Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia kesämökit maksaa nykyisin 200000-300000e? Eli siis omakotitalon verran. Ketkä noita ostelee?

Vierailija
21.06.2020 |

???

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä lypsää jostain perähikiän mökistä 300000e, kun omakotitalo maksais 100000e ja daijut maksaa.

Vierailija
22/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä joskus olen miettinyt että eikö olisi mielekkäämpää ostaa rintsikka vaikka jostain Kouvolasta tms., kuin mökki ainakin kaksinkertaisella hinnalla 50 km pikkukaupungista metsään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M57 Stadista kirjoitti:

"Ostelevat".

Eli pyörittävät jonkinlaista lumekauppaa.

Näin hinnat saadaan näyttämään kohonneilta.

Joukossa joitain pöljiä jotka ostavat velkavivulla - ja ovat pian velkakiikussa.

Mitä itikkaparven keskellä tekee tulikuumassa mökinräppänässä ?

Miksi se tulikuuma olisi?

Vierailija
24/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä keväänä mökit myytiin nopeasti ja vielä kovaan hintaan. Tästä oli ihan juttua ympäriinsä kuinka mökit vietiin käsistä. Korona sai ihmiset haluamaan mökin. Harmi ettei ollut mitä myydä, olisi saanut kerrankin hyvät rahat.

Vierailija
25/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä joskus olen miettinyt että eikö olisi mielekkäämpää ostaa rintsikka vaikka jostain Kouvolasta tms., kuin mökki ainakin kaksinkertaisella hinnalla 50 km pikkukaupungista metsään?

Kuka mistäkin tykkää. Minun hirsimökkini on ikiomassa saaressa. Ja oli halpa.

Vierailija
26/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samoilla seuduilla omakotitalosta saa suunnilleen maksaa, että pääsee eroon..

Vierailija
27/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat haluavat oman rannan ja muutenkin mökit on rakennuksina vähän erityyppisiä kuin omakotitalot. Vaikka niissä voi olla omakotitalon mukavuudet, niin silti halutaan sellaista mökkitunnelmaa. 

Joku vanha saaristotila taipuisi hyvin mökiksi/kesähuvilaksi, mutta taajamassa oleva rintsikka ei ehkä oikein.

Vierailija
28/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyajan pullamössöille ei kelpaa kuin sellaiset kesämökit joissa on kaikki mahdolliset luxuurit ja sellaisten tekeminen kaikkine infroineen teiden tekemisestä lähtien maksaa suomen kustannustasoilla (joista puolet erilaisia veroja, kaikennäköisiä lupia ja muuta byrokratiaa) sen verran.

Vierailija
29/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan. Hinta on vain helvetissä keksitty omasta päästä.

Hyttyset ja paarmat syö, viikon päästä normaali ihminen on mökillä jo aivan kypsänä ..

Zinc

Vierailija
30/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen minäkin. Ei mökit ennen tuollaisia summia maksaneet. Ilmeisesti Suomi rikkaita täynnä.

Nainen50

Mun vaarikin rakensi itse mökin tavallisen esimiehen palkoilla .. Nykyään pitäisi olla jossain huikeesti tienaavassa ammatissa, että noihin rahat riittäisi.

Zinc

Kummallista.

Vierailija
31/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökin arvo on noin 500.000€. Itse rakennettu, tontti ostettu ennen alueen arvon nousua. Turun saaristossa. Ja siis tietysti merenrantatontti.

Uusin mökkirakennus valmistui 2019. Se on suunniteltu asuinkäyttöön, eli on vessat, sisäsuihku ja sauna, kunnon keittiö tiskikoneineen, pyykkikoneet ja viilennyspumppu. Kolme makkaria.

Toisessa rakennuksessa on neljä makkaria.

Saunamökissä rannassa puusauna, olohuone (sohvasängyllä), keittiö ja parvi (3 sänkyä). Lisäksi on kota, jossa voi yöpyä.

Isot laiturit, yksityinen hiekkaranta, ei naapureita näköetäisyydellä.

Ei mulla ikinä olisi varaa ostaa moista, perusduunareita ollaan koko suku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi