Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TYÖTTÖMÄT! Onko perhe tai sukulaiset syyllistäneet teitä työttömyydestä?

Vierailija
21.06.2020 |

Se on aina jännä miten silloin viimeistään huomaa joidenkin ihmisten todellisen luonteen, kun itsellä ei enää menekään niin hyvin kuin normaalisti. Olen ensimmäistä kertaa nyt työttömänä, ja on alkanut läheisistä erottumaan ne ihmiset, jotka sanovat "okei" ja ymmärtää olla hiljaa ja sit on ne, jotka yrittää kovasti neuvoa ja alkavat jopa syyllistämään, että olen työtön koska en tee sitä ja tätä, taidan olla liian kranttu jne. Ainakin nyt tiedän, ketä en ikinä tule auttamaan jos he itse joskus ovat samassa tilanteessa ja muutenkaan olla tekemissä enää.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kysytään. Olen tehnyt selväksi, etten edes halua töihin mennä nyt aikaani kuluttamaan. Olen saanut mitä halunnut. Enkä ole jäänyt mistään paitsi. Jos ei tämä kelpaa, sitten ei. Eiköhän se ole jokaisen omalla kontolla, miten elää. Pidän pääni joka asiassa, eikä muiden kuvitelmat ns. normaalista vaikuta mitenkään. Näin on hyvä.

Vierailija
22/48 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella on. Omat vanhemmat oli pahimmat - ilkkuivat, v*ttuilivat ja ivallista pilkkanaurua vahingollisena. Ryyditetty hokemilla: siitäs sair, ihan oikein sulle, nytpä viimein näät paikkasi, mitäs luulit itsestäsi jotain.

Vanhemmat olleet paskat vanhemmat aina, mutta tuo kyllä oli todella loukkaavaa että ne oikein NAUTTI mun vastoinkäymisestä.

Tämä sama on toistunut muulloinkin, esim keskenmenon kohdatessa. Boomereita ovat joten käytös on ikäluokalle normaalia, mutta satuttaa kyllä aikuista lasta :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työttömyydestä pitää tehdä niin iso juttu? Miksi siitä pitää kälättää kaikille? Jos on työtön, niin silloin on työtön ja asiaa ei tarvitse muille mainostaa ihan siinä missä ei mainosta vaikka sitäkään kuinka isoa palkkaa saa töissä ollessaan.

Kun maksaa omat laskunsa itse, syö ja pärjää, niin se mistä rahat tulevat ei kuulu kenellekään. Ei edes sukulaisille tarvitse kertoa kaikkea mahdollista, vaan pitää osata olla aikuinen.

Vierailija
24/48 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella on. Omat vanhemmat oli pahimmat - ilkkuivat, v*ttuilivat ja ivallista pilkkanaurua vahingollisena. Ryyditetty hokemilla: siitäs sair, ihan oikein sulle, nytpä viimein näät paikkasi, mitäs luulit itsestäsi jotain.

Vanhemmat olleet paskat vanhemmat aina, mutta tuo kyllä oli todella loukkaavaa että ne oikein NAUTTI mun vastoinkäymisestä.

Tämä sama on toistunut muulloinkin, esim keskenmenon kohdatessa. Boomereita ovat joten käytös on ikäluokalle normaalia, mutta satuttaa kyllä aikuista lasta :(

Miksi hakkaat päätäsi seinään ja kerrot vanhemmillesi kaikki?!? Tyhmäkö olet?

Vierailija
25/48 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni sai juuri moitteet äidiltään, miksi ei mene parempiin töihin(on nyt henk. koht. avustaja)

Ylioppilas ja merkonomi, sillähän pääsee herrojen töihin, kun menee vain.

Vierailija
26/48 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hakkaat päätäsi seinään ja kerrot vanhemmillesi kaikki?!? Tyhmäkö olet?

Kuulevat siskoltanl joka on niiden kanssa väleissä. Mun kanssa välit on etäiset. Ja tätä menoa jäähtyy entisestään. Pahinta on julma ilkeys. Tällaista hyvien vanhempien lapset ei osaa edes kuvitella.

Nyt siis olen jo töissä. Se on kerrottu vanhemmilleni jotka ilkkuvat työstäkin, miten huono työpaikka ja varmaan et osaa siellä olla, tuskin pärjäät ja ettei vaan tulisi potkuja.

Nuo vanhukset on sellaset että MIKÄÄN ei kelpaa, ei vaikka olisin Kofi Annan tai äiti Teresa.

Vierailija
27/48 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on, montakin kertaa. Joka kerta kun nähdään niin alkaa se tenttailu, mihin olen hakenut töihin ja olenko päässyt haastatteluun... Olen alkanut kysymään heiltä että miten heillä menee töissä, onko ollut kivaa, ja millaisia palavereita nyt on ollut, keskellä sunnuntaitakin!

.

Kannattaa vielä vaivihkaa herättää pientä huolta kyselijöiden omasta työpaikasta: "onko yt-neuvotteluja tulossa tai miten se koronakin on vienyt monelta vakituisen varman työpaikan, ei voi mihinkään enää luottaa. Nuoremmat tulee ja vien vanhojen työpaikat ja vanhat työntekijäthän onkin tosi kalliita työnantajalla, ei kannattais pitää" jne.

Vierailija
28/48 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle sattuu epäonnea elämän aikana, enemmän tai vähemmän. Vanhemmillesikin varmasti joten samat konstit käyttöön heitä kohtaan.

Vierailija
29/48 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän näitä piilokettuilijoita aina riittää mutta kun kertoo miten ihana on kääntää aamulla kylkeä ja herätä vasta sitten kun silmät aukeaa, puheet loppuu. Jokainen tietää varsinkin talvella miten kurjaa on lähteä -20 pakkasella tarpomaan työpaikalle tai kynsimään jäätä autonlasista.

Vierailija
30/48 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ihan yks hailee 😂 Ihmiselle on oma hybinvointi tärkeämpää kuin jonkun vanhoillinen maailmankuva.

Vierailija
31/48 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naljailua piikittelyä, halventavaan sävyyn puhumista. Vaikea selittää heille että olen vuorotöissä ja minulle ei aina välttämättä osu aina täyttä työviikkoa. Heidän mielestä olen työtön ja jättäydyn tahalleen pois töistä kun en ole joka päivä töissä klo 8 ja klo 16 välillä.

No jos ihmiset on NOIN yksinkertaisia niin ehkä heidän kanssaan ei kannata asiasta edes keskustella :D Tai vastavuoroisesti voi kysellä heiltä että miksi eivät ole töissä, laiskat ihmiset.

Vierailija
32/48 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, puolisin suku vittuilee jatkuvasti.Totuus on, että olen työtön, mutta työkyvytön (saikulla). Että kiva,kiva.

Itse en ole päässyt vuosikausiin haastatteluihin esim. myyjäksi, postiin jne. Syy on siinä (tämä sanottu), että olen liian korkeasti koulutettu ja tehnyt asiantuntijatyötä. Eli ei, esim. siivoustyötä ei aina saa.

Vierailija
33/48 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työttömyydestä pitää tehdä niin iso juttu? Miksi siitä pitää kälättää kaikille? Jos on työtön, niin silloin on työtön ja asiaa ei tarvitse muille mainostaa ihan siinä missä ei mainosta vaikka sitäkään kuinka isoa palkkaa saa töissä ollessaan.

Kun maksaa omat laskunsa itse, syö ja pärjää, niin se mistä rahat tulevat ei kuulu kenellekään. Ei edes sukulaisille tarvitse kertoa kaikkea mahdollista, vaan pitää osata olla aikuinen.

Kuka on ”kaikille kälättämisestä” puhunut?

Kuinka itse tilanteen hoitaisit, jos istuisit isovanhemmilla kahvilla ja ukki siihen täräyttäisi, että ”noh, onkos töitä löytynyt”?

Istuisit vain tuppisuuna, tai toteaisit (epäilyksiä herättävästi) ”ei puhuta siitä” ja that’s it?

Vierailija
34/48 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhuu "syyllistäjä". Mua on pitkään häirinnyt poikani työttömyys. On siis rakennusalan osaaja, mutta kun ei mikään kelpaa. Joskus on katsottu yhdessä työpaikkailmoituksia ja aina kaikissa on joku vikana. Nuori ja sinkku vielä, eli voisi aivan hyvin lähteä pidemmällekin. Mutta ei, ei ja ei. Työkkäristä tulee rahaa ja äippä&iskä maksaa kuitenkin viikonloppuruoat, kunhan vain tulee syömään. Mitä sitten kun meitä ei ole?

Vierailija
35/48 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, etsivät mulle koko ajan työpakkoja ja kehottavat hakemaan esim. siivoushommia ja postinjakajaksi. Olen hakenut, mutta jostain ihmeen syystä maisteria ei haluta siivoushommiin tai postia jakamaan. Eivät edes vastaa työhakemuksiin. Tyrkyttäjäthän ei tätä usko vaan vakaasti uskovat, että töitä on jos vain viitsii hakea. Kun hekin 30-40v. sitten vain kävelivät työpaikkaansa. Niin, maailma nyt vaan on muuttunut. 

Vierailija
36/48 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimollenikin ihmiset tyrkyttävät työpaikkoja.

"Miksi et mennyt sinne ja sinne?"

Esim.palkanlaskijaksi ilman minkäänlaista kokemusta asiasta....

Vierailija
37/48 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä puhuu "syyllistäjä". Mua on pitkään häirinnyt poikani työttömyys. On siis rakennusalan osaaja, mutta kun ei mikään kelpaa. Joskus on katsottu yhdessä työpaikkailmoituksia ja aina kaikissa on joku vikana. Nuori ja sinkku vielä, eli voisi aivan hyvin lähteä pidemmällekin. Mutta ei, ei ja ei. Työkkäristä tulee rahaa ja äippä&iskä maksaa kuitenkin viikonloppuruoat, kunhan vain tulee syömään. Mitä sitten kun meitä ei ole?

No sitten oppii maksamaan ne omat viikonloppusyömisetkin niistä tuistaan, tietenkin.

Vierailija
38/48 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, ja jos joku erehtyisi jotain sanomaan, niin kyllä sanosin hyvin napakasti takaisin. Saa tulla itse kokeilemaan kuinka helppoa tämä on. 

Ihan pahaa tekee lukea näitä vastauksia, että minkälaisia mulkkeroja ja idiootteja ihmisillä on perheessä ja suvussa, on kyllä sukulaisrakkaus kaukana... 

Vierailija
39/48 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pojan työttömyys yhtään pitkittyy yli puoleen vuoteen niin on aika turha enää yrittää hakeakaan, ei pääse enää mihinkään koska on saanut leiman: "pitkäaikaistyötön luuseri, ei osaa mitään, ei jaksa mitään, luultavasti juoppo tai vielä pahempaa"

Jos oikeasti on osaaja, niin pitää mennä ihan helvetin nopeasti töihin, muuten löytää itsensä vuoden päästä kuntouttavasta työtoiminnasta tekemästä ilmaiseksi niitä samoja hommia.

Vierailija
40/48 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vaimoni sai juuri moitteet äidiltään, miksi ei mene parempiin töihin(on nyt henk. koht. avustaja)

Ylioppilas ja merkonomi, sillähän pääsee herrojen töihin, kun menee vain.

Ennen pääsikin, esim. pankkiin töihin, nykyään sinne pitää olla tradenomi. Mutta vanhukset ei sitä tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi