Miten työelämästä pois esim. vuodeksi?
Jotakin sapaattivapaata kaipailen. Äitiysloma vois olla hyvä vaihtoehto, mutta näin iäkkäänä ei onnistu raskautuminen kovin helpolla (36 v.). Jotakin vapaata kuitenkin kaipaan, yhteistä aikaa tyttären 3 v. kanssa. Ahdistaa tuleva syksy tiukan työtahdin saattelemana ja lapsen hoitoon vieminenkin surettaa. Tyttö toivoo myös kotona olemista.
Kommentit (5)
Sehän ei ole automaatti vaan työnantajan pitää suostua siihen ja vielä palkata työtön työnhakija tilalle (ei välttämättä samaan tehtävään tarvi olla). Aika vaikeaa monilta aloilta löytää työkkäristä ihmistä, joka kelpaisi työnantajalle vuodeksi-pariksi töihin.
Jos keksit hyvän keinon, niin kerro! Muakin kiinnostaa...
vuorotteluvapaa hyvä vaihtoehto. Itse olen nauttinut siitä jo seitsemän kuukautta.
tai siis onko lapsen isä kuvioissa mukana?
Haetteko kotona oloa vai kenties oloa jossain muualla?
on yksi vaihtoehto mutta siinä tarvii tietyt asiat työhistoriasta täyttyä ennenkuin onnistuu. Itse jäin viime syksynä vuodeksi kotiin kun esikoinen aloitti koulun.
Ammattiliitosta saat lisätietoa asiasta koska liitto maksaa sinulle tuon korvauksen. Korvaus on 70% työttömyyskorvauksesta. Ei suuri mutta pärjää kun pihistää.