Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painon nousun tuhoisat vaikutukset parisuhteen kannalta. Miksi et pidä itseäsi hoikkana?

Vierailija
22.06.2020 |

Vaimoni on lihonut varmaankin 25 kiloa suhteemme aikana, eli painoa on tullut yli 50 % lisää. Tuollainen määrä läskiä muuttaa ihmisen aivan toisenlaiseksi. Se, miltä toinen näyttää, tuntuu, tuoksuu ja jopa kuulostaa, on erilaista. En ole koskaan tuntenut vetoa kehenkään ylipainoiseen naiseen, joten ei liene yllätys, etten tunne vetoa vaimoonikaan.

Olen tarpeiltani yksinkertainen mies, enkä kaipaa toiselta ihmeellisyyksiä. Työttömyys, tupakointi, epäaktiiviset elintavat, alkoholin käyttö, flirttailu muiden kanssa... aivan sama minulle. Mutta kun läskit ovat turn-off, niin sitten ne ovat. Vaimoni varmasti aavistaa, mistä kuollut seksielämämme johtuu. Ei hän sitä ole suoraan kysynyt, mutta kun suhteemme alussa jo kerroin avoimesti, mikä sytyttää haluni ja mikä ne sammuttaa, ei tämä voi olla hänelle yllätys.

Ja miksi en ole lopettanut suhdetta? En ole tällä hetkellä kiinnostunut tavoittelemaan uutta suhdetta kenenkään kanssa, ja nykyinen elämäntilanne on mukavampi kuin sinkkuna köyhäily. Jos ihastuisin toiseen naiseen, tämä suhde kyllä katkeasi nopeasti, sillä en harrasta pettämistä.

Mahtavatko naiset (ja mikseivät miehetkin) ymmärtää, kuinka tuhoisa vaikutus painonhallinnan laiminlyönnillä on? Loppuen lopuksi miehet ovat yksinkertaisia otuksia, eivätkä naiselta yleensä vaadi kovin paljon. Olisiko kuitenkin helpompaa pysyä mitoissa kuin etsiä ja rakentaa suhde alusta alkean kokonaan uuden ihmisen kanssa?

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, no minusta taas on harvinaisen typerä kysymys miksi joku ei laihduta. Siksi, että laihdutus ja etenkin pysyvä painonhallinta on monelle ihan h*lvetin vaikeaa. Niiden, joille se ei sitä ole ei pitäisi osallistua näihin keskusteluihin ollenkaan kun heidän on näemmä täysin mahdotonta tätä tosiasiaa sisäistää. Meillä on massiivinen miljardibisnes pyörimässä sen ympärillä, että meillä on maailmassa valtavasti ylipainoisia ihmisiä, jotka antaisivat lähes mitä tahansa onnistuakseen painonhallinnassa mutta eivät kertakaikkiaan onnistu. Epätoivoisia, onnettomia, kilojaan vihaavia ja häpeäviä ihmisiä. Painon takia masennutaan ja tehdään jopa itsemurhia. Tätä taustaa vasten tuntuu jotenkin äärettömän lapselliselta ja itsekeskeiseltä kutistaa puolison painonhallintaongelma "sä et vaan tykkää musta kun et viitsi laihduttaa mun takia" -ulinaksi. Mutta kukin toki tyylillään.

Sen sijaan on verraten helppoa estää itseään lihomasta.

Vierailija
102/126 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa samaistua. Oma pitkäaikainen ihastukseni on vuosien mittaan kisannut fitnesissä, sitten lopettanut ja kerännyt painoa. Ollut välillä hoikempi, välillä liiankin tikissä ja välillä hieman ylipainoinen. Silti hän on minusta aina ollut kaunis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pyysi laihtumaan. Paino oli 88kg. Nyt se on 105kg,koska minua ei määräillä!

Olen sanonut vuosia sitten että meillä on etuovi, josta pääsee pois. Täällä se on edelleen ja seksiä päivittäin.

Välillä yritän laihduttaa, mutta mun dieetit kestää sen 3h. On tosi vaikeaa. Ei mitään motivaatiota. Vähiten oma mies motivoi, ei haittaa vaikka lähtisi :"D

N35

Vierailija
104/126 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa samaistua. Oma pitkäaikainen ihastukseni on vuosien mittaan kisannut fitnesissä, sitten lopettanut ja kerännyt painoa. Ollut välillä hoikempi, välillä liiankin tikissä ja välillä hieman ylipainoinen. Silti hän on minusta aina ollut kaunis.

No et varmaan osaakaan samastua, kun sinun ihastuksesi (wtf?) on ollut korkeintaan hieman ylipainoinen, ja aloittajan kumppani on lisännyt 50 % kokonaismassaansa. Nuohan ovat aivan eri tilanteet.

Vierailija
105/126 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on huvittava. Mitä hyödyttää itkeä täällä kun ei se vaikuta vaimoon mitenkään? Ja miksi hän pysyy "mukavuussyistä" liitossa jossa ei ole tyytyväinen? Tilanne ei tule muuttumaan joten ero on ainoa looginen ratkaisu. Miehet on outoja... väittävät olevansa loogisia.

Vierailija
106/126 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä syy, miksi miestä ei kannata ottaa tai jos ottaa, niin ei kannata panostaa tai ottaa vakavasti tai vaivoikseen

Miehet ovat näin itsekeskeisiä ja pinnallisia, jos Kull* ei nouse, niin naisella ei tee mitään. Miehethän tunnetusti jättävät naiset, kun nainen esim sairastuu syöpään tai kun juoppooariskunnasta mies raitistuu ja nainen ei, niin mies jättää juopon naisen , jos käy toisinpäin, niin nainen jää hoitamaan miestä

Vieläkö joku ihmettelee, miksi naiset eivät halua parisuhdetta?

Kannattaa tosiaan etukäteen tehdä selväksi, että varaa itselleen oikeuden lihota kymmeniä kiloja suhteen aikana. Saa sitten kätevästi karsittua ne miehet, joille kumppanin pitäminen itsestäänselvyytenä ei ole ok.

Ei vaan kannattaa otta mies silloin kuin on itse lihava ja laihduttaa sitten siihen omaan hyvään painoon. Silloin mies on tyytyväinen ja vaikka myöhemmin lihoisi, niin saattaa silti jäädä alle sen tutustumispainon tai nousta siihen painoon. Silloin mies ei voi itkeä, että painaa enemmän kun tavattiin,

Mikä järki tässä on? Jos mies on valinut pulskan kumppanin, hän todennäköisesti pitää kurveista ja pehmeydestä. Monelle miehelle kumppanin laihtuminen on negatiivinen juttu.

Eli parisuhteessa olevalle naiselle painonvaihtelu ei ole mahdollista ilman eroa? Olet pakotettu olemaan siinä painossa jossa olit kuin tapasitte tai muuten sinusta otetaan ero?

Se taisi olla tämän aloituksen aihe, että on helpompi pysytellä alkuperäusessä vartalotyypissään kuin aloittaa kaikki alusta toisen ihmisen kanssa.

Minulla on varmaan hyvät geenit, mutta en oikeasti ymmärrä, miksi tämä ei onnistuisi kohtuullisella vaivannäöllä.

"En oikeasti ymmärrä". Niin, tämä kertoo kaiken.

Vierailija
107/126 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, olen samanlainen kuin vaimosi. Lihoin kun mies osti joka ilta olutta, sipsejä, karkkia, limsaa kotiin. Ennen kuin aloitin suhteen hänen kanssaan, näitä herkkuja oli meillä vain viikonloppuisin. Nyt laihdutan jo toisen kerran avioliittomme aikana, sillä oloni lihavana on niin väsynyt, masentunut, toivoton, iloton ja itsetunto on todella huono. Naisen on sitä vaikeampi laihduttaa, mitä enemmän ikää on. Jos voit, niin ole puolisosi tukena kun huomaat, että hän haluaa tehdä asialle jotain. Lähde lenkille yhdessä hänen kanssaan, pyydä kevyempää ruokaa, älä kanna mässyä kotiin. Lisäksi yritä ymmärtää, sillä jos hän joutuu käyttämään esm. ehkäisypillereitä, paino kertyy vaikka syömisessä ja liikkumisessa ei tulisi mitään muutoksia.

Vierailija
108/126 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa nyt ihan valtavasta painonnoususta kuitenkaan puhuta. Minusta on ihan normaalia että elämässä lihotaan ja laihdutaan, on itsellänikin välillä lipsahtanut ylipainon puolelle, mutta olen ne sitten jossain vaiheessa myös laihduttanut pois. Ei siitä mitään parisuhdekriisiä tule jos rakkaus on aitoa. On miehellänikin paino vaihdellut vuosien varrella. En hirveästi tunne ihmisiä joilla ei olisi.

Esimerkiksi masennuksen kohdalla puhutaan yleensä jo todella häiritsevästä painonnoususta, yleensä myös lyhyessä ajassa, kun taas hidas painon kertyminen on ihan normaalia elämää.

Harva pysyy läpi elämänsä täysin saman kokoisena.

Kyllähän 25 kg on oikeasti ihan tolkutonta lihomista. Itse lihoin neuroleptien takia tasan 20 kg vuodessa, ja ihan kauheaahan se oli. Onneksi lääkeläski lähtee suhteellisen helposti kunhan lääkkeistä pääsee eroon.

Se on vielä normaalia, että viisikymppinen painaa vaikkapa 10 kg enemmän kuin parikymppinen. Jos on edelleen normaalipainoinen.

Vierailija
109/126 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua miten tuntuu että kaikesta huolimatta paksut on aina parisuhteessa. Ne hoikat ja kauniit haikailevat kumppanin perään. Outoa.

Vierailija
110/126 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierität omaa impotenssia vaimosi syyksi. Jos olisit normaali mies, sinua kiinnostaisi seksi riippumatta vaimon painosta.

Vierailija
111/126 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katson peukutusten määriä korreloiden mielipiteisiin, niin minusta täällä nyt paistaa ikävä asenne, ettei aloittajan ongelmaa voida hyväksyä. Kenenkään ei ole pakko olla toisen puolesta kehopositiivinen. Jos naisen viehätys on kiloista joillakin kiinni, niin antaa olla. Ehkä jonain päivänä sinä avioliitossa oleva ja painoa kerryttänyt mietit, miksi mies lähti. Tässä hyvä syy. En minäkään kaljuista innostu tai korkeasta selkävaosta miehillä (siis kun rekkamiehen hymy nousee pitkin selkää). En myöskään pidä miehen huonontuvista hampaista enkä pallomahasta. Miksi kukaan ei paheksu minun toiveita? Miksi miehen on tykättävä läskistä?

Aloittajalle tsemppiä. Melkein näen jo tuon kuvion. Vaimolle vielä 10kg lisää ja olen varma, että olet jo löytänyt itsellesi uuden. Olen koiraharrastaja ja niissä piireissä on paljon lihavia naisia, joiden miehet ovat jättäneet heidät. He sitten ottavat koiran korvaamaan hellyydentarvetta. Näin se monella kuvio menee.

Onkohan tämä ymmärtämättömyyttä vai tahallinen virhetulkinta? Minä epäilen, että korkeintaan pienen vähemmistön alapeukut johtuvat siitä ettei miehellä olisi oikeutta toivoa hoikkaa vaimoa. Alapeukut johtuvat ensinnäkin laihdutuksen helppouden jankuttamisesta kun se ei sitä useimmille ole, painonhallintavaikeuksista syyllistämisestä sekä kumppanista rumasti puhumisesta. Jos haluaa lähteä liitostaan painon vuoksi niin siihen ei ole kenelläkään mitään nokan koputtamista. Tämä on vapaa maa ja kumppanin saa jättää ihan mistä syystä haluaa. Mutta monelle painonhallinta on ihan oikeasti jäätävän vaikeaa eikä kukaan liho huvikseen tai kumppania kiusatakseen niinkuin täällä tunnutaan luulevan.

Vierailija
112/126 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, no minusta taas on harvinaisen typerä kysymys miksi joku ei laihduta. Siksi, että laihdutus ja etenkin pysyvä painonhallinta on monelle ihan h*lvetin vaikeaa. Niiden, joille se ei sitä ole ei pitäisi osallistua näihin keskusteluihin ollenkaan kun heidän on näemmä täysin mahdotonta tätä tosiasiaa sisäistää. Meillä on massiivinen miljardibisnes pyörimässä sen ympärillä, että meillä on maailmassa valtavasti ylipainoisia ihmisiä, jotka antaisivat lähes mitä tahansa onnistuakseen painonhallinnassa mutta eivät kertakaikkiaan onnistu. Epätoivoisia, onnettomia, kilojaan vihaavia ja häpeäviä ihmisiä. Painon takia masennutaan ja tehdään jopa itsemurhia. Tätä taustaa vasten tuntuu jotenkin äärettömän lapselliselta ja itsekeskeiseltä kutistaa puolison painonhallintaongelma "sä et vaan tykkää musta kun et viitsi laihduttaa mun takia" -ulinaksi. Mutta kukin toki tyylillään.

Onko mielipiteesi sama kaikkien muidenkin sairauksien kohdalla? Mulla on adhd ja kuulen usein, että olen vaan laiska tai en yritä tarpeeksi. Rahaa palaa, vaikka palkka on huono ja minulla on velkoja. Sinä vaan silittäisit päätä ja sanoisit, että ei se mitään ja en minä sille mitään voi, kun se on minulle vaikeaa. Minua masentaa tilanteeni, vaan sen takia, että maailmassa arvostetaan rauhallisuutta, harkintaa ja hyviä luottotietoja. Toiminnassani ei ole mitään vikaa.

Olen ihmisenä arvokas (kuten lihavatkin ovat), mutta kyllä se nyt vaan on parasta adhd:stä huolimatta yrittää saada raha-asiat kuntoon ja elämänhallinta paremmaksi. En voi jäädä vaam surkuttelemaan huonoja geenejäni. Tuommoinen uhriutuminen on tosi huono juttu ja takaa sen, ettei tilanne koskaan parane.

Vierailija
113/126 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihannemiehensä löytänyt kirjoitti:

Itse olen huomannut, että mitä huonommin koulutettu mies on, sitä tärkeämpiä ovat yksinomaan ulkonäkö- ja nöyryyskriteerit puolisoa etsittäessä. 

Suurin osa koulutetuista naisista arvostaa miehen elämänhallintaa, koulutustasoa, ammattia, älykkyyttä, huumorintajua, henkistä terveyttä, perhetaustaa (ettei ole kasvatettu narsisti-psykopaatiksi), lapsirakkautta, sporttisuutta, kykyä nauttia arjesta, vain kohtuullista alkoholin käyttöä, tupakoimattomuutta ja tietysti psyykkistä ja fyysistä puoleensavetävyyttä sekä samaa sosio-ekonomista asemaa kuin itsellä on. Muutama lisäkilo ei ole monta pistettä kokonaispisteissä :D

Todennäköisesti se nainenkin on huonommin koulutettu. Eikö siis voi olla edes normaalipainoinen, vai tarvitaanko siihenkin joku naistukimuksen maisteripaperi.....?

Vierailija
114/126 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aloitus sanonut, että laihduttaminen olisi helppoa vaan että lihomisen estäminen normaalin painonhallinnan avulla on helpompaa kuin se, että täytyy erota, deittailla ja rakentaa suhdetta jonkun läskeihin myönteisemmin suhtautuvan ihmisen kanssa.

Tuosta nyt ei voi kukaan olla eri mieltä.

Vierailija
115/126 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aloitus sanonut, että laihduttaminen olisi helppoa vaan että lihomisen estäminen normaalin painonhallinnan avulla on helpompaa kuin se, että täytyy erota, deittailla ja rakentaa suhdetta jonkun läskeihin myönteisemmin suhtautuvan ihmisen kanssa.

Tuosta nyt ei voi kukaan olla eri mieltä.

Syö 800 grammaa kasviksia päivässä. Et voi lihoa.

Vierailija
116/126 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksesi on hyvin latautunut. Kerrot, että puolisosi lihoaminen on vienyt halusi, ja ihmettelet, miksi kukaan "antaa itsensä mennä" pitkässä suhteessa. Sinänsä kysymys on asiallinen ja hyvä - onhan terveyden vaaliminen ja hyvät elintavat aina hyvä asia, ja pidemmän päälle elintärkeää. Pitkässä suhteessa olisi ideaalia vaalia niitä hyviä tapoja, jotka jo seurusteluvaiheessa olivat käytössä. Nyt tuleekin se mutta. Me ihmiset olemme sellaisia kompleksisia kokonaisuuksia, että biologiset, sosiaaliset, kognitiiviset ja ympäristölliset tekijät sekoittuvat monimutkaiseksi, toisinaan jopa selittämättömäksi kokonaisuudeksi. Ruoalla ja elintavoilla on tärkeä merkitys sen suhteen, pysyykö ihminen terveenä ja hyvässä painossa. Ruoka on kuitenkin _monesti_ (ei aina) vain välinearvon asemassa sen suhteen, lihoaako ihminen vai ei. Pääasiallisia syitä sille, miksi ruokaa kulkeutuu elimistöön liikaa ja ihminen alkaa ravaamaan jääkapilla, on monia. Psyykkeen tila ja psyykkiset sairaudet ovat yksi suurimmista syistä, miksi joku alkaa voimaan myös ulkoisesti huonosti. Usealla meistä ei ole kuitenkaan mitään erityisen näkyvää, sosiaalisesti vaikuttavaa tai välittömästi hengenvaarallista mielensairautta, jonka piikkiin syömisen voisi laittaa. Asiat kuten masennus, maanis-depressiivisyys ja ahdistus voivat kuitenkin olla syitä sille, miksi ihminen laiminlyö fyysistä hyvinvointiaan. Miehenä olisin valtavan huolestunut vaimoni henkisestä hyvinvoinnista, ja siitä, miksi hän kohtelee kehoaan huonosti. Haluaisin selvittää, miksi vaimolla on niin huono olo, ja mitä sille voidaan tehdä. Yhteisten lenkkien tai salin ehdottaminen on hyvä idea, mutta jos motivaatiopuheessa mainitsee sen "ällöttävän läskin, jota kukaan ei halua", onko ihmekään että reaktio on kielteinen. Ihmisellä on tapana pistää defenssit pystyyn, kun häntä loukataan tai hänet nolataan. Mietitkö koskaan, millainen kipu vaimosi rinnassa syttyisi, kun hän lukisi tämän aloituksen? Kuinka hänelle kaikista läheisin ja rakkain ihminen hakee netistä tuntemattomilta "apua" (oikeasti vain syyn halveksia) vaimon ulkonäön kohentamiseen, jota mies kaiken lisäksi kuvaa iljettäväksi.

Mikset nettikirjoittelun sijaan istuttaisi vaimoasi alas, ja pyytäisi tätä kertomaan tuntemuksistaan. Ohessa esimerkkejä, mitä voit vaimolta kysyä.

- Ahdistaako? Masentaako?

-Mistä hän arvelee sen (olotilan) johtuvan.

- Missä vaiheessa vaimo huomasi, että ruoalla ja elintavoilla ei ollut enää tärkeää roolia.  Kokiko hän syödystä ruoasta helpotusta? Mihin hän haki helpotusta?

Vierailija
117/126 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Millaisia ajatuksia vaimon kroppa herättää hänessä itsessään. Mikäli vastaukset ovat hyvin kielteisiä ja negatiivisiä, olisi kaikkien kannalta motivoivampaa, jos asialle päätettäisiin tehdä yhdessä jotain, mutta pyrittäisiin myös löytämään niitä asioita, jotka vaimossa viehättää (hymy, hiukset, tuoksu, jokin erityinen piirre, jne.) Huomion suuntaaminen positiivisiin puoliin motivoi, kun vaimo huomaa, että hänen kannattaa ylläpitää oman itsensä terveyttä. Osoita hänelle, että hänessä on ylläpidettävää. Hän on rakastettu, kaunis voidessaan hyvin, ja hänet olet valinnut puolisoksesi aikoinaan koska x.

- Omaa seksuaalista mieltymystäsi et voi vaihtaa, mutta voit yrittää tehdä töitä vaimosi ja oman hyvinvointisi eteen. Muista, että myös miehellä on oikeus puhua tunteistaan, mutta sitä ei kannata tehdä toista loukaten. Voit kertoa hänelle, mikä vaimosi kropassa ei enää viehätä, mutta haukkumisen sijaan tee se itseäsi tutkien. Kysy itseltäsi, miksi sinua kiehtoo/ei kiehdo juuri tietynlainen vartalo. Älä rupea sarkasmiin, sillä kaikkia miehiä ei tosiaan viehätä laiha/hoikka olemus. Se on harhaluuloa. Yleisesti ottaen on kyllä totta, että terve ja tervepainoinen nainen (kuten mieskin) viehättää. Tätä ei kuitenkaan kannata pitää lyömäaseena itseäsi tai vaimoasi kohtaan, vaan motivaattorina. Puhukaa seksuaalisuudestanne, siitä mikä sai aikoinaan teidät löytämään toisenne, ja luvatkaa tehdä konkreettisia tekoja suhteenne eteen. 

- Muista, että itsensä rakastetuksi ja halutuksi tunteva vaimo todennäköisesti miellyttää mielellään sinuakin. Pyrkikää siis yhteiseen hyvinvointiin, jossa molemmat kokevat voivansa luottaa toisiinsa ylä- ja alamäissä. Nyt edessänne on tietynlainen alamäki, sillä vaimosi voi selkeästi huonosti, etkä sinäkään vaikuta tilanteen suhteen täysin tasapainoiselta. Kysykää itseltänne, mikä meni vikaan. Puhukaa, puhukaa ja puhukaa. Välttäkää syyttelyä, mutta riidelkää pahat tunteet ulos. Tehkää konkreettisia ratkaisuja, ja auttakaa toisianne niiden saavuttamisessa. Mikäli tämä on mahdotonta, olisi hyvä miettiä eroa.

Vierailija
118/126 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus menee naimisiin miehen kanssa, joka ei auta asiaa. Ei pääse hyvillä mielin salille, ei saa nukkua öitä moneen vuoteen rauhassa, ei ole ylimääräistä rahaa, eikä kaiken jälkeen energiaa. Sitä pitää lapset hengissä ja itsensä. Ei tule mitattua säären ympärystä. Jos mies lähtee, niin lähtee. Ei kaikissa perheissä työt jakaudu niin, että naisellä olisi edes mahdollisuutta ”hoitaa” itseään, ”pitää kuosissa”. Näin taitaa käydä melko usein. Minä syytän puolisoa ongelmasta. Eli katsokaa oman paidan sisälle: miksi se toinen ei jaksa tai välitä itsestään?

Vierailija
119/126 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa itse nukkua 5 vuotta niin, että joka yö uni pätkii 2-3 kertaa. Joka ikinen yö. Sitten vauvan ollessa pieni kanniskelet häntä tuntitolkulla, koko illan ja osan yöstä. Aamulla show jatkuu. Naisten elämä voi olla aika hektistä. He joutuvat joskus ajattelemaan muita hyvinkin paljon, eivätkä aina ehdi miettiä itseään. He ovat univeloissa jääkaapilla. Saa vapaasti kokeilla ja katsoa missä kuosissa olet itse sen jälkeen.

Vierailija
120/126 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittaa vaikka naiselle kiloja onkin kertynyt, niin kauan kun seksi toimii ei ole muutamilla kiloilla merkitystä. Tässä enää mitään teinejä olla. Mies 46

Tämä asenne on liian monilla. Kansasta 70% on ylipainoisia ja terveydenhuoltojärjestelmä nitisee liitoksissaan, kun kansa ei huolehdi terveydestään. Jos tuo ylipainoisten määrä saatais vaikka puolitettua olisi se valtava helpotus terveysmenoissa.