Autetaan Valiota keksimään uusi nimi Eskimo-puikolle
Laittakaa ehdotuksia tulemaan.
Oma ehdotukseni on Pingu-puikko, mikäli ei haittaa, että on sen niminen lastenohjelma. Tai yksinkertaisuudessaan Pingviini-puikko. 🐧
Kommentit (862)
Ebony and Ivory. Tai ihan impivaaraksi eebenpuu ja norsunluu.
Valio Ingman jäätelöt eivät ole syömäkelpoisia.
En ole ostanut enää moneen vuoteen niitä. Joku Lidlin jäätelö on syömäkelpoista ja sitä Jymyä pitää joskus ostaa.
Ketjussa kysyttiin nimiehdotuksia ja alkoi hauskasti. Mutta loppua kohden mitä ihmeellisempiä koiranoksennussepustuksia, pitkiä politikointeja.
Siis ehdotuksia Eskimopuikon uudeksi nimeksi. Itse nimi voi olla pitkäkin, ne olivat hauskoja oivalluksia.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut, että eskimo on yhtä halventava nimi kuin n**ke** ja lappalainen. Joko myös intiaani on halventava?
Onko Lappalainen halventava sukunimi? Oitis pois nimireksiteristä!
Jos Froneri alkaa tuon nimen kanssa pelleilemään niin sen puljun tuotteita ei meidän talossa enää näy.
Vierailija kirjoitti:
Hetero. Ja kuorrute valkoiseksi. Sitten kun heterot jäävät vähemmistöksi he saavat valittaa nimestä ja se muutetaan taas.
Heterot eivät tule koskaan jäämään vähemmistöksi.
PerusSpuikko... eiku.... onko sekin rasistinen... outs. Mikään ei käy. Se on siis vaniljasuklaapuikko. Ei kai siitä kukaan vaan loukkaannu...?
pessimisti-puikko. vain aidoille suomalaisille pessimisteille!
Somalipuikko. Väri ainakin täsmää.
Ruskimo. Kuori kun on kaunista ruskeaa suklaata. =)
Valio-puikko (joka ei ole valion)
Koska kielletään hampurilaiset ja ranskalaiset?
Vierailija kirjoitti:
Koska kielletään hampurilaiset ja ranskalaiset?
Luulis joo ranskalaisia loukkaavan tuon nimen käyttö. Minun mummoni nimi on Aino ja häntä loukkaa syvästi Fronerin Aino-jäätelöt.
Vierailija kirjoitti:
Olin jo vuosikymmen sitten sitä mieltä, että tämän jätskin nimi tulee vielä joskus vaihtumaan. Ja minusta ihan hyvä, koska eskimo on kuulemma halveeraava nimitys. Ihan turhaa pitää kiinni asiasta, joka on loukkaus jossain toisaalla, vaikkei se täällä olisi niin pinnalla.
Uusi nimi voisi olla vaikka pingviinipuikko, Mini, iglu-puikko tai Grönlanti-puikko.
Mini ja grönlanti-puikko:DDD miksi ihmeessä Grönlanti-puikko:DD?
Otetaan se E pois siitä alusta eli Skimo
Näin se vain on!