Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luottokortti? Kuka sen omistaa?

Vierailija
21.06.2020 |

"As for your billing question: When you enter your billing info, the data is encrypted and sent to our credit card processor. Your credit card is automatically billed each month. When you sign up, you will receive an email explaining that you signed up and the price etc.. The credit card processor will convert to Euros (or whatever your local currency is) and bill accordingly."

En ole ikinä tavannut yhtäkään ihmistä joka omistaa luottokortin. Tuntuu että jotkut palvelut (varsinkin ulkomaalaiset) vähän niinkuin sabotoi itseään kun tarjoaa ainoastaan luottokortti vaihtoehdon maksutavaksi. Vai olenko ymmärtänyt tilanteen ihan väärin nyt?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

Vierailija
2/36 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh?

Sitä minä yritän selvittää. Olen ymmälläni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lähes jokaisella töissäkäyvällä aikuisella on luottokortti.

Vierailija
4/36 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh??? 

Vierailija
5/36 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm okei. En tiennyt tätä. Ehkä olen sitten vaan vähemmistössä.

Vierailija
6/36 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä luottokortin saa pankista, ja jopa eri yritykset tarjoaa sellaista ”välikätenä” jos sen haluaa. Toki monella on pelkkä debit, mutta credit tarjoaa enemmän ostoturvaa käyttäjälleen. Visa lienee näistä ainakin suomessa suosituin.

Korko yleensä korkea, eli kaikki tulee maksaa kerralla aina pois ettei tule lisäkuluja. Tässä on heidän ansaintalogiikka, kerätään tyhmiltä korkojen kera.

Vierailija
7/36 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko Tuohia ja muita vastaavia? Osuuspankilla ei ainakaan vielä pari vuotta sitten myönnetty kultakorttia edes kaikki työssäkäyville. Sellaisen valkoisen läpyskän toki saa melkein jokainen.

Vierailija
8/36 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on meidän perheessä ainoastaan luottokortti. Ulkomailla voi olla välillä ongelmia, jos ei ole luottokorttia. Kerran joudu8n maksamaan työmatkalla kollageenini hotellin, kun hänen Visa Eletrinica ei käynyt, koska se ei ole luottokortti.

Vierailija
9/36 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks luottokortin omista se luotonantaja?

Vierailija
10/36 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole, käytän vain käteistä ja maksuaikakorttia.

Vierailija
11/36 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on noin 3,4 miljoonaa luottokorttia, joten eiköhän sellainen löydy suurimmalta osalta luottokelpoisista aikuisista.

Vierailija
12/36 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm okei. En tiennyt tätä. Ehkä olen sitten vaan vähemmistössä.

Valtaosa Suomalaisista maksaa ostokset debit kortilla eivätkä luottokortilla ellei rahat ole todella tiukalla, mutta suomalaisten talousosaaminen on erittäin alhainen joten korttien eroja ei tiedetä.

Monella menee debit ja credit sekaisin maailmallakin, mutta Euroopassa liki 80% väestöstä käyttää debittiä eikä luottokorttia.

Vierailija
13/36 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on meidän perheessä ainoastaan luottokortti. Ulkomailla voi olla välillä ongelmia, jos ei ole luottokorttia. Kerran joudu8n maksamaan työmatkalla kollageenini hotellin, kun hänen Visa Eletrinica ei käynyt, koska se ei ole luottokortti.

Vai että kollageenin :D

Vierailija
14/36 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luottokortti olla pitää. Jenkeissä se on käteisen ohella ainoa maksutapa. Sen nimi on luottokortti aivan syystä. Tarkoittaa, että sinuun luotetaan. Siis maksun kuittaa luottoyhtiö joka luottaa siihen, että sinä maksat summan täysimääräisenä taas heille takaisin. Jos luotto siihen menee, eli luottotiedot menee, sinun maksukykyysi ei enää luoteta. Sen takia se on oikein hyvä maksumuoto. Näkee heti ketkä pärjää ja ketkä ei.

Vierailija
15/36 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on noin 3,4 miljoonaa luottokorttia, joten eiköhän sellainen löydy suurimmalta osalta luottokelpoisista aikuisista.

Valtaosalla luottokortti makaa jossain kirstussa. Kuinka moni maksaa päivittäiset ostokset jollain Tuohi yms kortilla?

Vierailija
16/36 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortin omistaa yleensä sen antaja. Ainakin simmikortin. Ehdoissa jopa mainitaan niin.

Vierailija
17/36 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi proteiinille piti maksaa hotelli?

Vierailija
18/36 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän minunkin hommaa sitten luottokortti? Ei tarvitsisi panikoida että jääkin ilman ruokaa viimeisenä päivänä kuussa ja voisi juuri ostaa näitä ulkomaalasia palveluita jotka ei jostain kumman syystä salli muita maksutapoja (varmaan ei tykkää rahasta who knows)

Vierailija
19/36 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä luottokortti olla pitää. Jenkeissä se on käteisen ohella ainoa maksutapa. Sen nimi on luottokortti aivan syystä. Tarkoittaa, että sinuun luotetaan. Siis maksun kuittaa luottoyhtiö joka luottaa siihen, että sinä maksat summan täysimääräisenä taas heille takaisin. Jos luotto siihen menee, eli luottotiedot menee, sinun maksukykyysi ei enää luoteta. Sen takia se on oikein hyvä maksumuoto. Näkee heti ketkä pärjää ja ketkä ei.

Unohdit mainita että jenkeissä jokainen pummikin saa luottokortin sillä niitä oikein tungetaan kaikille.

Vierailija
20/36 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosalla luottokortti makaa jossain kirstussa. Kuinka moni maksaa päivittäiset ostokset jollain Tuohi yms kortilla?

Muitakin luottokortteja on kuin "tuohi". Minulla ainakin on yhdistelmäkortti jo ihan siitä syystä että se on ilmainen. Tosin nykyään saisin pelkän debit-kortinkin ilmaiseksi mutta en viitsi vaihtaa.