. Paras on edelleen selata noita perinteisiä työsivustoja

Vierailija
8/14 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

paska firma teillä. Meillä taas kannustetaan ihmisiä kehittämään itseään ja jopa vaihtamaan työtä (niin firman sisällä kuin ulospäin). Ja "paluumuuttajia" on paljon. Sellaisia siis jotka ovat käyneet hakemassa kokemusta jostain toisesta firmasta muutaman vuoden...

Vierailija
9/14 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se IN-status näy kuin rekrytoijille. Samoin olen kv. yritysjätissä töissä vaativissa erityisasiantuntijahommissa ja silti pidän IN-asiakkuuttani (ha passiivista hakua) yllä.

Vierailija
10/14 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis LinkedInissähän on olemassa vaihtoehto, että vain rekryprofiililla on näkyvyys tuohon ”täppään” ja sitä kautta näkyvyys haluamiseen ”uusille tuulille”. Mutta lähinnä siis nyt haen sitä miten ammattilaiset headhunterit tähän suhtautuvat?

Olen saanut headhuntereilta kontakteja aikaisemmin, mutta silloin minulla oli vielä ajatuksia edetä saman firman sisällä/olin juuri lyhyen aikaa äitiyslomalla. Enää en ole niin varma jatkostani saman firman palveluksessa ja suoraan sanottuna asian on pitänyt ”hautua” valmiiksi. Työpaikan vaihtaminen on myös henkinen irtautumisprosessi ja tunnollisena työntekijänä olen halunnut harkita seuraavaa siirtoani vakavasti ja rauhassa. Ap

Vierailija
11/14 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/14 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittäkseni oletusarvo on se, että jokainen on aina valmiina vaihtamaan, jos vain hinnasta sovitaan. Eli pois turha mustasukkaisuus; kaikki ovat lähtökohtaisesti h*oria työelämässä.

Aivan. Naiivia kuvitella, etteikö kuka tahansa vaihtaisi nykyistä työtään parempaan, jos mahdollisuus tulisi vastaan. 

Vierailija
13/14 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/14 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän