Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen menneisyys ja lapsi toisen naisen kanssa

Vierailija
09.07.2006 |

Minkälaisia ongelmatilanteita yms. olette kokeneet? Siis te, jotka olette aloittaneet suhteen mieheen, jolla on entisestä suhteesta lapsi/lapsia. Onko miehen menneisyys häirinnyt, ahdistanut? Onko lapsi haastanut teitä? Miten ex-vaimo/-tyttöystävä? Itsellä ei ole takana kuin seurustelusuhteita, ei kihloja saati häitä, ei lapsia. Nyt olen tavannut tosi mukavan miehen, jolla ' 98 syntynyt lapsi entisestä suhteestaan (lapsi asuu äitinsä kanssa pääasiallisesti, satunnaisesti miehellä). Epäröin suhdetta ja sen tulevaisuutta, en tiedä ajattelenko vaan teoriassa tätä asiaa liikaa? Järjestyy kai se ajan kanssa? Haluan naimisiin ja lapsia, onko keskenkasvuista ajatella että haluaisin että mies kokisi sen kaiken kanssani yhtä ainutkertaisena?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun miehelläni on yksi lapsi entisestä liitosta (lapsi nyt jo aikuinen, jolla jopa omia lapsia). tuohon ainutkertaisuuteen liittyen: sitä pohdit varmaankin turhaan, miehesi kokee perheenperustamisen sinun kanssasi ainutkertaisena, eihän hänellä sinun kanssasi ole yhteisiä lapsia. lapsensaaminen hyvässä suhteessa on muutakin kuin vain yhden lapsen maailmaantulo: se kyllä sitoo myös vanhempiaan yhteen ja lujittaa rakkautta. huonossa suhteessa se ei varmaankaan sitä tee...

ihan ongelmatonta elämä ei välttämättä ole, miehesi lapsi saattaa olla mustasukkainen jne. mutta eivät ne ongelmat ole ylitsepääsemättömiä. paljon riippuu myös exän käyttäytymisestä! jos hän kääntää lapsen sinua vastaan, olet heikommilla mutta jos exä on kypsä aikuinen, pääset helpommalla :).

Vierailija
2/6 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän vastaavia mietteitä. Omalla miehelläni myös yksi lapsi entisestä avioliitosta. Olin vähän tyhmäkin kun esim. kieltäydyin kirkkohäistä koska miehellä ja tämän exällä oli olleet upeat kirkkohäät. Mietin, että ei ole kun mulle ainutlaatuiset. Nyt kun mieitin, niin olipa typerää kun olisihan ne olleet meidän ainutlaatuiset häät tietenkin!

Alussa vaadin kaikkein kuvien tuhoamista, mikä nyt jälkikäteen tuntuu myös typerältä. Exä on miehen exä ja osa entistä elämää, mutta silloin tuntu jotenkin uhalta ja kuvittelin, että tulee vielä viemään miehen tai jotain. No näin ei ole tapahtunut ja meillä on 2 lasta yhdessä ja olemme onnellisia ja exällä oma elämänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei niin ei voi syyttää kuin itseään. Historialla on tapana toistaa itseään.

Vierailija
4/6 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta entisestä avioliitosta ja lapset on käyneet meillä epäsäännöllisen säännöllisesti. Viettävät aikaa myös miehen kanssa kahdestaan leffassa ja syömässä.

Meillä on nyt yhteinen lapsi 1v ja naimisissa ollaan oltu 1.5 v.

Meillä kaikki on ollut ongelmatonta, pidän mieheni lapsista ja tullaan hyvin toimeen hänen ex vaimon kanssa.

Kyllä kaikki järjestyy kun jokainen aikuinen käyttäytyy niinkuin aikuisen kuuluu ja opettaa lapsilleen myös miten asiat ovat ja ettei mitään vihanpitoa ole.

Nyt kun poika syntyi oli havaittavissa pientä mustasukkaisuutta toisen lapsen osalta mutta kaikenkaikkiaan kaikki on mennyt hyvin!

Vierailija
5/6 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletkohan yksiviivaisuudessasi tullut ajatelleeksi niitä monia eronneita isiä, jotka eivät SAA tavata lapsiaan säännöllisesti johtuen exänsä häiriintyneisyydestä?? heitä varten kun on perustettu oikein järjestö, niin eivät voi niin kovin harvinaisia tapauksiakaan olla. kaikki isät eivät ole vapaaehtoisesti näkemättä lapsiaan vaan tässä maassa näyttää vallitsevan käytäntö, että lapsilla on AINA parempi olla äitinsä kanssa, vaika tämä käyttäytyisi kuinka epäreilusti tahansa.

Vierailija
6/6 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon riippuu miehestä, exästä, sinusta ja lapsesta.. Ihmisiä on niin erilaisia, joillakin asiat sujuu todella helposti ja joillakin sitten vähän vaikeammin..

Itse en ole kokenut ongelmana sitä, että miehellä on lapsi ja on jo kokenut sen perhe-elämän jonkun toisen kanssa. Pikemminkin on tuntunut hyvälle, ettei miehelle tule ihan yllätyksenä se lapsiperheen elämä siinä vaiheessa kun/jos saamme yhteisiä lapsia (niiin paljon olen kuullut tarinoita siitä, kuinka mies on häippässyt kuvioista kun elämä ei olekaan ollut sellaista kuin on kuvitellut lapsen synnyttyä). Eikä ole tarvinnut miettiä millainen isä miehestä tulisi vaan tietää sen jo ennen kuin yhteisiä lapsia on tulossa.

Exä on ollut ihan ok, joten ei mitään ongelmia siltä suunnalta.

Miehen lapsi on tyttö ja alussa oli hyvin mustasukkainen, mutta sekin on jäänyt viime vuosien aikana pois. Tulemme hyvin juttuun, joten pääosin arki sujuu ihan kivasti.

Joskus huonompina päivinä (suhteen alkuvaiheessa) olen miettinyt, että mitenkähän paljon helpompaa elämä olisi ollut jos olisi miehen kanssa kenellä ei olisi vielä lapsia.. Etenkin alkuaikoina pääsi yllättämään se, että itsekin on vastuussa lapsesta ja lapsen kasvattamisesta eikä tästä kuviosta niin vain lähdetäkään toisin kuin ehkä täysin lapsettomasta suhteesta voisi lähteä. Tyttö asuu meillä, hän on kokenut omien vanhempiensa eron sekä äitinsä ja isäpuolensa eron (jonka jälkeen sitten muuttikin meille) ja nämä asiat sitten heijastuvat meidän elämään... (mm. siten että hän pelkää minun ja miehen eroavan).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi