Autetaan Valiota keksimään uusi nimi Eskimo-puikolle
Laittakaa ehdotuksia tulemaan.
Oma ehdotukseni on Pingu-puikko, mikäli ei haittaa, että on sen niminen lastenohjelma. Tai yksinkertaisuudessaan Pingviini-puikko. 🐧
Kommentit (862)
Vierailija kirjoitti:
Ihme, että kukaan ei ole vielä itkenyt Geisha-tuotteista.
Mulla on parikin japanilaista kaveria, joiden mielestä Geisha (Fazer) on ihana tuotemerkki, mainokset kauniita (olen näyttänyt ja kysynyt mitä mieltä) ja pakkauksen kirsikankukat söpöjä. Tykkäävät myös suklaan mausta.
Ei kaikesta tarvitse sijaispahoittaa mieltään. :D
Näiden nimeksi on vaihdettava, Määrittelemätön Aasialainen -suklaa.
Olen käyttänyt jo vuosia pingviinipuikko-nimeä kun pakkauksessahan on pingviini.
Vierailija kirjoitti:
Eskimo ja N** on halventavia, samoin Indian. Mikä mahtaa olla jälkimmäisestä korrekti termi nykyään?
Native American. Jenkit kyllä käyttää esim. sanontaa Eskimo kiss ihan mennen tullen, en tiedä sitten, miten halventavaa se on ja onko eskimo ihan samalla viivalla noiden kahden muun sanan kanssa.
Mites ne foliot ja pakasterasiat?
Pingu lastenohjelma tulee menemään kiellettyjen ohjelmien joukkoon, koska siinä esitetään iglut pingviinien asuntoina, jotka sisältä on kalustettu varsin länsimaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eskimo ja N** on halventavia, samoin Indian. Mikä mahtaa olla jälkimmäisestä korrekti termi nykyään?
Native American. Jenkit kyllä käyttää esim. sanontaa Eskimo kiss ihan mennen tullen, en tiedä sitten, miten halventavaa se on ja onko eskimo ihan samalla viivalla noiden kahden muun sanan kanssa.
Mutta myynnissä saa olla Indian tortillatuotteita? Kuvanakin stereotyyppinen sulkakoristeinen, isonenäinen, pitkätukkainen mies. Lähetäänkö marssimaan ja varastelemaan tennareita?
Arktinen pohjoisnapalais-amerikkaleisesti rodullistetun värin ihminen-jäätelö
Vierailija kirjoitti:
Pingu lastenohjelma tulee menemään kiellettyjen ohjelmien joukkoon, koska siinä esitetään iglut pingviinien asuntoina, jotka sisältä on kalustettu varsin länsimaisesti.
Sehän on ollut ylen kieltolistalla jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Eskimonsuukko.
Valkolaisensuukko
Vierailija kirjoitti:
Ne on jo vissiin osin vaihtaneet nimensä. Fredman nykyään.
Valkoihoinen heteromies-puikko. Ainoa ihmisryhmä joka ei pahoita mieltänsä kaikesta ja jota saa vapaasti haukkua ja syrjiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut, että eskimo on yhtä halventava nimi kuin n**ke** ja lappalainen. Joko myös intiaani on halventava?
Pohjois-Amerikan intiaanit pääsääntöisesti kai toivovat että heitä kutsutaan ”Indigenous Americans” tai ”Native Americans”.
Etelä-Amerikkalainen intiaani sen sijaan korjasi tutkijaa, joka erehtyi kutsumaan häntä alkuperäisameikkalaiseksi: ”Native Americans live in North America, we’re Indians”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on jo vissiin osin vaihtaneet nimensä. Fredman nykyään.
FredMies? Ei sentään! Kyllä nimen pitäisi viitata mus*aihoiseen naiseen. Muuten lähden kyllä varastelemaan lenkkitossuja.
Ja kääreen sisältä paljastuu musta fallos-symboli
Heti uikon väri muutettava saatenkaaren väreihin