Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain sakot, kun puhuin kännykässä lapseni kanssa ajaessani autoa!

Vierailija
09.07.2006 |

Ei nähtävästi poliisikaan yhtään pysty käyttämään järkeään. Pakkohan vanhemman on vastattava puhelimeen, jos lapsi soittaa, sillä kyseessä voi olla hätätilanne. Ajoin kuitenkin varovasti enkä vaarantanut liikennettä. Voiko sakoista valittaa minnekään?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tulisi pieneen mieleenikään ajaa pientareelle kännykän soidessa, joko

A) jätän vastaamatta jos esim. tuntematon numero

B) jätän vastaamatta jos sellainen ihminen soittaa jota olen menossa tapaamaan (esim. juuri se lapsi ja olen kotimatkalla parin minuutin päässä kotoa)

C) annan puhelimen vieressä istuvalle

D) vastaan puhelimeen ja katson, ettei oo poliiseja lähettyvillä :p

Hyvin usein kyllä soitankin liikkeestä. Tuo hands free pakko nimittäin on yksi typerimmistä laeista joita on säädetty, sillä se kännykän pitäminen korvalla ei ole se, mikä vie huomion liikenteestä vaan nimenomaan se puhuminen ja se nyt on se ja sama puhutko johonkin HF:n vai siihen kännykkään.

No, koska ko. laki on olemassa niin ap sai ihan syystä sakot, joten turha urputtaa. Ehkä seuraavalla kerralla katsot ympärillesi, että näkyykö poliisiautoa.

Vierailija
22/31 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se hands free -pakko on ihan järkevä. Ei se puhuminen häiritse (muutenhan saisi sakot vieruskaverin kanssa puhumisestakin), vaan se korvalla pitäminen joka vaikeuttaa ajamiseen keskittymistä. " Ei mua ainakaan" -vinkumiset on aika turhia, sitä osataan olla niin sokeita omille virheille/puutteille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä oli joku tehoratsia täällä.

-ap-

Vierailija
24/31 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

autoa ajaessa, ellei sitten omista tarvittavia lisävarusteita.

Toivottavasti lapsesi ei ole perinyt sinun älynlahjojasi.

Vierailija
25/31 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikesakko (ei siis tulosidonnainen), ja se oli 115e. Ajoin 60 alueella 75km/h, luulin olevani yhä 80-alueella... Mites ap:n rikesakko oli noin pieni...?

Vierailija
26/31 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloinkin saa sakot, etenkin jos auto käy!

Oletteko koskaan kuulleet hands freestä arvon ääliöt?!?!

Vierailija
27/31 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

silloinkin saa sakot, etenkin jos auto käy!

Eipä muuten pidä paikkaansa.

Vierailija
28/31 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhua kännykkään, meikata, lukea iltalehteä ja vielä ohittaakin.

Vierailija
29/31 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ainakin sekä soitan että vastaan kännykkään autossa... olen jopa puhunut puhelimeen liikennevaloissa joissa vieressä oli poliisit, enkä ole kertaakaan sakkoja saanut... silloinkin vaan poliisi heristi sormeaan ja naureskeli muttei tehnyt elettäkään että olisi pysäyttänyt. tunnen jopa poliiseja jotka on sanonut itsekkin että kyseinen laki on aivan idioottimainen ja eivät siitä suostu sakottamaan jollei liikennettä vaaranneta.

olen ainakin ap:n kanssa samaa mieltä että oli turhat sakot...

Vierailija
30/31 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tapauksessa sakot oli ihan paikallaan.

Vierailija
31/31 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan näitä, jotka vatailee puhelimeen leffateatterissa, teatterissa ja lentokoneessakin...

Kyllä ne poliisisedät ihan työtään tekivät, ohjeiden mukaan. Eli ei äiti-ihmisille erityiskohtelua ;o) Nyt on meneillään laajat ratsiat eli kannattaa varmaan siirtä hf:n tai olla vastaamatta siihen puhelimeen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi