Tänään Nelosella: Huonon äidin "innovatiivinen" valmisruoka teilataan tv:ssä
Huono äiti meni Suomalainen menestysresepti-ohjelmaan esittelemään valmisruokaansa (siis tätä, jota se tukikohun aikana niin kovasti hehkutti, että kuinka se työllistää paljon väkeä maakunnissa jne.) Finlayson-pomo, Jukka Kurttila, teilaa ruuan:
"Finlaysonin Jukkaan Sarin sopat eivät tee vaikutusta.
– Mikä tämän erottaa hyllyissä jo olevista valmisruuista? Jukka tenttaa Saria.
– Tarinallisuus, viestinnän ammattilainen vastaa varmasti.
– Eli tämä on ihan samanlainen tuote kuin kaikki muutkin? Jukka haastaa Saria lisää.
– Olemme kokeilleet tarinallisuutta suklaiden kanssa, ja ne myyvät hyvin, Sari viittaa karkkihyllyiltä jo löytyviin pelastuspatukoihin ja lohtulevyihin.
Jukka ei perusteluita mukisematta niele.
– Siinä on eri juttu kuin tässä. Se on väkevä, vahva konsepti. Sinä tuot suklaata hyvällä omallatunnolla, ja se on ihan ok. Mutta tässä en ymmärrä, miten tämä liittyy Huono äiti -konseptiin."
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/58dc974e-5951-49b0-99b2-3004606…
Että se siitä innovatiivisuudesta. Olkookin vaikka kuinka terveellistä tuo ruoka (jutun mukaan kyseessä on nimenomaan terveellinen valmisruoka), niin ei pelkkä Huono Äiti-pakkaus siinä päällä riittäne myymään ruokaa. Etenkin, jos hinta on taas ihan riistoluokkaa kuin niissä suklaissa.
Kommentit (357)
Tuholleni 100 000 euroa eikä ketään edes työllistetty.
Kuka nää einekset valmistaa, että osaa boikotoida sitäkin?
Vierailija kirjoitti:
Hyvänmakuisia keittoja nuo kyllä ovat.
Missäs olet päässyt niitä maistamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niitä jo maistanut joku muu kuin huono äiti itse? ;)
Joutuuko sen sata tonnia palauttamaan, jos homma paljastuu kusetukseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niitä jo maistanut joku muu kuin huono äiti itse? ;)
No silläpä juuri kysyin :D
Mulla ei ole lapsia, mutta äitejä arvostan ja olen nähnyt, kuinka hyvää huolta pitävät lapsistaan, kaikki omalla tavallaan. Siksi koen ton huono äiti -läpän loukkaavana ja typeränä.
Tarinallisuutta voi elintarvikkeelle tavoitella menestynyt perinteinen yhtiö kuten Paulig tai Fazer, ei joku väsynyt vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen köyhä, niin älyän ostaa ruokakaupassa hyvää ja terveellistä ruokaa (tai pikemminkin aineksia, joista teen hyvää ruokaa itse) - enkä mitään tarinoita.
Tämän ko.keksijänaisen omat kasvot näyttää kyllä kieltämättä vahvasti tukevan hänen kertomaansa tarinaa jossa ei ruokia valmisteta, vaan nautitaan elämästä vaikkapa drinksujen ja viinien äärellä?
Kun Sari omasta mielestään on huono äiti, ok, niin varmasti on, en yh-tään epäile, mutta en vaan tajua kuka on niin idiootti että pitää sen hokemista bisnesideana?? Saati haluaisi assosioitua moiseen brändiin. Edes "vitsillä"? Omasta vinkkelistä yksi huonoimmista ideoista, ever. 🙄
Kun Sari omasta mielestään on huono äiti, ok, niin varmasti on, en yh-tään epäile, mutta en vaan tajua kuka on niin idiootti että pitää sen hokemista bisnesideana?? Saati haluaisi assosioitua moiseen brändiin. Edes "vitsillä"? Omasta vinkkelistä yksi huonoimmista ideoista, ever. 🙄
Ostaa someseuraajia vaikuttaakseen kiinnostavammalta.
Valheellista markkinointia. Kuluttajien harhaanjohtamista.
Miksei tätä saada nalkkiin?
Ahne äiti.
Mikä on tarina tuon takana?
Paljon poissaolevan euroedustajan vaimo joutuu raatamaan kotona lasten kanssa. Väsynyt on ja kiirettä pitää suklaan myynnissä. Hän tuntee itsensä huonoksi äidiksi vaikka mitä tekisi.
Joten pikkuvaimo suunnittelee einesruuan. Vaviskaa Saarioisten äidit, täältä tulee Huono äiti. Sari miettii väsyneen päänsä puhki, kuinka saisi rahoitusta. Miehelläkin on vähäiset tulot eikä muutenkaan miehellä ole velvollisuutta maksaa vaimon harrastuksia. Sitten välähtää. Business Finland jakaa avustuksia innovatiivisiin keksintöihin. Hakemus sisään ja rahaa tulee.
Loppu on historiaa.
Pitääpä varmaan katsoa tuo, mutta tuo "tarinallisuus" on pelkkää myyntijargoniaa. Käytännössä sama, kuin vetoaa tuotteensa olevan kilpailijoita parempi vain brändin takia. Ja ainakin minä ostan sitä ruokaa itsessään, jos olen ostamassa ruokaa. Ei kiinnosta joku brändi pätkääkään. Sama homma kun itselläni oli sänkykaupoilla: myyjä yritti kovasti myydä Tempur-patjaa. Kysyin että kun tuo on 10x hinnaltaan verrattuna näihin muihin viskoelastisiin patjoihin? Materiaalihan on tismalleen sama. "No kun tämä on aito Tempur ja tällä on näitä sertifikaatteja". Eli haastoin ja kysyin saman kysymyksen uudestaan, ei tuo ollut mikään vastaus. Tässä Huono Äiti -konseptissa on nyt sitten ilmeisesti sama. Hinta on korkeampi, mutta tavara paketissa ihan samaa mitä muillakin.
No joo onhan ihmisissä ja kuluttajissa huonoja rahan käyttäjiä. He varmaan ostavat "tarinaa" sitten hyvällä hinnalla. Mutta senhän näemme sitten, että onko heitä asiakaskunnassa riittävästi.
Mulle tuli idiootti olo niistä suklaapatukoista kaupassa. Lohtusuklaa ja huono äiti. Siis mit vit taas? Ihmekään, että on äiti läski, jos suklaalla pitää lohduttautua. Mitä jos tekisi lapsensa miehen kanssa, joka tekee puolet kaikesta, niin ei tarvi lohtua tai suklaata?? Tai lähtis lohtulenkille. Milloin muudään huono isän lohtulenkkimakkaraa?
En ikinä osta huonon äidin suklaata enkä mitään valmisruokamössöjä. Kallista p*skaa.
Videolla Jyrki Sukula sanoo, kuinka ne etsii viime vuoden voittajan (Boltsi) tavoin räjäyttää elintarvikemarkkinat. Lisäksi sanoo, että semifinaaliin valitaan kuusi rohkeinta ja innovatiivisinta tuotetta. https://www.nelonen.fi/ohjelmat/suomalainen-menestysresepti/2147516-suo…
Mikähän Huonon äidin ruuissa on a) rohkeaa ja innovatiivista b) jotain joka räjäyttää elintarvikemarkkinat?
Mä kyllä ihan oikeasti vedin niin sanotusti herneen nenään tästä Huono Äiti verorahojen suhmuroinnista. Itse jouduin lomautetuksi koronan takia ja miehellä osa-aikainen lomautus. Rahat on nyt tämän takia tosi tiukoilla. Lähipiirissä on myös irtisanomisia asian johdosta. Sitten joku tällainen yhden ihmisen (käytännössä blogi) firma suhmuroi käsittämättömän 100 000€ itselleen, että "voisi vähän kehitellä suklaapatukkoja". Juu ei mene mun ymmärrykseen. Ei edes lähelle. Tämä kyseinen brändi on tuosta suhmuroinnista lähtien sellainen punainen vaate, etten osta, lue tai edes halua kuulla siitä.
Vierailija kirjoitti:
Videolla Jyrki Sukula sanoo, kuinka ne etsii viime vuoden voittajan (Boltsi) tavoin räjäyttää elintarvikemarkkinat. Lisäksi sanoo, että semifinaaliin valitaan kuusi rohkeinta ja innovatiivisinta tuotetta. https://www.nelonen.fi/ohjelmat/suomalainen-menestysresepti/2147516-suo…
Mikähän Huonon äidin ruuissa on a) rohkeaa ja innovatiivista b) jotain joka räjäyttää elintarvikemarkkinat?
Ilkka puolestaan kertoo, että Boltsi oli viime vuoden myydyin uutuustuote S-ryhmässä. Jos ne haluaa päästä samaan, niin täytyy olla kyllä jotain tosi innovatiivista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi oi miksi tuomariksi on otettu Anni Hautala? Eikö Suomesta tosiaan löytynyt ketään muuta tuohonkaan hommaan?
Anni on tuossa kuulemma kuluttujan ja perheenäidin roolissa arvioimassa tuotteita. Siihen rooliin olisi voinut ottaa ihan kenet tahansa nobodymamman. Annin naama on jo niin kulunut, kun se on about joka ohjelmassa ja joka kanavalla radion lisäksi, että olisi ollut tosi piristävää nähdä joku tuoreempi naama sen tilalla.
Noinko siinä lukee? Oksennushymiö.