Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin lähärin työt ja mies ihmettelee miksen ole täynnä energiaa

Vierailija
22.06.2020 |

Perhevapaiden jälkeen palasin lähihoitajana vanhuspuolelle. Asiantuntijana oleva mies ihmettelee miksen ole täynnä energiaa ja tarmoa töiden jälkeen. Siis nyt, kun kotona olemisen jälkeen pääsen takaisin töihin ja viettämään aikaa työkavereiden kanssa.

Hän ei oikein käsitä, että ehdin vähän istahtaa päivän aikana ja muuten kädet on täynnä töitä ja tekemistä.
Mies on jotenkin pettynyt, kun töihin paluu "ei tehnytkään minulle hyvää" vaan kotona on entistä väsyneempi nainen.

Olen myös vähän introvertti enkä jaksa sosiaalista tykitystä koko päivää vaan kaipaisin töiden jälkeen hetken rauhaa.

Halusin vaan jakaa tämän, en niin kaipaa neuvoja. Ai niin, en ole läski ja olen opiskellut toisen ammatin, mutta en ole saanut töitä sadoista työhakemuksista huolimatta.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarin elämää. Olen töissä kaupassa ja välillä on sellaisia päiviä, että töiden jälkeen vaan jaksaa tuijottaa seinää.

Vierailija
2/40 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat ovat hirveitä valittajia. Löysä työ ja palkka on huomattavasti parempi kuin likaisissa tehdastöissä. Iltajuorun mukaan hoitajan palkka 3300e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten on vaikea ymmärtää toisten töitä ja mitä siihen kuuluu.

Työskentelin aikoinaan kaupassa, kun mieheni kanssa tavattiin, ja hän oli sitä mieltä etten voi väsyä kun vaan istun kassalla. Juuri näin.

Vierailija
4/40 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle oli aivan selvää millaista töihin paluu tulee olemaan, mutta ihmetyttää millaisessa kuplassa asiantuntijat elävät. Onhan siinä tulosvastuu ja täytyy tehdä päätöksiä ja ottaa vastuuta. Mutta he ehtivät myös naureskella työkavereiden kanssa ja taukojumpata.

Ei ihme, että Suomi on tässä jamassa, kun päättäjät eivät ymmärrä sitäkään vähää tavallisen ihmisen arkea. Laita tonni säästöön joka kuukausi on huono neuvo jos palkka on reilu tonni.

Vierailija
5/40 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat ovat hirveitä valittajia. Löysä työ ja palkka on huomattavasti parempi kuin likaisissa tehdastöissä. Iltajuorun mukaan hoitajan palkka 3300e.

0/5

Vierailija
6/40 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikasta mutta usein lähäreillä on tajuttoman raskas työ joka verottaa sekä psyykkisesti että fyysisesti. Harvassa työssä tuleva rasitus on molempia saman aikaisesti ja se kyllä pistää väsyttämään.

Vierailija
7/40 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelin aikoinaan kaupassa, kun mieheni kanssa tavattiin, ja hän oli sitä mieltä etten voi väsyä kun vaan istun kassalla. Juuri näin.

En minäkään ymmärrä miten siinä kassalla istuessa väsyy

Vierailija
8/40 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paikasta mutta usein lähäreillä on tajuttoman raskas työ joka verottaa sekä psyykkisesti että fyysisesti. Harvassa työssä tuleva rasitus on molempia saman aikaisesti ja se kyllä pistää väsyttämään.

Mikä siinä hoitajan työssä on fyysisesti rasittavaa?

Vierailija
9/40 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksitoikkoisuus voi olla myös rasittavaa.

Mutta siinä voi yksinkertaisesti olla myös kiireistä ja pakkotahtista. Samoin voi olla, että asiakkaat valittavat sinulle. (Toki on mukaviakin asiakkaita.)

Työ on myös fyysisesti yksitoikkoista.

Vierailija
10/40 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin vanhustyö on fyysisesti ja henkisesti raskasta. Tarvitseeko enempää selittää?

Vierailija
11/40 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hoitaja, joten heitän arvaukset:

seisomatyö, jalkojen päällä suurin osa työajasta, paljon askeleita per päivä. Jonkin verran nostelua.

Vierailija
12/40 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelyä tulee ainakin meillä n.8-12km päivässä, lisäksi paljon seisoskelua ja lyhyttä töpösivuaskelta sänkyjen vieressä, huonoja työasentoja joissa rasittuu, alaselkä, olkapäät ja niska. Paljon potilaiden nostelua, kääntelyä vuoteessa, avustamista istumasta ylös, asennon korjaamisia vuoteessa, tuoleissa, suihkutuoleissa, pyörätuoleissa, lattialta nostamisia, vaatteiden pukemista ihmisille jotka eivät liikuta raajojaan tippaakaan vaan usein laittavat hanttiin. Osa myös vastustelevat pesuissa joko vastaan työntämällä tai repimällä

vaatteista tai vain olemalla passiivisia. Ihmisellä jolla on ulosteet alla täytyy pitää tietyssä asennossa vuoteessa kun tätä pestään pesulapuin... yleensä pidät toisella kädellä henkilöä paikallaan ja toisella pyyhit pers...

On tajuttoman raskasta pukea vaatteita ihmiselle joka ei liikuta vartaloaan ollenkaan ja makaa liikkumatta vuoteessa. Monissa vanhuspaikoissa vanhuksille puetaan omat vaatteet eli illalla yöpuku, aamulla päivävaatteet jotka ovat kolmenumeroa liian pienet ja joita ei saa kuin repimällä päälle.

Näiden töiden lisäksi hoitajalla on yleensä kiire ja tiukka aikataulu, ruoan jakamiset ym kuormittavat kroppaa staattisilla jännityksillä (niska-hartiaseudun ongelmat jne). Tietokonehommia on pakko ehtiä tekemään päivittäin sillä yhä monimutkaistuvat kirjaamis ja raportointikäytännöt vievät aina vaan enemmän aikaa ja niiden laatua tuijotetaan suurennuslasein. Nämä ohjelmat eivät ole mitään yksiselitteisiä ja järkeviä alkuunkaan vaan täynnä ihmeellistä jargonia ja tiedekieltä jolla ei ole mitään tekemistä käytännön työn kanssa. Lisäksi nämä ohjelmat eivät ole kuin toimistoalan jouhevat ohjelmat vaan käyttöliittymiltään vanhanaikaisia ja vaikeita oppia.

Vierailija
13/40 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyppä sinä hoitajien töistä valittava vaki-trolli joskus kokeilemassa niin loppuu sinultakin tämä vinkuminen

Lähärin palkka on alle 2000€ ja sairaanhoitajan hikisesti yli 2000€. Ja hoitajan työ on fyysisesti yhtä raskasta kuin rakennusalan työt

Älkää löhtekö kukaan alalle, on juurikin tämmöistä kuin ap kuvailee. Työpäivän jälkeen et jaksa juuri mitään. Suosittelen jotain toimistotyötä, on varmasti henkisesti vaativaa, mutta jää tuo fyysinen rasitus pois. Kukaan ei jää hoiroalalta terveenä eläkkeelle ja suurin osa jää ennen eläkeikää työkyvyttömyyseläkkeelle

Vierailija
14/40 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin myöskin lähärinä, ja minulla taasen on virtaa enemmän kuin edellisissä ammateissani. Ja, kyllä teen töitä kokoajan. Siitähän minulle maksetaan. Ja palkkaakin on parempi. Vuorotyö sopii minulle.

Kaupassa töistä nautin, mutta töitä piti raataa päivittäin yli voimien. Kantaa ja nostella painavia kuormia, kiipeillä milloin missäkin hengenvaarallisesti. Palkka oli huonompi, vaikka tessin huipulla.

Tuotantotyö oli sitäkin pahempaa. Hirvittävän Raskasta fyysisesti. Näiden työpäivien jälkeen jaksoin ainoastaan nukkua. Kuumat, hapettomat työolot olivat viedä hengenkin. Työaika oli tylsä ja palkka todella huono.

Vierailija
15/40 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin myöskin lähärinä, ja minulla taasen on virtaa enemmän kuin edellisissä ammateissani. Ja, kyllä teen töitä kokoajan. Siitähän minulle maksetaan. Ja palkkaakin on parempi. Vuorotyö sopii minulle.

Kaupassa töistä nautin, mutta töitä piti raataa päivittäin yli voimien. Kantaa ja nostella painavia kuormia, kiipeillä milloin missäkin hengenvaarallisesti. Palkka oli huonompi, vaikka tessin huipulla.

Tuotantotyö oli sitäkin pahempaa. Hirvittävän Raskasta fyysisesti. Näiden työpäivien jälkeen jaksoin ainoastaan nukkua. Kuumat, hapettomat työolot olivat viedä hengenkin. Työaika oli tylsä ja palkka todella huono.

Joopa Joo. Et tasan tarkkaan tee lähärin töitä huomaa että et tunne alaa ollenkaan. Yritäopä nyt vähän enemmän

Vierailija
16/40 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Päivän : pääsen vttuilemaan ja haukkumaan hoitajille-ketju.

Vierailija
17/40 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En istunut kassalla vaikka mieheni ja sinä niin kuvittelette. Päivittäin kymmen kilometriä kävelyä ja muut hommat päälle.

Pointti oli juurikin siinä, että kaupassa ei kerkeä istuskella. Hyvä kun tauot kerkesi pitämään.

Kokeile itse olla jalkojen päällä 6-8 tuntia ja kerro väsyttääkö.

Vierailija
18/40 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyppä sinä hoitajien töistä valittava vaki-trolli joskus kokeilemassa niin loppuu sinultakin tämä vinkuminen

Lähärin palkka on alle 2000€ ja sairaanhoitajan hikisesti yli 2000€. Ja hoitajan työ on fyysisesti yhtä raskasta kuin rakennusalan työt

Älkää löhtekö kukaan alalle, on juurikin tämmöistä kuin ap kuvailee. Työpäivän jälkeen et jaksa juuri mitään. Suosittelen jotain toimistotyötä, on varmasti henkisesti vaativaa, mutta jää tuo fyysinen rasitus pois. Kukaan ei jää hoiroalalta terveenä eläkkeelle ja suurin osa jää ennen eläkeikää työkyvyttömyyseläkkeelle

En suosittele minäkään. 30&vuotta kokemusta alalta. Fyysinen terveys mennyt ja nyt työnantaja antaa potkut kun en enää kykene nostamaan yms. Tässä kiitos , joten ei kannata terveyttään uhrata alalle. Hoitajan työ on duunarin työtä, työnantajalle ollaan välttämätön paha josta otetaan kaikki irti . Suosittelen kevyempiä hommia. On raskasta nuorenakin, saati sitten kun ikää alkaa tulla. Samassa ajassa opiskelee ammattiin jossa on parempi palkka ja fyysisesti helpompi työ

Vierailija
19/40 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa Joo. Et tasan tarkkaan tee lähärin töitä huomaa että et tunne alaa ollenkaan. Yritäopä nyt vähän enemmän

Olen lähihoitaja, en ole vielä koskaan kokenut työtä yhtä raskaaksi, kuin edellisissä amnteissani.

Anteeksi, jos sen sanon.

Vierailija
20/40 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähihoitaja, en ole vielä koskaan kokenut työtä yhtä raskaaksi, kuin edellisissä amnteissani.

Anteeksi, jos sen sanon.

Työkohteissa on eroja. Joissain se työ ei ole puoliakaan niin rankkaa kuin muualla. Riippuu työkohteesta ja niitä todellakin kannattaa hoitajana kilpailuttaa sillä hoitajista on pulaa ja paikan vaihto onnistunee melko helposti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä