Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelpaan kyllä lapsi- ja koiravahdiksi mutta minua ei kutsuta koskaan mihinkään kivaan mukaan

Vierailija
20.06.2020 |

Ei siinä mitään muuten, pidän lapsista ja koirista.

Mutta, aina kun kavereilla on joku meno, minä olen se, joka nakitetaan lasten tai koirien hoitajaksi. Pari esimerkkiä viimeisimmiltä kerroilta.

Sain kaverilta X viestin "Puolen tunnin päästä olis lähtö frisbeegolfia pelaamaan ja siitä terassille ja siellä sit voi mennä myöhään, onnistuuko?"
Olin ihan otettu, että kutsutaanko minut oikeasti mukaan. Vastasin, että onnistuu ja laittauduin. Paikan päällä selvisi, että minun oli tarkoitus hoitaa kaverin koiria. Ihan sama lukeeko ks. ihminen tämän, mutta minä itkin hänen kämpässään kesämekko päällä, hiukset kiharrettuna, että taasko näin.

Toinen esimerkki (näitä riittää, mutta ennen on sentään selkeästi pyydetty, että voitko tulla hoitamaan)
Toinen kaveri laittoi viestin "Pääsetkö meidän kanssa Ruisrockiin" No toki pääsin. Perillä autossa minulle sanottiin, että kiva kun viitsit nyt katsoa *Saaraa ja *Jimiä kun ei nyt saatu muuta hoitajaa. Minä leikitin alle kouluikäisiä rannalla kun muu kaveriporukka piti hauskaa.

Miksi minulle käy aina näin? Sain nyt kutsun yhden kaverin mökille mutta tajusin soittaa etukäteen että mitä varten. Olisin ollut ruuanlaittaja ja saunanlämmittäjä ja muu yleinen piika kutsujan serkuille.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut nakitetaan noihin töihin, koska niin usein olet sanonut, että tykkäät lapsista ja koirista. Kavereille olet aikamoinen taakka (kesämekossa frisbeegolfia pelaamaan...), mutta myös iso apu, koska niin usein kiittelet heitä, kun pääsit mukaan.

Vierailija
2/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on yritetty tuota myös. Ei enää koskaan. Ja sitä loukkaantumisen määrää kun sitten kerran sanoin, että teidän perheen kannattaa hankkia joku toinen hyväksikäytettävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahans...pakollinen juhannussatu.

Ei toi ollut edes hyvä.

Vierailija
4/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinut nakitetaan noihin töihin, koska niin usein olet sanonut, että tykkäät lapsista ja koirista. Kavereille olet aikamoinen taakka (kesämekossa frisbeegolfia pelaamaan...), mutta myös iso apu, koska niin usein kiittelet heitä, kun pääsit mukaan.

Häh? Frisbeegolf ei ole mikään hikiliikuntalaji jota varten pitäisi olla omat urheiluvarusteet. Siis jos nyt puhutaan että sitä mennään kaveriporukassa pelaamaan ja mekko on ajateltu varmaan enemmän sitä terassia varten.

Vierailija
5/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy seuraavan kerran suoraan, että lähden mukaan mutta en koira tai lapsivahdiksi. Jos näin meinaa käydä jätä lapset ja koirat kylmästi ja lähde tekemään Jotain omaa kivaa.

Vierailija
6/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheet ovat todella itsekkäitä! ”Tultaisiin katsomaan sun koiraa, mutta haluttaisiin olla teilläpäin lasten kanssa uimarannalla!” Laitoin viestiä, että viepä pershedelmäsi rannalle, me ollaan koiran kanssa kotosalla.

Vierailija
7/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sika törkeetä!

Mua ei edes kutsuta, vaikka mun kuullen suunnitellaan juhlia ja "kaikki tuutte sit sinne ja pidetään hauskaa" kaikki ollaan iha innoissaan. Sitte tajuan että juhlat pidettiin ja ne oli "vuosisadan parhaimmat".

Pari kaverii tulee käymään ja näyttävät kännykästä videoita ja kui hauskaa oli sillo!

Iha ilomielin olen etäännyttänyt itseni heistä.

Vierailija
8/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo frisbeegolf-juttu on kyllä törkeyden huippu. Ei sen puoleen, muistan kun sisaruksellani oli pieniä lapsia, ja hän soitti, tiesin aina, että hän pyytää lastenhoitajaa. Ai miksi tiesin? No koska hän ei koskaan muutoin soittanut. :D

Vierailija
9/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua sentään pyydetään terassille/baariin...silloin kun se oma poikaystävä on omien kavereiden kanssa jossakin. Voidaan jopa pyytää kyläänkin..silloin kun poikaystävä on jossakin reisussa. Silloin ei ehditä näkemään jos poikaystävä/avopuoliso ei ole reissussa. Ja kyse on siis aikuisita, vuosikymmeniä yhdessä olleista pariskunnista jotka ovat aina yhdessä. Ei ehditä teatteriin tai kahville,ulos syämään jos puolisi on maisemissa.

Joten lopeta piikana oleminen, et pääse ja sillä selvä. Ei ole kivoja kavereita sinulla!

Vierailija
10/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko katkaiset välit suoraan, tai kasvatat selkärangan. Esim tuolla festareilla, miksi hemmetissä jäit hoitamaan niitä lapsia? Olisit nauranut päin naamaa että hyvä vitsi, missä kaljateltta, käyn vessassa ja nähdään siellä myöhemmin. Golfkierroksen suhteen olisit kääntynyt kannoillasi ja lähtenyt suoraan terassille, yksin.

Aikuisen vaan pitää opetella itse nousemaan sieltä maasta, muuten toiset kävelee päältä.

Vierailija
11/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut vähän jätettiin kaveriporukasta kun muut pariutui samaan aikaan, minä en vielä silloin. Ei sitten kutsuttu muutamiin vuosiin enää mukaan. Joten en enää ollut kiinnostunut kun lapsia tekivät ja seuraa + lapsenvahtia kaipasivat taas. Pyytäkää niitä joiden kanssa olette ne edeltävät ajat pyörineetkin, mut jätettiin pois enkä ole tulossa enää takaisin. On jo uudet luotettavat ystävät.

Vierailija
12/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ei. Tulet huomaamaan että nuo ihmiset eivät halua sinusta mitään muuta kuin palvelijan jos koitat asettaa rajat. Muutenhan he kohtelisivat sinua kuten ystävää ja muita ystäviään kohtelee, nyt kohtelu on samaa kuin olisit au pair. Ja tappelu on turhaa, pitävät outona vaan kun et ymmärrä rooliasi.

Vierailija
13/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jätettiin kaveriporukasta, kun minä löysin miehen ja muutin maalle. (Muut oli sinkkuja)

Enää ei kukaan pyytänyt kylään ja kun itse kysyin ei koskaan sopinut yms jos joskus kaupassa nähtiin niin löivät sen MINUN syyksi "oot nyt sitten maatilan emäntä etkä kerkee näkemään enää meitä, mut jos haluut nähhä ni mulle sopii aina! Laitellaan viestiä, soitellaan!" (ei oo mitään maatilaa ellei 3 kissaa lasketa maatilaksi)

Miks pitää edes sanoa noin a) jos ei koskaan soita tai laita viestiä b) jos ei kuitenkaan koskaan sovi

Mutta kaikkien muiden kanssa sopii aina.

Ystävyys on kahden kauppa, se ei toimi jos yksinään kysyt kuulumisia.

Vierailija
14/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mua ois käytetty vuosia lapsenvahtina ja koiranvahtina ja sitten yhtäkkiä pyydettäis ihan oikeasti mukaan, niin en kyllä lähtis! Ei onnistuisi enää ilonpito samojen tyyppien kanssa, joille olen ollut aiemmin pelkkä piika.

Vierailija
15/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää käytöstä. Vaihda tuttavapiiriä.

Vierailija
16/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat harvoin ajatusten lukijoita. Kuinka olet ilmaissut halusi juhliin ja rentoon oleiluun ilman lapsi-ja koiraparkkina olemisen sijaan?

Vierailija
17/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse tuollaisia ”kavereita”. Yksinkin on paljon parempi kuin k***päiden hyväksikäytettävänä.

Vierailija
18/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ajattelevat, että oikeasti nautit tuosta roolista? Välillä näkee somessa ilmoituksia, missä joku etsii itselleen koirakaveria, jota voisi silloin tällöin rapsutella. Jos kaverisi ajattelevat, että koirien hoito on sulle kuin terapiaa..?

Vastaisuudessa kannattaa kysyä, mitä tapaaminen todellisuudessa sisältää ja yksinkertaisesti vain kieltäytyä. Tai sitten voisit ilmoittaa tuntitaksasi tai suostua sillä ehdolla, että saat vastapalveluksen.

Ihmiset on tänä päivänä todella itsekkäitä.

Vierailija
19/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat harvoin ajatusten lukijoita. Kuinka olet ilmaissut halusi juhliin ja rentoon oleiluun ilman lapsi-ja koiraparkkina olemisen sijaan?

Minun ei ole koskaan tarvinnut ilmaista kavereilleni haluani juhlintaan ja rentoon oleiluun heidän kanssaan, onko sinun pitänyt?

Vierailija
20/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan relevantti kysymys. Ennen kuin lynkkaa kaverikoplan, on mietittävä miten tähän tilanteeseen on tultu? Mitä jos porukka oikeasti luulee ap:n haluavan tuollaisen dynamiikan?

Mielestäni olisi hyvä nostaa kissa pöydälle ja puhua auki tämä asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi