Toisessa kerroksessa asuva naapuri käyttää usein hissiä
Naapuri usein astuu ulos hissistä kun olen lähdössä ulos. Menee siis vain yhden kerroksen hissillä. Eikö hissi ole kuitenkin ensisijaisesti tarkoitettu ylemmissä kerroksissa asuville? Turhaan kuluttaa hissiä tuollainen yhden kerroksen mittainen ajelu.
Kommentit (41)
Jospa hänellä on jotain terveysvaivoja jotka tekevat portaissa kävelyn vaikeaksi/ kivuliaaksi.
Minä käytän hyvinä päivinä rappuja, mutta silloin kun reuma on pahana, on pakko säästää niveliä ja käyttää hissiä. T. 37v terveen näköinen nainen
Mä kuljen melkein aina hissillä ylöspäin, oli sitten 1 tai 6 kerrosta. Jaksan rytyyttää tuntitolkulla metsäpolkuja maastopyörällä tai juosta kymmenen kilometriä koska vaan vaikka varvastossuilla, mutta portaissa en halua kävellä, kun ei ole pakko. Enkä koe tippaakaan huonoa omatuntoa.
Olisi hirveää asua köyhien kanssa kerrostalossa, näköjään kyttäävät toisten hissinkäytönkin. Voi luoja! Onneksi on varaa asua omakotitalossa isolla tontilla ja hyvin lähellä keskustan palveluita. Sopivan lähellä, ei häiritse mutta olen hetkessä keskustassa jos sinne haluan. Usein en halua, en ainakaan nyt Koronan jyllätessä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi hirveää asua köyhien kanssa kerrostalossa, näköjään kyttäävät toisten hissinkäytönkin. Voi luoja! Onneksi on varaa asua omakotitalossa isolla tontilla ja hyvin lähellä keskustan palveluita. Sopivan lähellä, ei häiritse mutta olen hetkessä keskustassa jos sinne haluan. Usein en halua, en ainakaan nyt Koronan jyllätessä.
Samaakin tulossa kirjoittamaan.
Ilmoita jonnekin keskiluokkakyyläkomitealle? Vaihtoehtoisesti voit elää omaa elämääsi ja säästää närkästymisesi oikeisiin ongelmatilanteisiin kuten jatkuvaan meluun.
Jos hissin kuluja ei ole vähennetty ensimmäisen kerroksen asukkaiden vastikkeesta niin silloin sitä saa käyttää myös heidän toimestaan.
Koska hissiä käytetään alemmissa kerroksissa niin vähän, ei niitä pitäisi sinne rakentaa ollenkaan.
Mä oon niin kärsimätön, että en jaksaisi odottaa hissiä, jos se ei ole just sopivasti odottamassa ja mielellään vielä ovi auki. Paljon nopeampaa ja helpompaa on kävellä portaat. Kävellen olisit jo perillä.
Eräässä taloyhtiössä meinasin käräyttää hermot, kun ensimmäisen kerroksen mamma pisti aina rappukäytävään valot, että näki kävellä ulko-ovelta asunnon ovelle. Kuinka avutonta voi olla?!?!? Ja rappukäytävässä oli vielä ikkunat, että luonnonvaloa riitti....
Vierailija kirjoitti:
Menetkö hissillä sinne keskustaan?
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelet varmaan olevasi hyvinkin varakas siinä täydellisen arvottomassa omakotitalossasi perähikiällä Pohjois-Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Niin niin, mutta onkos sinulla hissiä?
Itse otan monesti eväät mukaan ja ajelen hissillä koko päivän. Matkailu avartaa.
Vierailija kirjoitti:
Hissiä saa käyttää ihan kaikki.
Aikuisena saa ottaa ensin.
Ne alimmissa kerroksissa asuvat maksavat osansa esim. hissin remontoinnista, kunnossapidosta, sähköstäm siivoiksesta. Siitäkin huolimatta, vaikka asuisivat maan tasalla, eivätkä käyttäisi hissiä lainkaan.. Asuinneliöidensä mukaan maksavat.
Kytätäänkö hissinkäyttöäkin? Se hissi on siinä sitä varten että sitä voi halutessaan käyttää. Ihan kaikki.
Jos se on sitä ahnetta sukupolvea?