Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelpaan kyllä lapsi- ja koiravahdiksi mutta minua ei kutsuta koskaan mihinkään kivaan mukaan

Vierailija
20.06.2020 |

Ei siinä mitään muuten, pidän lapsista ja koirista.

Mutta, aina kun kavereilla on joku meno, minä olen se, joka nakitetaan lasten tai koirien hoitajaksi. Pari esimerkkiä viimeisimmiltä kerroilta.

Sain kaverilta X viestin "Puolen tunnin päästä olis lähtö frisbeegolfia pelaamaan ja siitä terassille ja siellä sit voi mennä myöhään, onnistuuko?"
Olin ihan otettu, että kutsutaanko minut oikeasti mukaan. Vastasin, että onnistuu ja laittauduin. Paikan päällä selvisi, että minun oli tarkoitus hoitaa kaverin koiria. Ihan sama lukeeko ks. ihminen tämän, mutta minä itkin hänen kämpässään kesämekko päällä, hiukset kiharrettuna, että taasko näin.

Toinen esimerkki (näitä riittää, mutta ennen on sentään selkeästi pyydetty, että voitko tulla hoitamaan)
Toinen kaveri laittoi viestin "Pääsetkö meidän kanssa Ruisrockiin" No toki pääsin. Perillä autossa minulle sanottiin, että kiva kun viitsit nyt katsoa *Saaraa ja *Jimiä kun ei nyt saatu muuta hoitajaa. Minä leikitin alle kouluikäisiä rannalla kun muu kaveriporukka piti hauskaa.

Miksi minulle käy aina näin? Sain nyt kutsun yhden kaverin mökille mutta tajusin soittaa etukäteen että mitä varten. Olisin ollut ruuanlaittaja ja saunanlämmittäjä ja muu yleinen piika kutsujan serkuille.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinut nakitetaan noihin töihin, koska niin usein olet sanonut, että tykkäät lapsista ja koirista. Kavereille olet aikamoinen taakka (kesämekossa frisbeegolfia pelaamaan...), mutta myös iso apu, koska niin usein kiittelet heitä, kun pääsit mukaan.

Häh? Frisbeegolf ei ole mikään hikiliikuntalaji jota varten pitäisi olla omat urheiluvarusteet. Siis jos nyt puhutaan että sitä mennään kaveriporukassa pelaamaan ja mekko on ajateltu varmaan enemmän sitä terassia varten.

Kyllä se on, jos rata on tehty oikeaan maastoon.

Vierailija
22/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuntemani ihminen tykkää veneilystä. Veneilee koko kesän kaveriporukkansa kanssa. Kun kesä on loppu, hän muistaa minut, kun vene pitää laittaa talviteloille. Onkohan hän velkaa tuole porukalle, kun ei saanut/kysynyt apuja sieltä? Hmm...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinut nakitetaan noihin töihin, koska niin usein olet sanonut, että tykkäät lapsista ja koirista. Kavereille olet aikamoinen taakka (kesämekossa frisbeegolfia pelaamaan...), mutta myös iso apu, koska niin usein kiittelet heitä, kun pääsit mukaan.

Häh? Frisbeegolf ei ole mikään hikiliikuntalaji jota varten pitäisi olla omat urheiluvarusteet. Siis jos nyt puhutaan että sitä mennään kaveriporukassa pelaamaan ja mekko on ajateltu varmaan enemmän sitä terassia varten.

Meiilläpäin frisbeegolf rata on metsässä ja siellä ei todellakaan sipsutella kesämekossa.

Vierailija
24/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat harvoin ajatusten lukijoita. Kuinka olet ilmaissut halusi juhliin ja rentoon oleiluun ilman lapsi-ja koiraparkkina olemisen sijaan?

Tämä on yksi ärsyttävimpiä kommentteja. Kaikkien muiden maailman ihmisten kohdalla todennäköisesti tulee tunnistetuksi tarve että kyllä, ihmiset haluaa viettää mieluummin aikaa ystävieni kanssa terassilla kuin jossain hikisessä kämpässä yksin heidän koiriensa kanssa. Mutta tadaa, sitten on se yksi ihminen joka varmasti tykkää satavarmasti olla enemmän niiden koirien kanssa / juhlissa keittiössä / töissä kahvia keittämässä kun muut juhlii / pitää strategiapalaveria jne. Jos se yksi sitten sanoo että anteeksi en itse toivo tätä näin, pääsisinkö mukaan, niin katsotaan kun avaruusoliota: mutta sinähän pidät meidän Mustista ja kahvin keittämisestä, EIKÖ NIIN? Miksi et heti oli sanonut että HALUAT MUKAAN? Ja sitten kadotaan kuin pieru saharaan.

Vierailija
25/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuntemani ihminen tykkää veneilystä. Veneilee koko kesän kaveriporukkansa kanssa. Kun kesä on loppu, hän muistaa minut, kun vene pitää laittaa talviteloille. Onkohan hän velkaa tuole porukalle, kun ei saanut/kysynyt apuja sieltä? Hmm...

Hieman samanlainen ongelma täällä...minua pyydettiin renkaanvaihtokaveriksi syksyllä, mutta koko kesän oli eri kaverit kun autoiltiin. Jostain kumman syystä en suostunut ja jostain kumman syystä ei enää ottanut yhteyttä. Ei harmita.

Vierailija
26/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat harvoin ajatusten lukijoita. Kuinka olet ilmaissut halusi juhliin ja rentoon oleiluun ilman lapsi-ja koiraparkkina olemisen sijaan?

Tämä on yksi ärsyttävimpiä kommentteja. Kaikkien muiden maailman ihmisten kohdalla todennäköisesti tulee tunnistetuksi tarve että kyllä, ihmiset haluaa viettää mieluummin aikaa ystävieni kanssa terassilla kuin jossain hikisessä kämpässä yksin heidän koiriensa kanssa. Mutta tadaa, sitten on se yksi ihminen joka varmasti tykkää satavarmasti olla enemmän niiden koirien kanssa / juhlissa keittiössä / töissä kahvia keittämässä kun muut juhlii / pitää strategiapalaveria jne. Jos se yksi sitten sanoo että anteeksi en itse toivo tätä näin, pääsisinkö mukaan, niin katsotaan kun avaruusoliota: mutta sinähän pidät meidän Mustista ja kahvin keittämisestä, EIKÖ NIIN? Miksi et heti oli sanonut että HALUAT MUKAAN? Ja sitten kadotaan kuin pieru saharaan.

Vierailija
27/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ei ole koskaan tarvinnut ilmaista kavereilleni haluani juhlintaan ja rentoon oleiluun heidän kanssaan, onko sinun pitänyt?

Niin, koska he tietävät, mitä sinä haluat. Ap:n kaveritkin *tietävät".

Tai sitten ovat ku****tä, mutta sitä me emme tiedä.

Vierailija
28/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ens kerralla että "Pääsen kyllä juhliin, kantsii se hoitaja ettiä btw"

Vierailija
29/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sun täytyy hankkia itsekunnioitusta ja itseluottamusta, ettei näin käy enää tulevaisuudessa. Jotenkin tästä nyt huokuu sellainen epäterve asetelma myös sun puoleltasi, että olet tositositosi kiitollinen että saat viettää aikaa heidän kaa ja että he ottavat yhteyttä ja kun pidät koirista ja lapsista. Siis olet samalla otettu ja koet itsesi tärkeäksi. Tätä kannattaa analysoida tarkemmin, mistä kumpuaa. Onko se sit sitä, että mitä jää jäljelle sinusta ja kavereista kun olet yksin eikä sua tarvita enää? Rakenna elämäsi itsesi varaan, ei muiden. Eka askel on tämä, että olet tunnistanut mallin ja toivonut muutosta, siitä se lähtee. Tsemppiä <3 (ei, en ole terapeutti, enkä psykologi).

Vierailija
30/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut kutsuttiin ystävän häihin ihan samanlaisella kutsulla, minkä muutkin saivat, mutta morsian soitti että pääsenkö paikalle paria tuntia aikaisemmin.  Paikan päällä selvisi, että minut oli kutsuttu sinne "vähän auttelemaan" Minun olisi pitänyt auttaa ruokatarjoiluiden valmistelussa, kuohuvan tarjoilussa, kerätä tyhjät tölkit ja pullot kassiin ja muut roskat ja päivän päätteeksi jäädä siivoamaan juhlapaikka kuntoon. En ollut saanut edes kutsua polttareihin. En jäänyt.

Vierailija
31/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä tapahtuu liian kilteille,itselle käyny samoin .ota etäisyyttä näihin ihmisiin ja älä vastaa puheluihin, etsi uusia ystäviä.palvelusten pitää olla rehellisiä ja molemmin puolisia ,esim. lapsenvahti hommasta, saa rahaa tai vastapalveluksen, jossain asias esim.remontoinnis tms. mis tarvit apua.ihmissuhteiden pitää antaa molemmille, ei niin et sinä olet aina se joka panostaa kaikkeen.

terveen ihmisuhteen ja läheisriippuvuuden teemoja ,voit lukea netistä auttaa tähän asiaan ,on auttanut minuakin.

Vierailija
32/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahans...pakollinen juhannussatu.

Ei toi ollut edes hyvä.

Niin, tosielämässähän ihmiset eivät ikinä käytä toisiaan hyväksi.

Vierailija
33/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin niillä sua vastaan mitään on, eivät vain halua täysin aloittelijaa mukaan. Voihan sen mieltää kaverisuhteen hyväksikäytöksi jos siltä tuntuu eikä silloin siihen kannata suostuakaan. Jos kuitenkin pidät koirista ja lapsista ja tuo aika on mukavaa niin eikö se ole silloin win-win tilanne molemmille? Ehkä sun kannattais puhua kaveriesi kanssa suoraan ja puhdistaa ilmapiiriä ja päättää sen perusteella miten jatkossa?

Vierailija
34/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan sama sisarusten ja kavereitten kanssa. Tajusin, kun meinasi henki lähteä muutaman kerran(ja arvaapa kiinnostiko näitä hyväksikäyttäjiä mahdollinen kuolemanikaan minkä veraan), että miski ihmeessä tuhlaan aikaani ja viiemisetkin voimani näihin ihmisiin.

Nyt sitten "saan"olla täysin yksinänikaiket päivät, joskus vielä kysellään ja loukkaannutaan mulleki nverisesti, jos en suostu(kun eihän sulla muutakaan oo). Olin myös useimmille "kavereilleni "pelkää varauseraa, aina s ejota kysytään viimeiskesi seuraksi, jos nyt millään ei kukaan muukaan pääse tulemaan. No ei oo, ei, koska olen käyttänyt kaiken energiani itsekkäisiin minä-minä-ihmisiin koko elämäni ajan ,ja se vain sairastutti minut ja ajauui naina muidenkin hyväksikäytettäväksi ja nyt en voi enää ikinä luottaa ihmisiin, et hyvin meni!

Vierailija
35/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt Ruisrock-tapausta. Ostitko portilta monen kymmenen euron lipun ja menitte sitten sisään?

Vierailija
36/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt Ruisrock-tapausta. Ostitko portilta monen kymmenen euron lipun ja menitte sitten sisään?

Jatkan: Mitä tapahtui, kun menit frisbee-terassikutsun saatuasi kaverin luokse? Siellä ilmeni, että sinun haluttiin jäävän hoitamaan koiraa. Mitä vastasit? Miten tilanne eteni sellaiseksi, että jäi yksin sinne asuntoon? Miksi jäit hoitamaan koiraa?

Vierailija
37/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin olin itsemurhan partaalla ollut useita päviiä masentuneena(mm.yksinäisydyen takia juuri), kaveri pyysi aamuvarhaisesta vahtimaan kersaansa. No suostuin, vaikken olltu nukkunut silmäystäkään tyyliin koko yönä ja tosiaan mieli matalalla, ei olisi paljon huvittanut mennä. Olen kuitenkin niin tunnollinen, etten kehdanut perua alakuloni takia, ja hoidin kyllä lasta ihan ok viimeisillä voimillani.

Kaverini on kyllä itse perunut erään tärkeän menoni mukaantulemisen viime hetkellä useita kertoja vedoten esim. huonoon oloon(lie sit ollut totta tai ei,tuntuu vana et joidenki nkohdalla menoja perutaan heppoisemmin/keksityin perustein, kun niiden arvostetumpien ystävien, heitä autetaan kyllä vaikka pää kainalossa).

Mietin vaan, että kiva nähdä kaveriakin sitten samalla, kun tulee menostaan takaisin, voimme juoda vaikka kahvit ja voin samalla avautua vähän ongelmistani hänelle. Tai pelkkä niitä näitä-jutustelukin vähän aikaa olisi varmasti parantanut oloani edes vähän.

No tultuaan takaisin hoki vaan miten kiire on pakata ja jatkaa matkaa toiseen kyläpaikkaan eri paikkakunnalle heillä, että moro vaan! Siis oikeasti suunnilleen heitti minut ulos, kun ei tarvinnut enää lapsenkaitsijaa. Rahaa tms.en saanut enkä olisi niin kaivannutkaan, mutta ystävän kuuntelemista kyllä.

Elän nykyään erakkona useiden vastaanien kokemusten jälkeen eri ihmisiltä, ehkä sitten olen itse liian vaativa ja herkkänahkainen "ystävä",mutta en jaksa itsekään enää ilmaisena palvelijana ja paskasankona oloa muille.

Vierailija
38/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa. Lapsetkin otettu mukaan festareille? Saavutte paikanpäälle lasten kanssa ja portilla lapsellinen kaveri yhtäkkiä paljastaa yllätyksenä sun varalle? En ole ikinä käynyt ruisrockissa, mutta eikö nää ole yleensä loppuunmyyty? Oot tilannut kalliin lipun ennakkoon koska et tiennyt ylläristä? Mitä :D

Vierailija
39/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään koiria ja silti kaverini on jatkuvasti tuomassa minulle hoitoon huonosti koulutetun koiransa. Minulle joka ei osaa edes käsitellä tätä koiraa, kuten en muitakaan koiria. Kiva istua kotona kesäkuumalla koiran kanssa, kun tätä ei voi hetkeksikään jättää yksin kun yksin ollessa alkaa ulvomaan. Ja ulkoilut koiran kanssa on tuskaa kun on niin arvaamaton.

Toinen lukunsa on ne juopot jotka tarvitsee baariseuraa ja kuuntelijaa oman elämänsä draamoille. Selvinpäin seurani ei kiinnosta.

Vierailija
40/49 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa. Lapsetkin otettu mukaan festareille? Saavutte paikanpäälle lasten kanssa ja portilla lapsellinen kaveri yhtäkkiä paljastaa yllätyksenä sun varalle? En ole ikinä käynyt ruisrockissa, mutta eikö nää ole yleensä loppuunmyyty? Oot tilannut kalliin lipun ennakkoon koska et tiennyt ylläristä? Mitä :D

Voisko Ap tulla selventämään tämän vai nakitettiinko juhannukseksi lapsi/koiravahdiksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän