Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenenkään poika lähdössä armeijaan nyt heinäkuussa

Vierailija
21.06.2020 |

Mitkä fiilikset? Minä vähän jännitän ja tuntuu haikealta... tiedän että poika pärjää.

Kommentit (266)

Vierailija
241/266 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suosittelen kyllä soittamaan siihen yksikköön minne lapsi menee jos mikään pohdituttaa. Liian pientä huolta ei ole! Kantahenkilökunta on nykyään iloista ja urheilullista porukkaa ja vastaavat vanhempien kysymyksiin varmasti mielellään. Voi olla myös, että heillä itsellä ei tule kaikki hyvät ajatukset mieleen joten kuuntelevat omaisten palautetta ja kehitysideoita herkällä korvalla.

Tietääkö kukaan mistä löytyy yksikön päälliköiden puhelinnumerot? Vai kenelle siellä pitää soitella?

Poikahan häpeäisi silmät päästään, jos äiti soittelisi yksikön päällikölle!

Vierailija
242/266 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän poika on astumassa heinäkuussa palvelukseen. Häntä jännittää enemmän kuin minua. Jotenkin pitäisi rohkaista.

Kaikkia jännittää alussa. Veikkaan, että kukaan ei nuku kunnolla ensimmäistä yötään kasarmilla. Mutta kannattaa muistaa, että kaikki on siellä samassa veneessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/266 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
244/266 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten siellä jaksaa, jos ei ole fyysisesti vahva ja tai vanttera? Mietin oman poikani pian koottava armeijaa, kun on pitkä ja laiha, ei lihasmassaa oikein vielä kertynyt. Ja sitten tuo ruokapuoli, ei tällä olisi varaa laihtua enää yhtään kiloa..

Hyvin jaksaa. Oma poika on myös pitkä ja laiha ilman mitään liikuntataustaa, aika kulunut tietokoneen ääressä. Sanoi juuri kun haettiin se kasarmilta että ei siellä kaikki jaksa edes juosta, mutta ei se haittaa mitään.

Vierailija
245/266 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sota-aikana nuori mies (tai nainen) menettää oikeutensa päättää elämästään tai sen pituudesta.

Mitä ehdotat? Että armeija lakkautettaisiin ja sodassa kaikki antautuisi viholliselle ja antaisi sille oikeuden määrätä meidän kohtalosta? Tietenkään sotaa ei toivo kukaan, mutta armeija on maalla oltava, varsinkin jos on Venäjän naapuri.

Totta kai armeija tarvitaan. Kerron vaan totuuden. Sodassa sotilas on vain yksikkö strategisessa joukkojen määrässä. Se jäätkö, henkiin, on sattuma ja sivuseikka.

Päinvastoin kuin luullaan, niin sotatilanteessa suurin osa selviää hengissä. Sattumalla on jokin osuus, mutta eniten ratkaisee koulutus ja valmistautuminen.

Vierailija
246/266 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijan ja väkivaltakoneiston tarkoitus on suojella hallitsevan yhteiskuntaluokan omaisuutta ja valtaa.

Eli armeija on "eliitin" masinoima hyväksikäyttölaitos ja rikkaan viskaalin perseraiskaus rahvaita kohtaan.

"apua, omaisuuteni ja valtani on uhattuna, mene sinä tappamaan syyttömänä syyttömiä minun puolestani, niin minä menen turvabunkkeriin kusi sukassa piiloon tai pakenen muualle"

Se siitä vastuunkannosta.

Jaahas, Porvoosta taas kirjoitellaan. 

Vierailija
247/266 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkaa laukkuun villa vaatetta ja säilykkeitä. vai pitäskö vielä laittaa tutti mukaan.jos olet noin idiootti niin poikasi palaa 2vrk.n kuluttua kotiin

Vierailija
248/266 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gygnaeus kirjoitti:

Mitä tarkoittaa Kenenkään poika lähdössä... ?

Keskustelun aloittaja voisi itse lähteä vaikka kielioppikursseille ja aloittaa vaikka ihan perusteista...

