Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peräpukama ja verenvuoto

Vierailija
22.06.2020 |

Joo tätä on jatkunut kuukauden tässä nyt, pahimpana hetkenä kuten tänään pöntöllä käydessäni, vessapaperiin tuli hirveästi kirkkaan punaista verta.

Olen juonut vettä, liikkunut, uinut, jne. Yrittänyt helpottaa niiden olemista mutta ei. Myös ilman reseptiä saatavaa scheriproctia olen käyttänyt ohjeen mukaan, nyt en ole tänään sitä laittanut kun kirvely on aikamoista.

Ajattelin kuitenkin katsoa tämän lomaviikon miten ne (pukamat) käyttäytyy, heti tilanne mielestäni pahenee kun olen ilman alushousuja.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans sama :D  Mutta ei kai se vaarallista ole, jos se veri on kirkasta. 

Vierailija
2/8 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein pahaksi ärtyy, niin sitten leikaukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika istuminen pahentaa, ainakin kovalla penkillä.

Vierailija
4/8 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on väittänyt peppuseksin olevan vaaratonta?

Vierailija
5/8 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletettuja pukamaongelmia täälläkin, tosin jo puolitoista vuotta. Kahdesti käynyt kolonoskopiassa ja mitään ei ole löydetty; täysin terve suoli. Herääkin kysymys muiden sisäelimien kunnosta, eli jospa ongelma piileekin mahalaukussa?

Vierailija
6/8 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös pukamia, onneksi verta tulee vaan jos pyyhkii liikaa. Käytän bidesuihkua nyt paljon enemmän.

Vierailija
7/8 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja vaiva. Olen kärsinyt ajoittain kipeytyvistä ja vertavuotavista peräpukamista esikoisemme syntymästä lähtien, eli vuodesta 1990.

Kannattaa harrastaa liikuntaa, syödä paljon hedelmiä ja kasviksia, sekä muuta kuitupitoista ruokaa, että suolessa on sitä täytettä. Ummetus ja ripuli pahentaa vaivaa, joten ruokavalio ja elämäntavat sellaisiksi, että em. vaivoja ei olisi. Runsas vedenjuonti on myös tärkeää.

Virosta olen ostanut peräpukamavoidetta, joka ei kirvele, nimi on Mastu. Bepanthenia kannattaa myös kokeilla, se ei ainakaan ärsytä ja sen pitäisi nopeuttaa ihon paranemista, joten uskon sen auttavan limakalvonkin toipumiseen.

Vessapaperilla pyyhkiminen minimiin, se ärsyttää ainakin ulkoisia pukamia. Ison hädän jälkeen aina vesipesu, istumakylvyt auttavat peräpukamiin muutenkin.

Terveisin täti, jolla nyt takana useampi kuukausi ilman noita vaivoja, em. ohjeita noudattaen

Vierailija
8/8 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika istuminen taitaa olla se yleisin syy noille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi