Vielä pientä hienosäätöä eli kumpi parempi
Hyvissä ajoin aloitin jo tämän meidän syyskuun alussa syntyväksi uumoillun pikkuviitosen (lähes 100%:n varmasti tyttö) nimen mietinnän. Monen mutkan kautta päädyttiin nimeen Jasmiini Marianne. Muutama päivä sitten aloin vielä kuitenkin ihan vakavasti miettiä, että kumpi olisi parempi Jasmiini vai Jasmin. Jasmin olisi tietysti tuttu kaikille, mutta toisaalta tuo Jasmiini myös viehättää. Hassua oli, että myös mies otti eilen ihan omasta aloitteestaan puheeksi, että olisiko Jasmin kuitenkin parempi (en ollut puhunut sille mitään, että itse olin samaa asiaa miettinyt).
Mielessäni pyörii tällä hetkellä sellaiset nimivaihtoehdot kuin
Jasmiini Marianne/a
Jasmin Marianne/a
Jasmin Anette
Ja isosisaruksethan ovat nimeltään
Joonas Ilmari
Johanna Emilia
Julia Josefiina
Janika Vilhelmiina
Jasmiinille ja Jasminille saa ehdottaa toisia nimiä, mutta uusia j:llä alkavia kutsumanimiä älkää pliis ehdottako. Aivan kaikki on jo käyty läpi, todellakin kaikki ;-).
AliceDesiree ja tytsy rv 32
Kommentit (16)
ja siskojenkin nimet on almanakassa.
Tästä minulla on hyvin selkeä näkemys että paras ja erittäin hyvä olisi
Jasmin Marianne
Jasmin sopii mielestäni paremmmin sisarussarjan jatkoksi vaikkakin Jasmiini on myös kaunis.
Kallistun kuitenkin Jasmin Mariannen puoleen
on minun mielestäni kivoin vaihtoehto.
Sellainenkin on muuten tullut mieleen, että olisko Jasmiinin kanssa parempi lyhyempi toinen nimi esim. Jasmiini Mariann tai joku muu vastaava, jos tulis mieleen. Mitä mieltä?
Jasmiini Miriam/Mirjam
Jasmiini Minea
Jasmiini Marie
Jasmin on kulunut... jotenkin..
entäs..
Jasmiini Elena
Jasmiini Minea (tätä Jimppuli jo ehdotti ja todella hyvä ehdotus olikin minusta)
Jasmiini Sandra
Jasmiini Lumia
Jasmiinista tulee hennompi ja nätimpi mielikuva minulle kuin Jasminista. Jasmiinin " tarkoituskin" on oikein kiva.. :)
minusta nimi Jasmin sopii ehdottomasti paremmin sisarussarjaanne!!!!
Jasmin Anniina
Jasmin Annelii
Jasmin Annileea
Jasmin Aliissa
jotenkin jos etunimi on kansainvälisempi eli Jasmin, niin tuo toka nimi voisi minun makuun olla " suomalaisempi" ottaen huomioon muun sisarussarjanne nimet... ja minun makuuni nuo a:lla alkavat sointuvat kauniisti!
Jasmiini on kauniimpi, suomalaisempi ja harvinaisempi kuin Jasmin. Siksi äänestän sitä. Marianna on melko hyvä toiseksi nimeksi, mutta Anette sointuisi vielä paremmin, koska se on lyhyempi nimi. Jasmiini Anette siis.
Jasmiinikin tosi nätti..melkein nätimpikin,vaikka Jasmin on ihana minusta, mutta kun sanoo Jasmiini niin ainakin minusta se tuntuu jotenkin hankalalta sanoa..joutuu kovasti venyttäämään tai jotain ;o)!!
Jasmiina olisi minusta vielä näitäkin parempi. Esim. Jasmiina Marianna.
Jasminin ja Jasmiinin väliltä valitsisin ehkä Jasmiinin. Jotenkin suomalaisasuisempi minusta ja suloisemman kuuloinen.
Ja Marianna mielestäni kauniimpi kuin Marianne. Eli ääneni menee Jasmiini Mariannalle.
Jasmiini Maaria
tai entä mitä pidätte Jasmista?
Jasmi Maaria?
Jasmi Marianna?
Persoonallisempi ja harvinaisempi nimi (mielestäni myös kauniimpi)
miten olisi:
Jasmiini Alina
Jasmiini Olivia
Jasmiini Katarina
Jasmiini Jessica
jos Mariannesta ja Mariannasta valitsisin ottaisin mieluummin Mariannan..
paitsi sehän on teidän päätettävissä (tämä on vain minun mielipiteeni :))