Vastaavasti sinä voisit pohtia, oletko idiootti vai ääliö? Kumpi?

Vierailija
249/266 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo nykyajan herkkyydet kun aikoinaan tuli porukkaa inttiin jo aika tuiterissa rehvakkaana kuten aikamiehet.

Vierailija
250/266 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika on viihtynyt tosi hyvin. kävi jo lomillakin. Eilen kysyin miten on sujunut niin tuli viesti että "viikko on mennyt hyvin, päästiin tänään ampumaankin ja huomenna metsäleirille. Laitatko rahaa tilille?".  On luonteeltaan aika hiljainen mutta tuntuu että jo tässä ajassa on rohkaistunut paljon.

Vierailija
251/266 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär on kommentoinut ett muuten sujuu mutta on jatkuva nälkä. On kyllä aina ollut kova syömään, on kilpaurheilija ja peruskulutus on kovaa. Alokasaikana ovat kuulemma saaneet valmiit annokset, jotka sitten hän on kokenut riittämättömiksi. Viikon päästä hänkin tulossa kotilomalle, pyysi jo lastaamaan jääkaapin täyteen.

Vierailija
252/266 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain vapautuksen intistä kun ensimmäisenä päivänä otin leluauton mukaan ja päivystäjän pöydän luona otin kapteenin kengännauhan irti ja tankkasin sillä auton. Nopeasti antoivat C-paperit ja vapaus koitti :D

Ai se olit sinä, josta kerrottiin tuota legendaa jo 30 vuotta sitten?

Ja muita legendoja on mm. se muukalaislegioonassa aiemmin palvellut, joka hälytyksen tultua meni puukolla teltasta läpi, eikä oviaukosta jne.

Noh, tunnustan 😁 Ai tää muistetaan vieläkin, vaikka aikaa on kulunut jo jonkin verran.

Vierailija
253/266 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kommunistiarmeijassa nuorukaisen asema muuttuu hetkessä vapaasta kansalaisesta vangiksi. Ainut, mikä erottaa orja-armeijan alokkaan muista vangeista,  on se, että vankilavankien ei tarvitse leikata hiuksia, niillä on parempi palkka ja vapaampi ympäristö lusia kakku pois.

Armeijassa olet vartioidulla alueella, pois et pääse ilman lupaa, orja-armeijassa on myös nimenhuudot, jottei kukaan pääse karkuun.

Kannattaa miettiä, mitä voi tehdä, ennen kuin joutuu tuollaiseen paikkaan suljetuksi ja nöyryytettäväksi, se on jo niin helvetin noloakin olla vangittuna orjana.

Kannattaa seurata Tuure Boeliuksen esimerkkiä, jotta ei tarvitse tuhlata aikaansa turhaakin turhemmassa orjamiespalveluksessa:

"Vielä tuon jälkeen Tuure joutui lääkärintarkastukseen, mutta hän ei antanut c-papereita vaan suositteli parin vuoden lykkäystä.

Sen jälkeen Tuure joutui lautakunnan eteen, jossa hänen tilanteestaan keskusteltiin. Lopulta Tuure sai c-paperit eli vapautuksen armeijasta.

Päätös oli Tuurelle mieluisa.

– Olin tosi paljon pelännyt mun urani puolesta.

– Jos minut oltaisi määrätty sinne... puoli vuotta pois näistä hommista, Tuure taivastelee.

– En mä tiedä, siinä ajassa ehtii tapahtua aika paljon. Nyt kun rauta on kuumaa, mä haluan takoa."

www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/a40ce558-4787-4ea5-8233-339fe524bdbd

Vierailija
254/266 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poiksu ystävä lähti armeijaan nyt heinäkuussa. Siis omg oon käyttänyt ainakin kymmenen kesä kumii ny sen jälkeen. Kerran meinasin saada turpaan baarissa. Toivon niin kovasti saavani suikkarin tänään.

T. Tuure B

Jaahas, mielisairaalasta taas kirjoittelet. Esiinnyt vielä toisen henkilöllisyydellä.

