Autetaan Valiota keksimään uusi nimi Eskimo-puikolle
Laittakaa ehdotuksia tulemaan.
Oma ehdotukseni on Pingu-puikko, mikäli ei haittaa, että on sen niminen lastenohjelma. Tai yksinkertaisuudessaan Pingviini-puikko. 🐧
Kommentit (862)
Vierailija kirjoitti:
Perssuolinkaisen jäähdyttelypuikko.
Suvispölön mielensäpahoituspuikko.
Siis ketä se haittaa jos nimi vaihdetaan?
Miksi pitää hermostua nimen vaihdosta? Onko teillä mitään kivaa sisältöä elämässä?
Feministinen Ainoa Totuus-puikko
Minua loukkaa tuo nimi Valio. Tarkoittaako se valioyksilö? Minä olen syrjäytynyt.
Sovitaan mieluummin, ettei enää osteta koko kusista puikkoa, niin ei tarvi valmistaakaan eikä keksiä uutta nimeä.
Minä luulin pienenä että eskimo tarkoittaa jääkarhua. Se ainakin tuli mieleeni eskimoa syödessä.:) Ehdotan siis nimeksi jääkarhu-puikko.
Vierailija kirjoitti:
Minua loukkaa tuo nimi Valio. Tarkoittaako se valioyksilö? Minä olen syrjäytynyt.
Se on valiojäätelöä, ei Valio-jäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
Kehopositiivisuuspuikko tai sateenkaaripuikko. Sopii sitten ihan kaikille.
Tai metoo puikko
Nun kaikki vähemmistöihin viittaavat nimet poistetaan, kääntyy se jossain kohtaa niin päin, että vähemmistöjähän oikeastaan hävetään, piilottellaan ja syrjitään, kun vain valtaväestön nimistö kelpaa näkyville. Tummia ihmisiä ei enää näe kuvissa ( uncle bens) —> heidät ikään kuin kielletään, eivät ole kuvaamisen arvoisia —> seuraa syrjintää ja mielensä pahoittamista. Järjetön kehä.
Onhan koko puikko muodoltaankin törkeä.PUIKKO!Siitäkin saa ties mitä mielleyhtymiä.
Suorastaan pervoa.Muotokin pitää muuttaa.
Etnisesti neutraali vasemimstopropagandan mukainen rodullistamaton sosiaalisen oikeudenmukaisuuden puikko.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole Valio joka vatuloi Eskimo-nimen kanssa vaan maailman kolmanneksi suurin jätskintekijä englantilainen Froneri. Valio möi jätskitehtaansa Nestlelle jo vuonna 2004. Ovat tosin käyttäneet sen jälkeen mainoksissaan termiä 'valiojäätelö' joka saattaa aiheuttaa vääriä mielikuvia.
Unilever taas osti Ingmannin jäätelöliiketoiminnan 2011. 'Ingman' on nykyään Unileverin tuotemerkki.
Suomalaisia jäätelöntekijöitä suuremmassa mittakaavassa ei enää ole. Voitte ostaa jäätelönne hyvällä omallatunnolla vaikka Lidlistä tai jäätelöautoista.
Valio tosin aloitti jäätelön teon uudestaan pari vuotta sitten. Tosin valikoima on toistaiseksi aika suppea. Kotimaisista myös Kolmen kaverin jäätelöt ovat olleet nousussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Valio liittyy tähän millään tapaa???
Ei mitenkään. Jätskit Suomessa tekee Unilever ja Froneri (Nestle).
Et oo Suomisen maidon Jymy jäätelöistä kuullut tai kolmen kaverin jäätelöistä. Myös Valio tekee nykyisin jäätelöä.
Rodullistamaton saamelaispuikko
Myisin vaikka mummoni - munattoman miellyttäjän makujäätelö
Valkoinen heteromies -puikko