Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikenien kuluminen hampaan yläosasta (juuret). Onko normaalia?

Vierailija
20.06.2020 |

Huomasin juuri että etuhampaiden viereisten hampaiden ienten yläosassa on kulumakohtia että juuret näkyvät melkein! Luulin aluksi että on jotain popcornia jumissa siinä kun tunsin jotain terävää mutta se taitaakin olla pilkistävä osa hammasta.

Onko tuo normaalia ? Kävin hammastarkastuksessa 1 vuosi sitten ja ei sanottu mitään... Olen 35v

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ikenien vetäytyminen?

Vierailija
2/5 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuota. Hammaslääkäri kertoi tarkastuksessa. Voi aiheuttaa vihlontaa. En tiedä sitten olenko harjannut liian rajusti tai liian pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärit eivät nykyisin juuri mainitse ikenien vetäytymisestä. Monethan alkavat varomaan ienrajaa juuri tuon vetäytymisen takia vaikka nimenomaan silloin pitäisi erityisest huolehtia putsaamisesta.

Se mikä ap:lla näkyy, on luultavasti hammaskaulaa, ei juurta. Siitä on pitkä matka ennen kuin juuret näkyy.

Vierailija
4/5 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkärit eivät nykyisin juuri mainitse ikenien vetäytymisestä. Monethan alkavat varomaan ienrajaa juuri tuon vetäytymisen takia vaikka nimenomaan silloin pitäisi erityisest huolehtia putsaamisesta.

Se mikä ap:lla näkyy, on luultavasti hammaskaulaa, ei juurta. Siitä on pitkä matka ennen kuin juuret näkyy.

Ok.

Ymnärtääkseni vetäytyminen tarkoittaa siis ikenen pikkuhiljaa lyhenemistä? Minä tarkoitin tosiaan ihan tuota yläjuuren osaa mikä on normaalisti piilossa. Näin sen vain kun nostin huulta ylös. Sitä osaa en ainakaan harjaa, joten ei voi harjaamistekniikalla vaikuttaa..

Ap

Vierailija
5/5 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjaa pehmeällä harjalla kevyesti ienrajat, älä jynssää ja paina