Vierailija
255/266 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämäkin ketju on pitänyt pilata noilla mielisairailla homofantasioilla?

Vierailija
256/266 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tytär on kommentoinut ett muuten sujuu mutta on jatkuva nälkä. On kyllä aina ollut kova syömään, on kilpaurheilija ja peruskulutus on kovaa. Alokasaikana ovat kuulemma saaneet valmiit annokset, jotka sitten hän on kokenut riittämättömiksi. Viikon päästä hänkin tulossa kotilomalle, pyysi jo lastaamaan jääkaapin täyteen.

Samaa kertoi poikani. On ollut nälissään. On myös kova urheilemaan. Laihtunut on kovasti. Harmittelee myös ettei ole päässyt kuntoilemaan esim. salille

Vierailija
257/266 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi poikanne haluavat oppia tappamaan?

Jotta olisivat siinä parempia ja tehokkaampia kuin naapurimaan pojat.

Vierailija
258/266 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna sille kultaakin kalliimpi tipsi: kännykkä herättämään tyynyn alle 30min ennen herätystä. Se ehtii hoitaa pinkat, punkat ja käydä suihkussa ihan rauhassa. Kun huuto ja karjunta alkaa, niin sitten menee minne käsketään muka kiireellä, mutta kaikki on jo tehty.

Tällaista ennakointia ei välttämättä sallita, toki saattaa riippua paikasta, mutta se kiireessä ja tehokkaasti toimiminen on osa sitä koulutusta. Siihen kannattaa myös tottua. Sitten on leirilläkin helpompaa kun heräät keskellä yötä hälytykseen ja se unenpöpperössä toimiminen tulee jo luonnostaan, jos se nyt koskaan ihan luonnostaan voi tulla, mutta ainakin se tulee vähemmän shokkina.

- Alik 1/04

Koulutushan on silloin juuri onnistunut kun varusmiehet osaavat ennakoida ja valmistautua palvelukseen. Kertoo oma-aloitteisuudesta ja vastuunkannosta, eikä tätä ole kielletty.

Mitään koulutusta ei ole vielä ohjattujen aamutoimien aikaan annettu, joten mitään ennakointia tai soveltamistakaan ei yleensä sallita. Punkat räjähtää ja käsketty varustus vaihtuu jos sellaista harrastetaan. Sitten kun asia *on* koulutettu ja sitä on harjoiteltu, loppuu ohjatut aamutoimet ja sen jälkeen voit vapaasti herätä 15 min ennen herätystä, mutta muista että tunti ennen herätystä on hiljaisuuden aikaa eli et saa häiritä muita tai haahuilla käytävillä.

Vierailija
259/266 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijaan meneville pitäisi tiedottaa, että nykyään totaalikieltäyjiä ei laiteta enää vankilaan, joten armeijaan ei ole mitään syytä mennä.

Missäs sitten ajattelit sen sotilaan peruskoulutuksen saada?

Vierailija
260/266 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän poika kävi intin just ennen korona aikaa.Ekat 2 vkoa kiinni ja senjälkeen joka vkonloppu lomilla.

Pahinta siellä oman pojan mielestä oli jatkuva väsymys ja metsäleirit.

Oli niin väsynyt yhdellä leirilla kun valvo kuopassa aseen kanssa,että näki harhoja.

Tällaset sitten tuolla liikenteessä!ei ihme että sattuu ja tapahtuu.

Puolustusvoimien ohjeistusten mukaan toimittaessa ajovuorossa oleville kuljettajille annetaan leireillä yhtäjaksoista lepoaikaa ja yleensä lomillekin päästetään vasta kasarmilla nukutun yön jälkeen. Puolustusvoimissa on tarkat ohjeistukset kuljettajien lepoajoista ja niiden toteutumista myös seurataan.

No ei seurata. Älä selitä asioista joita et tunne ollenkaan

No todellakin seurataan. On seurattu jo ainakin 15 vuotta.

T. Res Maj, II/05, Vapaaehtoinen sotilaskouluttaja ja maanpuolustusaktiivi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan