Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten aiotte selvitä tulevissa 30c lämpötiloissa?

Vierailija
21.06.2020 |

Kikkoja?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn kaupassa vasta illalla, kun on hieman viileämpää. Muutoin en voi liikkua. Harmittaa koirani puolesta. Kyseessä pitkä- ja paksuturkkinen rotu (ei trimmattava). Täytyykin nyt heti laittaa sen viilennyspatja pakkaseen.

No kai sitä voi sentään vähän saksia lyhyemmäksi vaikkei ns.trimmattava olekkaan. Miettikääpä itse helteellä oloa paksu turkki päällä.

Vierailija
22/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi Suomessa joka jumalan kesä meinataan helteistä?

30 asteen päiviä on hyvin vähän.

Yritetään nauttia, eikä aina välitetä.

Tervetuloa nauttimaan työpaikalleni. Olen koska tahansa valmis luovuttamaan hellepäivänä paikkani sinulle tai jollekin muulle kuumuudesta nauttivalle. Työpaikkana ravintolan keittiö, jossa uunit ja hellat hohkavat koko päivän. Luulen, että myös esim. asfalttimiehet ovat valmiita vaihtoon, jos kuumuus kiinnostaa. 

Ei me muut olla teidän ammativalinnoista vastuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöt kuitenkin alimmillaan alle 20 astetta, joten ikkunat auki yötä päivää. Eihän sitä kestä kuin viikon verran, ja sitten viilenee.

Eli suomalaisella sisulla siitä selviää. On sitä selvitty pahemmastakin.

Mikä järki pitää auki päivällä? Sehän vain kuumentaa asuntoa entisestään, kun kuumempi ilma tulee ikkunoista sisään. Itse pidän päiväsaikaan ikkunat ja verhot tiukasti kiinni. Vasta illalla tuuletan. 

Vierailija
24/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa nauttimaan työpaikalleni. Olen koska tahansa valmis luovuttamaan hellepäivänä paikkani sinulle tai jollekin muulle kuumuudesta nauttivalle. Työpaikkana ravintolan keittiö, jossa uunit ja hellat hohkavat koko päivän. Luulen, että myös esim. asfalttimiehet ovat valmiita vaihtoon, jos kuumuus kiinnostaa. 

No shit Sherlock!

Vierailija
25/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähennän vaatteita. Bikiniyläosa ja minisortsit ulkona 😉

N22

Uuh! Housussa alkaa pullottamaan kun tuollaisia kuumattaria näkee. ;)

M36

Vierailija
26/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon asunut myös etelä-Euroopassa, vanhoissa taloissa joissa ei sitä ilmastointia ole. Osaan aika hyvin pelata pimennyksillä, yötuuletuksella ja yhdellä tuulettimella niin, että tähän saakka hellepiikkien aikaan asunnossani on ollut 6-7 astetta viileämpää kuin ulkona. Se on mulle riittänyt mainiosti, esim 24 tuulettimen kanssa on mukava. En toistaiseksi harkitse koneellista viilennystä ollenkaan.

Naapurit molemmilla sivuilla, yllä ja alla kertovat, kuinka kuumaa heillä on. Olen kuitenkin huomannut, ettei ketään parane neuvoa. Myötäilen vaan, vaikka harmittaa, että osa ihmisistä on tavallaan turhaan kuumemmassa kuin olisi tarvis.

Jotkut asunnot sit taas ovat oikeastikin sellaisissa paikoissa, että lämpiävät hurjasti, tekipä mitä vaan.

'

Etelä-Eurooppa on siinä mielessä eri asia näin keskikesällä, että siellä kuitenkin aurinko laskee koko yöksi, joten sää viilenee edes vähän. Pohjoisessa, missä aurinko paistaa yötäpäivää, on myös yöllä helle, jos on päivälläkin.

Vierailija
27/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn kaupassa vasta illalla, kun on hieman viileämpää. Muutoin en voi liikkua. Harmittaa koirani puolesta. Kyseessä pitkä- ja paksuturkkinen rotu (ei trimmattava). Täytyykin nyt heti laittaa sen viilennyspatja pakkaseen.

No kai sitä voi sentään vähän saksia lyhyemmäksi vaikkei ns.trimmattava olekkaan. Miettikääpä itse helteellä oloa paksu turkki päällä.

Ei se lyhentäminen turkkia ohenna. Eihän sinunkaan hiuksistasi tule ohuemmat, jos latvoista otetaan mittaa pois. 

Vierailija
28/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomen 30 asteen helteestä tarvi selvitä, vaan vähäsateisuudesta. Usko sse nyt!

Vierailija
29/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä minä väittänytkään, että olisitte vastuussa. Ehdotin vain vaihtokauppaa tuolle kuumuudesta nauttivalle. Sinäkin olet tervetullut nauttimaan, jos kuumuus on mieluista. 

Vierailija
30/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisista lämmöistä aion selvita helposti.

Vierailija
31/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio tehdä mitään muuta pakollista kuin maata tuulettimen edessä. No, kaupassa on pakko käydä, onneksi siellä on viileämpää kunhan selviää varjojen kautta kuumaan autoon ja saa ilmastoinnin päälle. Auringonpaistetta vältän. Otan rauhoittavia. Käytän koirani suihkussa ja juon vissyä.

Kaikista eniten, jopa kuumuutta enemmän, vit u ttaa se että päivä alkaa lyhentyä, valoisuus on ❤️.

Vierailija
32/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N22

M36

Mistä sä netin kautta tiedät, miltä N22 näyttää?

Vierailija
33/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaan tuulettimen vieressä ja haaveilen talvesta. 

Vierailija
34/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N22

M36

Plus että kommmentissa näki selvästi, miten joillekin halvoille miehille riittää pelkästään se, että naisesta näkyy paljasta pintaa. Korkean tason miehet eivät sellaisiin naisiin koskisi pitkällä tikulla.

Vierailija
35/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana kahdeksannella kuulla, joten varmaan kuolen.

Vierailija
36/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N22

M36

Hän ei ole koskaan nähnyt paljasta naisen ihoa livenä. Ajatuskin siitä saa hänet kuumenemaan ja pullistumaan. 

Vierailija
37/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se saksiminen valitettavasti auttaisi. Sillä kun on paksu alusvilla niin vain ne pitkät hapsut, jotka ei juurikaan haittaa menisi. Koiralla tosiaan on viilennyspatja, saa jääpaloja, mehujäätä ja jäätelöä (koirille sopivia, totta kai). Välillä myös kastelen turkkia kun on kuuma.

Lenkkejä ei voi oikein tehdä kuumalla vaikka onkin vesi mukana. Onneksi on oma piha niin pääsee sinne helpottamaan oloaan ja kerään kikamat pois. Talvesta se sitten nauttiikin. Rakastaa lunta ja sen onneksi täällä Suomessa onkin paljon lunta talvisin.

Vierailija
38/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilen ja oleilen veden äärellä. Kotona ilmastointi joten siellä ei ongelmaa. Loppuviikosta varmaan mökille. Nautin näistä säistä valtavan paljon ja saan energiaa ❤️

Vierailija
39/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen raskaana kahdeksannella kuulla, joten varmaan kuolen.

Et kuole. Tuhannet ihmiset ovat selvinneet hengissä raskaudesta jopa +40 tai yli lämmöissä. Suomessa ei niin kuumaa tule koskaan olemaan. 

Vierailija
40/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen fyysistä ulkotyötä joten tukalaa tulee olemaan. Käytössä työvaatetus eli hengittämättömät pitkät housut ja turvakengät, onneksi t-paita sallitaan hommasta riippuen. Vaatteet on kaikki hiestä aivan märät jo klo 9 (työ alkaa klo 7). Liikkeet hidastuu ja pää pehmenee. Vettä, ruokaa ja taukoja varjossa, niillä mennään.