Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä olette selittäneet 8 vuotiaalle, kuinka vauva on teidän masuun tullut?

Vierailija
30.07.2008 |

Mulla on vähän sanat hukassa:(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hankalaa, jos ei koskaan ole aiemmin puhuttu. Meillä on näistä asioista puhuttu jo ihan pienestä pitäen aina sopivassa kohdin. Pienille on puhuttu siemenistä, joita isä antaa äidille. 8-vuotiaalle selitys pitäisi olla jo vähän "aikuismaisempi".

Vierailija
2/14 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siemenistä ja kuinka isi ja äiti rakastaa toisiaan, reilu 3 vuotta sitten.

kaveri oli sanonut että nussimalla niitä vauvoja tulee?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sisälläni on munasoluja, eli vauvansiemeniä, joista vauva on sitten alkanut kasvaa. Sen mies-osuuden olen jättänyt kokonaan pois, koska perheeseemme ei miehiä kuulu eikä ole koskaan kuulunut. Mutta lapsi onkin vasta 6v.

Vierailija
4/14 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt 7-vuotiaalle tytölle kerrottu, että isi laittaa pippelin äitin pimppiin, josta siemenet menevät äidin kohtuun. Siellä isin siemenet hedelmöittävät äidin munasolun. Tästä alkaa kehittyä vauva pikku hiljaa.

Tyttö tiesi jo aiemmista puheistamme, että kun äiti ja isi "peuhaavat" tai "hempivät" silloin kun lapset ovat nukkumassa, niin on kyseessä pippelin ja pimpin yhdistäminen. Tämän yhdistämissanan tyttö oli jo oppinut kaveriltaan.

Vierailija
5/14 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä näin selitä lapsellekaan. Kerron, että vauva kasvaa kohdussa, joka on äidin vatsan alapuolella. Vauva on saanut alkunsa siemenestä, jonka äiti sai isältä :)

Vierailija
6/14 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa käydä lapselle nolosti jos kaverit tietävät jo mistä vauvat oikeasti tulee ja hän ei.

Vierailija
7/14 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotiaallemme olen selittänyt, että isä laittaa äidin masuun siemenen, josta vauva kasvaa.

Tänään poika kysyi, miksei isä laittanut kahta, kun hän syntyi, että olisi tullut kaksoset (olen selittänyt, että näin kaksoset tulevat). Oli vähän vaikea vastata, koska oikeastihan odotimme silloin kahta, mutta toinen vauvoista meni kesken :-( En tiedä, koska (jos koskaan?) pojan olisi aika kuulla, että hänellä voisi olla kaksonen...

Vierailija
8/14 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä asiaa.

ap

Vierailija
9/14 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä ne elukat kohtuullisen usein parittelee ja lapset ovat varsin itsenäisesti tajunneet, että ihmisetkin parittelevat ja sillä lailla niitä lapsia tulee. Tarkentaviin kysymyksiin, joita on ollut varsin vähän, on vastattu niin kuin asiat ovat. Vauvansiemenistä ei ole puhuttu vaan ihan munasoluista ja siittiöistä. Soluhommat ovat tuttuja Olipa kerran elämä -ohjelmasta. Lapset ovat nyt 5 ja 7.

Vierailija
10/14 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sisälläni on munasoluja, eli vauvansiemeniä, joista vauva on sitten alkanut kasvaa. Sen mies-osuuden olen jättänyt kokonaan pois, koska perheeseemme ei miehiä kuulu eikä ole koskaan kuulunut. Mutta lapsi onkin vasta 6v.

Vierailija
11/14 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois ehkä hankkia jostain se olipa kerran elämä- jakso(t) jossa tämä käydään läpi tai hakea kirjastosta joku kirja mitä voi sitten lapsen kanssa yhdessä lukea (joku totuudenmukainen)

Vierailija
12/14 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti vaan ne kantaa.

Vierailija
13/14 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin, että hän oli vatsassani ollut aina ihan pikkuriikkisenä munana ja jotta siitä munasta tulisi vauva, tarvittiin isältä siemen.

Vierailija
14/14 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotiaallemme olen selittänyt, että isä laittaa äidin masuun siemenen, josta vauva kasvaa.

Tänään poika kysyi, miksei isä laittanut kahta, kun hän syntyi, että olisi tullut kaksoset (olen selittänyt, että näin kaksoset tulevat). Oli vähän vaikea vastata, koska oikeastihan odotimme silloin kahta, mutta toinen vauvoista meni kesken :-( En tiedä, koska (jos koskaan?) pojan olisi aika kuulla, että hänellä voisi olla kaksonen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi