Suvun yhteismökki. Vuorotteletteko vai vietätte yhdessä aikaa.
Osa tykkäisi vuorotella, jotkut haluisi olla yhdessä. Miten ratkaista?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Mutta entä jos muita tunkee silloin mukaan kun joku toinen haluaa olla omalla porukalla? Vaikee estää tulemasta omalle mökilleen.
Ap
Tämä on se ikuisuusongelma. Tuttavani perheessä on tälläinen jakamaton pesä.
Heillä on juuri nyt se ongelma, että osa porukasta haluaa viettää omine porukoineen siellä koko kesän, eivätkä suostu lähtemään ja antamaan muiden olla siellä viettämässä omaa aukaansa.
Sitten kun viettävät yhdessä aikaansa koko porukkalla tulee riitaa mm tupakoinnista, liiasta kaljottelusta ym ym
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ö
Vierailija kirjoitti:
No, meillä on käytännössä äitini omistama mökki, johon minä ja mieheni olemme maksaneet remontoinnin johon meni yli 300k. Mökki on kuitenkin äitini, minun ja sisarusteni käytössä. Se on iso mökki ja siellä on tilaa kaikille. En ole koskaan törmännyt tilanteeseen että joku olisi halunnut olla siellä vain ”oman porukkansa kanssa”.
Ehkä jos tilaa ei olisi tarpeeksi, olisi tilanne eri. Nyt kaikille perheille (yli 10) on omat isot makuuhuoneet yms. Ruokaa on ostettu aina niin että ei tarvitse huolehtia mikä makkara oli kenenkin ostama.Perheitä on yli 10, ja jokaiselle on oma makuuhuone? Tuo ei ole mökki, vaan linna.
Vanha huvila se oikeasti on. 90-luvun alussa kukaan ei huolinut sitä edes ilmaiseksi joten työttömäksi jäänyt äitini oli sen kanssa ongelmissa, ei saanut mitään tukia sen takia. Nyt siitä on onneksi ollut paljon iloakin.
Olettepa jaloja ihmisiä - hyvin harva tekisi mitään tuollaista omaistensa ja sukulaistensa hyväksi varsinkaan nykyään ja varsinkaan Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta entä jos muita tunkee silloin mukaan kun joku toinen haluaa olla omalla porukalla? Vaikee estää tulemasta omalle mökilleen.
ApTämä on se ikuisuusongelma. Tuttavani perheessä on tälläinen jakamaton pesä.
Heillä on juuri nyt se ongelma, että osa porukasta haluaa viettää omine porukoineen siellä koko kesän, eivätkä suostu lähtemään ja antamaan muiden olla siellä viettämässä omaa aukaansa.
Sitten kun viettävät yhdessä aikaansa koko porukkalla tulee riitaa mm tupakoinnista, liiasta kaljottelusta ym ym
Eikö sitä voi sitten oikeasti jakaa viikkoja ja arpoa ne? Jokaisen viikko on jokaisen oma, ellei halua erikseen kutsua toisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, meillä on käytännössä äitini omistama mökki, johon minä ja mieheni olemme maksaneet remontoinnin johon meni yli 300k. Mökki on kuitenkin äitini, minun ja sisarusteni käytössä. Se on iso mökki ja siellä on tilaa kaikille. En ole koskaan törmännyt tilanteeseen että joku olisi halunnut olla siellä vain ”oman porukkansa kanssa”.
Ehkä jos tilaa ei olisi tarpeeksi, olisi tilanne eri. Nyt kaikille perheille (yli 10) on omat isot makuuhuoneet yms. Ruokaa on ostettu aina niin että ei tarvitse huolehtia mikä makkara oli kenenkin ostama.Perheitä on yli 10, ja jokaiselle on oma makuuhuone? Tuo ei ole mökki, vaan linna.
Vanha huvila se oikeasti on. 90-luvun alussa kukaan ei huolinut sitä edes ilmaiseksi joten työttömäksi jäänyt äitini oli sen kanssa ongelmissa, ei saanut mitään tukia sen takia. Nyt siitä on onneksi ollut paljon iloakin.
Miksette ostaneet mökkiä äidiltasi? Hän ja muut olisi silti voineet käydä siellä
Koska olin 90-luvulla lapsi..?
Miten sä olet parissa kymmenessä vuodessa tehnyt niin suuren omaisuuden, että on varaa korjailla sukulaisten mökkejä sadoilla tuhansilla euroilla? Perinnöstä ei liene kysymys, jos äitisi oli ongelmissa ja muilla sukulaisilla ei ollut rahaa. Ja nyt kirjoittelet vauva-palstalla? Olet maksanut varmaan kovan hinnan markoistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTämä on se ikuisuusongelma. Tuttavani perheessä on tälläinen jakamaton pesä.
Eikö sitä voi sitten oikeasti jakaa viikkoja ja arpoa ne? Jokaisen viikko on jokaisen oma, ellei halua erikseen kutsua toisia.
Ne dominantit kiusaajathan ovat niitä, jotka eivät voi sopia vuoroista vaan yrittävät saada kaiken itselleen. Altavastaajalle vuorot ovat tärkeitä, ettei loma mene dominanteilta itsensä puolustamiseen vaan oikeasti rentoutumiseen. Vuorot kehiin, tai pesä jakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksette ostaneet mökkiä äidiltasi? Hän ja muut olisi silti voineet käydä siellä
Koska olin 90-luvulla lapsi..?
Miten sä olet parissa kymmenessä vuodessa tehnyt niin suuren omaisuuden, että on varaa korjailla sukulaisten mökkejä sadoilla tuhansilla euroilla? Perinnöstä ei liene kysymys, jos äitisi oli ongelmissa ja muilla sukulaisilla ei ollut rahaa. Ja nyt kirjoittelet vauva-palstalla? Olet maksanut varmaan kovan hinnan markoistasi.
Mennyt hyviin naimisiin hyvän miehen kanssa. On aikaa kirjoitella vauva-palstalla.
Ajatuskin suvun yhteismökistä pilaa juhannuksen! Olisi karua viettää esimerkiksi juhannusta anopin ja appiukon kanssa yhteismökillä! On niin kivaa viettää juhannusta oman perheen kanssa kotona. Kyllä noin 200 km välimatka on hyvä ja 500 km olisi vielä parempi. Myykää yhteismökki pois ja jakakaa rahat. Osta tai rakenna oma mökki. Ei tarvitse nähdä sukulaisia eikä riidellä!
Vierailija kirjoitti:
Ajatuskin suvun yhteismökistä pilaa juhannuksen! Olisi karua viettää esimerkiksi juhannusta anopin ja appiukon kanssa yhteismökillä! On niin kivaa viettää juhannusta oman perheen kanssa kotona. Kyllä noin 200 km välimatka on hyvä ja 500 km olisi vielä parempi. Myykää yhteismökki pois ja jakakaa rahat. Osta tai rakenna oma mökki. Ei tarvitse nähdä sukulaisia eikä riidellä!
Eikö sinulla ole mukavia sukulaisia joiden kanssa haluaisit viettää aikaasi? Esim sisaruksiasi?
Itse kun olin lapsi, olisin ehdottomasti halunnut serkkuja paikalle mökille. Meillä ei siis ollut mökkiä, eikä sukulaisillakaan ollut. Jos olisi ollut, ei olisi toiminut järjestely, että yksi perhe on yhdessä huoneessa. Lapset nimittäin ehdottomasti olisivat halunneet nukkua serkkujen kanssa, vaikka sitten pihalla. Kyläilimme perheen kanssa säännöllisesti serkkujen luona, ja serkut tulivat käymään meillä, myös linja-autolla ilman vanhempiaan. Lisäksi matkustelimme perheittäin, ja muistan vain että jos serkkujen perhe oli mukana, oli todella hauskaa. Sitä vastoin samoja kokemuksia ei valitettavasti ole aika riitaisanydinperheeni kanssa.
Tilanne oli sellainen, että kun perheemme kohtasivat, serkut alkoivat välittömästi leikkiä keskenään, joko porukassa tai sitten sen suunnilleen omanikäisen serkkunsa kanssa. Ihan parhautta, ja minulla on tämän vuoksi ihania lapsuusmuistoja. Aikuiset sisaruksetkin varmaan olivat tyytyväisiä, kun lapset viihdyttivät toinen toisiaan. No, tämä on vain minun ja perheeni kokemus, ja toisilla voi olla eri ajatukset.