Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aiotte selvitä tulevissa 30c lämpötiloissa?

Vierailija
21.06.2020 |

Kikkoja?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemalla varmaan. Töissä tulee olemaan helvetillisen kuuma, kirjaimellisesti. Vettä, vissyä, mehua, suoloja, kylmiä pyyhkeitä. Työhaalarit jätän naulakkoon ja etenen T paidalla ja leggareilla. Töistä suoraan järveen. Kotona ilmastointi niin ei hätää siellä.

Vierailija
2/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlailla kuin +19 asteen lämpötiloistakin. Ei muuta mitään, paitsi tuuletin kotona päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaille ennustivat tänne 32 astetta. Mentävä varmaan kauppakeskuksiin shoppaileen.

Vierailija
4/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuviileillä aikaisin töihin.

Pääsee sitten aiemmin poiskin. Töissä on ilmastointi, joten lämpötila siedettävä. Kotona voi peittää aurinkoon päin olevat ikkunat ja pitää ikkunat auki vaikka koko yön.

Yöllä viilennetty talo on ihan siedettävä koko päivän. Tiukan tullen voi siirtyä kellarikerrokseen. Siellä on suht viileätä koko ajan.

Vierailija
5/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait se opamoxien voimalla menee.

Vierailija
6/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa vasta illalla, kun on hieman viileämpää. Muutoin en voi liikkua. Harmittaa koirani puolesta. Kyseessä pitkä- ja paksuturkkinen rotu (ei trimmattava). Täytyykin nyt heti laittaa sen viilennyspatja pakkaseen.

Vierailija
7/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmalämpöpumppu on ehdoton makuuhuoneessa, että pystyy nukkumaan. Muuten meinaan nauttia, ulkoilla, veneillä ja uida paljon.

Vierailija
8/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitä sitten jos ilmastointilaite rikkoontuu.

Vierailija
9/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toshibasta lämpötila 24-asteeseen ja sillai.

Vierailija
10/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maassa, jossa on kesäisin jopa 40 astetta. Ensin asuimme talossa, jossa ei ollut ilmastointia. Rakastelu vartalo hikisenä oli taidetta, koska päällä oleva liukasteli.

Nyt ilmastointi, joten paljon mukavampaa.

Lämpötilaan olen jo tottunut. Suomen kesän satunnaiset helteet ei tunnu missään.

Ens kesänä tullaan Suomeen lomalle.

Vierailija
11/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuin muinakin kesinä. Hikoilemalla kuin porsas ja juomalla litratolkulla. Ei tuo nyt mikään maailman kahdeksas ihme ole, että Suomessa on tuollaisia lämpöjä. 

Vierailija
12/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi Suomessa joka jumalan kesä meinataan helteistä?

30 asteen päiviä on hyvin vähän.

Yritetään nauttia, eikä aina välitetä.

Vierailija
13/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ei ole mitään ongelmia, mutta töissä joutuu olemaan auringon armoilla.

Vierailija
14/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennän vaatteita. Bikiniyläosa ja minisortsit ulkona 😉

N22

Vierailija
15/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauttisin, jos pystyisin nukkumaan. Asunnossa jo nyt 30 sisällä hirvittää tulevat viikot. Viime talvena muutin tähän ja kysyin vuokranantaja firmalla onko kuuma kesäisin - ei kuulemma erityisen. Mitään jäähdytintä ei voi asentaa tähän - eikä olisi rahakaan laittaa yli 500 euroa. Oikeasti tehokas maksaa 2000...

Vierailija
16/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut myös etelä-Euroopassa, vanhoissa taloissa joissa ei sitä ilmastointia ole. Osaan aika hyvin pelata pimennyksillä, yötuuletuksella ja yhdellä tuulettimella niin, että tähän saakka hellepiikkien aikaan asunnossani on ollut 6-7 astetta viileämpää kuin ulkona. Se on mulle riittänyt mainiosti, esim 24 tuulettimen kanssa on mukava. En toistaiseksi harkitse koneellista viilennystä ollenkaan.

Naapurit molemmilla sivuilla, yllä ja alla kertovat, kuinka kuumaa heillä on. Olen kuitenkin huomannut, ettei ketään parane neuvoa. Myötäilen vaan, vaikka harmittaa, että osa ihmisistä on tavallaan turhaan kuumemmassa kuin olisi tarvis.

Jotkut asunnot sit taas ovat oikeastikin sellaisissa paikoissa, että lämpiävät hurjasti, tekipä mitä vaan.

Vierailija
17/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa nauttimaan työpaikalleni. Olen koska tahansa valmis luovuttamaan hellepäivänä paikkani sinulle tai jollekin muulle kuumuudesta nauttivalle. Työpaikkana ravintolan keittiö, jossa uunit ja hellat hohkavat koko päivän. Luulen, että myös esim. asfalttimiehet ovat valmiita vaihtoon, jos kuumuus kiinnostaa. 

Vierailija
18/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa huono puoli ensi viikossa on se, että työt pilaavat auringosta nauttimisen maanantaista torstaihin. Ne tunnit, jotka saan olla poissa töistä, aion käyttää pyöräilyyn ja veneilyyn. 

Vierailija
19/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöt kuitenkin alimmillaan alle 20 astetta, joten ikkunat auki yötä päivää. Eihän sitä kestä kuin viikon verran, ja sitten viilenee.

Eli suomalaisella sisulla siitä selviää. On sitä selvitty pahemmastakin.

Vierailija
20/61 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun kikat on syöminen ja juominen normaalisti ja aurinkorasva. Ei tuossa mulle ole mitään selviämistä, mukavaa että on lämmintä.