Mitä helv.. Työkkäri vaatii keskeytyneistä opinnoista todistuksen?
Olen opiskellut yliopistossa kaksi opintopistettä vuonna 2008 ja sen jälkeen opinnot jäi kokonaan. En ole missään kirjoilla siellä ollut enää varmaan kymmeneen vuoteen. Työkkärissä mut katsotaan OPISKELIJAKSI! Mitä helevettiä. Olen ollut töissä jo vuosikymmenen. Mistä sellanen "todistuksen" saa tähän hätään????
Kommentit (36)
Et tainnut erota koulusta? Opinto-oikeutesi on sitten palautettavissa, ja se saattaa syödä oikeutesi työttömyysetuuteen.
Ikävä tilanne.
En ole eronnut koulusta, mutta en ole ilmoittautunut poissaolevaksi myöskään. Kyllähän yliopisto heittää pellolle kun ei ole sinne mitään itsestään ilmoittanut kymmeneen vuoteen. Ap
Jaa, no pitää kysyä sitten joku todistus sieltä. Jos kerran pitävät tällaista pudokasta listoilla roikkumassa. Ap
Ymmärrän miksi yliopisto jäi kesken.
No mitä jos on ollu töissä 13 v ja maksanu liittoon keränny ansiosidonnaista ja joutuu lomautetuksi?
Pitääkö nyt varmistaa etten mitenkään varmasti enää pääse opiskelemaan v 1999 keskeytyneitä valtsikan opintoja, jos vaikka opiskelukipinä syttyisi?
Ihme maa.
Vierailija kirjoitti:
En ole eronnut koulusta, mutta en ole ilmoittautunut poissaolevaksi myöskään. Kyllähän yliopisto heittää pellolle kun ei ole sinne mitään itsestään ilmoittanut kymmeneen vuoteen. Ap
Työkkäri ei ole semmoinen virasto jossa arvostellaan ja mietiskellään eri asioita, ja sitten joku yksittäinen ihminen vaan arvailee että ” joo kyllähän tämä nyt selvästi tältä näyttää”. Valtion virastot ei Suomessa toimi niin. Varmaan jossain Afrikassa näin mutta eipä meillä.
Eli joka asiasta mistä tehdään päätös, niin pitää jonkunlainen dokumentti, tai pätevä tieto että näin on asia.
Joko olet opiskelija taikka et. Mitään välimuotoa ei ole, eikä koko asiaa voi arvioida että ”siltä-näyttää” tai ” näin on varmaankin”.
Sama juttu aina näiden Ennustajien kanssa työkkärissä: eivät voi mennä jonnekin töihin kun ” selkä ei kestä”. Eikä voi mennä koulutukseen ” kun ei siitä ole mitään hyötyä”. Muuten hyvä, mutta tämäkin pitäisi pystyä todistamaan että päätös voitaisiin tehdä. Ja kun ei pysty todistamaan ennustajantaitojaan niin karenssia tulee.
Ylsi asiakas sai odotusajan kun tauko työkkäristä venyi yhden päivän liian pitkäksi, 1 päivä. Ei meinannut mennä millään jakeluun että laki määrää näin. Kukaan virkailija ei voi vaan itsekseen päättää että tehdäänpä vöhön eri tavalla.
Että semmoista. Tarkoitus on että kaikki saa samat säännöt ja kaikille tulee samanlaiset päätökset samasta asiasta.
tollai käy kun kerttoo opiskelleensa missään. Parempi vaan ettei kerro mistään työpaikoista tai opiskeluista. Senkun on vaan kuin taivaasta pudonneena
vanha hyvä sääntö: kaikki mitä kerrot käytetään aivan varmasti tavalla tai toisella sinua vastaan
Vierailija kirjoitti:
No miksi, oi sinä tietäväinen tietäjä? Katso kristallipalloosi ja kerro meille miksi!
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri ei ole semmoinen virasto jossa arvostellaan ja mietiskellään eri asioita, ja sitten joku yksittäinen ihminen vaan arvailee että ” joo kyllähän tämä nyt selvästi tältä näyttää”. Valtion virastot ei Suomessa toimi niin. Varmaan jossain Afrikassa näin mutta eipä meillä.
Eli joka asiasta mistä tehdään päätös, niin pitää jonkunlainen dokumentti, tai pätevä tieto että näin on asia.
Joko olet opiskelija taikka et. Mitään välimuotoa ei ole, eikä koko asiaa voi arvioida että ”siltä-näyttää” tai ” näin on varmaankin”.
Ei pidä paikkaansa ainakaan sivutoimisten / päätoimisten yrittäjien kohdalla. Kukaan työkkäristä ei voi kertoa mitään kriteereitä ja jokaisella paikkakunnalla on eri vaihteleva käytäntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi, oi sinä tietäväinen tietäjä? Katso kristallipalloosi ja kerro meille miksi!
Minäkin tiedän miksi.
T. Eri
Ei voi olla totta että yliopistoon pääsee takaisin vielä monen poissaolovuodwn jälkeen! Voiko siis oikeasti päästä vaikka ei ole ilmoittanut sinne mitään? Itse tein jotain 10 op vuonna 2007 ja sitten vain jäin pois. Mutta siis mun on mahdollista saada opinto-oikeus takaisin?
pyydät vaan opisntorekisterotteesi jossa näky kaikkien suoritustesi päivämäärät, näin voit todistaa milloin olet viimeksi suorittanut mitään. Ja sitten vaan oma lausunto ettet ole osallistunut opetukseen, ryhmiin etkä valmistellut mitään päättötytäkään.
muutenhan ne yitää vuoden karenssia antaa sulle. Mut sen lisäksi voit saada 5 kk odotusajan, mulle lätkästiin tää kun en ollu työelämässä ennen kuin saa työmarkkinatukea.
Minulla tuli myös työkkäristä huutia keskeytyneistä opinnoista. Kyse oli siitä, että olin vuosikymmen sitten vaihtanut paikkakunnan A oppilaitoksesta toiselle paikkakunnalle B jatkamaan opintoja, valmistunut ja tehnyt alan töitä vuosikausia. Silti piti pyytää todistus paikkakunnan A oppilaitoksesta etten vaan opiskele siellä edelleen salaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla totta että yliopistoon pääsee takaisin vielä monen poissaolovuodwn jälkeen! Voiko siis oikeasti päästä vaikka ei ole ilmoittanut sinne mitään? Itse tein jotain 10 op vuonna 2007 ja sitten vain jäin pois. Mutta siis mun on mahdollista saada opinto-oikeus takaisin?
eri vuosina aloittaneille on eri säännöt Näin näppärästi suomessa. Ite alotin 90-luvulla, mua ei koske nuo rajaussäännöt,koska niiitä ei oluu sillon. Mut nyt tekivät uusia sääntöjä et opinnot vanhenee 10 vuodessa koska koko tutkintorakenne pitää saada kandainväliseksi., Joten et tule tekemään niillä vanhoilla opinnoollas mitään. Aloittaa voit alusta. Olkootsa vaikka englannin kieli, sama uudestaan tehtävä.LOL.
YMMÄRRÄ ETTÄ TYÖKKÄRIN virkailijat ei ole itse opiskelleet yliopistossa, niin heidän on vaikea tajuta näitä yliopiston asioita. Tätä se on aina ollu niitten kanssa. Sama Kela ym. tradenomi yrittää ymmärtää liian vaikeita asioita, kun koulu ei olekaan koulunomaista LOL.
Työkaverini työkkärissä eräässä yliopistokaupungissa on legendaarinen yliopisto-opiskelijoiden vihaaja. Oletko joutunut Annen asiakkaaksi?
Hän todellakin jaksaa selvittää vuodesta 1981 kesken olleet opinnot, ja vaatii niistä kaikki todistukset ja lausunnot.
Sekä laittaa aina rahat poikki ja kaikki kyselyt päälle.
On tyytyväinen jos saa jostakin väännettyä päätoimisen opiskelijan.
Heh, jep. Itse suoritin muutaman kurssin iltalukiossa vuonna 2006, ja työkkäri vaati siitä selvityksen about kymmenen vuotta myöhemmin.
Miksi täällä jaetaan väärää tietoa. Jos opinnot on aloittanut vuoden 2005 jälkeen niin opiskeluoikeus loppuu jos ei tule opintoja ja jää pois. Huh mitä pölvästejä täällä on.
Laita sähköpostia yliopiston opiskelijapalveluihin tms. Sieltä saat todistuksen.