Autetaan Valiota keksimään uusi nimi Eskimo-puikolle
Laittakaa ehdotuksia tulemaan.
Oma ehdotukseni on Pingu-puikko, mikäli ei haittaa, että on sen niminen lastenohjelma. Tai yksinkertaisuudessaan Pingviini-puikko. 🐧
Kommentit (862)
Kusipäiden aikaansaannos -puikko
Vierailija kirjoitti:
Peräpuikko.
Sen sulamisen seuraaminen olisi hauskaa seurattavaa. Peräaukosta valuisi ruskeaa sulanuttaa suklaata ja kermamaista nestettä. Saisi oikein kivan televisiomainoksen.
Ot, mutta mielestäni valkohanhelle pitää myös keksiä uusi nimi.
Arktisella alueella asuva henkilö-puikko
Eskimo ja N** on halventavia, samoin Indian. Mikä mahtaa olla jälkimmäisestä korrekti termi nykyään?
Ruskea jorma. "Se pitää tunkea syvälle suuhun, eikä mihinkään muuhun".
#Me Too'sta muunnettuna: #Too me.
Vierailija kirjoitti:
Eskimo-puikko
En halua uutta nimeä sille. Luuletteko oikeasti, että jotkut eskimot suuttuu siitä, että Suomessa myydään tällasta jätskiä?
Joku loukkaantuisi nee kerinpusuista, tai siitä että titteli on esimies, tai siitä että mies ei saa tulla naisten pukkariin, tai siitä että liikennemerkissä on "mies", tai siitä että joku käyttää saamelaishattua/intiaanipäähinettä/geishapukua tms? Mun mielestä tää eskimo juttu sopii samaan kastiin mutta silti joku noista aina suuttuu. Voitais kyllä lopettaa kaikesta loukkaantuminen.
Hetero. Ja kuorrute valkoiseksi. Sitten kun heterot jäävät vähemmistöksi he saavat valittaa nimestä ja se muutetaan taas.
Ihme, että kukaan ei ole vielä itkenyt Geisha-tuotteista.
Mulla on parikin japanilaista kaveria, joiden mielestä Geisha (Fazer) on ihana tuotemerkki, mainokset kauniita (olen näyttänyt ja kysynyt mitä mieltä) ja pakkauksen kirsikankukat söpöjä. Tykkäävät myös suklaan mausta.
Ei kaikesta tarvitse sijaispahoittaa mieltään. :D
Tässä tulee voittaja: Suomi-puikko.
Olin jo vuosikymmen sitten sitä mieltä, että tämän jätskin nimi tulee vielä joskus vaihtumaan. Ja minusta ihan hyvä, koska eskimo on kuulemma halveeraava nimitys. Ihan turhaa pitää kiinni asiasta, joka on loukkaus jossain toisaalla, vaikkei se täällä olisi niin pinnalla.
Uusi nimi voisi olla vaikka pingviinipuikko, Mini, iglu-puikko tai Grönlanti-puikko.
Kuka pelkää valkoista miestä? -puikko