Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin voi sanoa alkoholistiksi?

Vierailija
21.06.2020 |

Jos juo päivittäin kossudrinkkejä n 5 kpl, olutta 3, vaikka se ei näy päälleppäin. Lisäksi pystyy olemaan juomatta päivän, viikon jos pakko.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun on kieroutunut suhde juomiseen, alkaa esimerkiksi järjestellä muuta elämää sen mukaan että juominen onnistuu.

Vierailija
22/29 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on kyllä todella lyhyt aika olla juomatta, etenkin jos sekin onnistuu vain "jos on pakko". Eihän tuossa ajassa elimistö ehdi edes palautua. On riippuvuus, aika pahakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, hämmästyin kun pyydin vähentämään kun jo pelkäsin hänen känniagressioita hirveästi. Vastasi siihen täydellä raivolla, uhkasi tuhota minut mentaalisesti, tuhoamalla ystävyyssuhteeni, oli lährllä fyysisesti pahoinpidellä ja on sen jälkeen juonut uhmakkaasti virlä normaalia enemmän. Hän on suorastaan pelottava. Voi raivostua keksityistä asioista.

Aivan ehdottomasti, jos keskustella asiasta haluat, tee se vain kun alkoholisti on selvin päin!

1

Eikä krapulassa.

Vierailija
24/29 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ap menemään mutta ennen sitä varmista selustasi, hommaa lukkojen vaihto, itsellesi turvallinen paikka ja taloudellinen riippumattomuus ja omat tärkeät asiat juopon ulottumattomiin ennen kuin uhmaat hänen elämäntapaansa.

Vierailija
25/29 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tuota alkoholismin rajaa useasti, sillä tilastojen valossa minulla olisi suurempi riski itselläni sairastua alkoholismiin. Suvussani on alkoholistimiehiä.

Naisena alkoholin käyttö pysyy melkein itsestään kohtuudessa, sillä kun raskaus ja imetysaikana sitä ei voi käyttää ja kun lapset ovat pieniä, niin sitä sohvalla istumista viinilasi kädessä ei vain ole aikaa tehdä. Juon siis alkoholia ja kyllä viikonloppuna koen suurta nautintoa vaikka kuohuviinistä.

Eli millaisiakohan merkkejä minun tulisi itsessäni tarkkailla, jotta voisin mahdollisen kierteen pysäyttää? Kukaan ei tarkoituksella alkoholismiin sairastu.

Itse olen miettinyt, että jos saan itseni kiinni ajatuksista, joissa alkoholi vaikuttaa tekemisiini, niin on aika toimia. Esim. jos ei halua lähteä lauantaina pelaamaan tennistä, jotta perjantaina voi juoda. Alkoholi määrittäisi silloin liikaa elämää. Annosten laskeminen ei ole se, millä alkoholismin voisi määrittää. Annoksethan kasvavat kokoajan käytön myötä ja jo aikaisessa vaiheessa olisi jo pitänyt muuttaa suuntaa.

Vierailija
26/29 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin täytyy itse haluta

Vierailija
27/29 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti se, mikä on mainittu jo moneen kertaan: kun alkoholi hallitsee elämää.

Määrällä ja juomiskerroilla ei ole merkitystä vaan sillä, mitä joutuu jättämään tekemättä, jotta voi juoda. Se on jo paha merkki, jos alkoholia käyttää rentoutumiseen ja kokee vähäisestäkin alkoholimäärästä suurta nautintoa, kuten 25. Jos se ei olisi nimenomaan alkoholi, josta nautinto tulee, miksi lasissa ei voisi olla alkoholitonta kuoharia?

Vierailija
28/29 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilopullot, salaa juominen ja näkyvil juominen joka päivä. Alkoholi määrää kaikesta elämässä. Valehtelu (en oo kännis = about 2 promillen kännitila), pettäminen, krapulaa ei tuu kun känni päällä koko ajan. Jne

Vierailija
29/29 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuvuus alkoholista ratkaisee, ei drinkkien absoluuttinen määrä. 

https://paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/tietoiskut/alkoholi/alkoholiriip…

P*ska puhetta. Nimenomaan määrä ratkaisee. Juoppo voi olla juomatta vuosia mutta kun ottaa pari onkin vaikea lopettaa siihen. Juoppo vähättelee juomaansa määrää. Psyykkisesti riippuvaiset ei ole vähemmän juoppoja kuin fyysisesti riippuvaiset

Tarkoitit varmaan alkoholisti. Tiesithän, että juopon maksa on usein siinä kunnossa, että pari olutta päivässä riittää pitämään humalan yllä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän