Kahden kuukauden seurustelu takana, juomisesta!
Miesystävä juo miten sattuu, joskus keskellä viikkoa, usein eli 2-4 kk usean päivän putkia. Näiden lisäksi melkein joka päivä kaljaa. Suurimman osan päivistä käyttää alkoholia ainakin vähän, sanoisin 5:2.
Mihin olen ryhtymässä, mietin.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai annat suhteellenne mahdollisuuden! Voit parantaa hänet päihderiippuvuudesta rakkaudellasi, jos vain annat sille tilaisuuden.
XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai annat suhteellenne mahdollisuuden! Voit parantaa hänet päihderiippuvuudesta rakkaudellasi, jos vain annat sille tilaisuuden.
Näin se vain on! Osoittamalla luonnollista nöyryyttä ja tiedostamalla roolisi parisuhteessanne, annat mahdollisuuden nousta hänelle miehenä kuuluvaan asemaansa ja tuntea itsensä merkitykselliseksi.
XD XD XD
Kapakassako löysit tämän unelmamiehen?
Vierailija kirjoitti:
Ja huolimatta eriävistä mielipiteistä minä olen sitä mieltä, että ihmistä pystyy muuttamaan. Oma mieheni on muuttanut monia tapojaan, ja minäkin olen muuttanut omiani mieheni seurassa. Ei siinä ole mitään kamalaa, että alkaa vaikkapa siivoamaan, kokkaamaan tai lenkkeilemään useammin, syömään terveellisemmin tai juomaan harvemmin, kun on ihanan ihmisen kanssa parisuhteessa. Täysin mahdollista. Ei se ole kuitenkaan mihinkään persoonaan tai arvomaailmaan puuttumista ja muuttumaan pakottamista.
Niin minäkin olin noin 30 vuotta sitten. Nyt totuus on valjennut. Ei "ihana ihminen" voita alkoholia. Vain itseään voi muuttaa, esimerkiksi siedättymällä alkoholismiin. Sääli vain lapsiparkoja, joiden elämä alkoholistiperheessä on ikävää.
Alkoholistin arvomaailmassa juominen on ykkönen. Hänellä ei kertakaikkiaan ole mitään syytä elää, jos joutuu olemaan juomatta. Ei mitään väliä sillä, mitä se muille ihmisille merkitsee, sillä he ovat yleensä itsekkäitä.
Poikkeuksiakin on. Muutama vuosi sitten tiesin vain yhden raitistuneen alkoholistin, mutta ehkä kymmenen. Osasyy tähän on työni, jossa tapaan paljon elämäntapojaan muuttaneita ihmisiä. Moni heistä on tehnyt sen vankilassa, erään muuten vaan enemmän tai vähemmän ikävien sattumusten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet yhdessä juopon ja alkoholistin kanssa? Onko se sellaista elämää jota itsellesi haluat? Juominen ei koskaan lopu.
Hae itsellesi parempaa seuraa! Heti.
Olen ujo tutustumaan.
Ap
Ihan oikeasti nyt. Tuollainen juoppo pilaa omansa ja sinun elämäsi. Sinun ei tarvitse ja kuulu olla mukana tuollaisessa. Voit ujosti ja järkevästi tutustua kunnolliseen mieheen jatkossa. Hyvää juhannusta sinulle Ap!
en ole ap, MUTTA entäs jos on jo ITSEKIN pilannut oman elämänsä, niin mitä yksi alkkis siihen enää tekee? EI sen pahempaa. Itelläni ei ole yhtään mitää. kaiken olen menettänyt, paitsi terveys. Alkkis poikakaveri on kuntoutushoidossa. Mistä te oikein lulette että RAITTIITA mieheiä muka löytyy, kun katsotte vaikka nettimiehiä, jokainen heistä kertoo käyttävänsä alkoholia, sit ne jotka ei , on hieman ...erikoisia.
Ja alkkiskin VOI raitistua hoidoilla,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja huolimatta eriävistä mielipiteistä minä olen sitä mieltä, että ihmistä pystyy muuttamaan. Oma mieheni on muuttanut monia tapojaan, ja minäkin olen muuttanut omiani mieheni seurassa. Ei siinä ole mitään kamalaa, että alkaa vaikkapa siivoamaan, kokkaamaan tai lenkkeilemään useammin, syömään terveellisemmin tai juomaan harvemmin, kun on ihanan ihmisen kanssa parisuhteessa. Täysin mahdollista. Ei se ole kuitenkaan mihinkään persoonaan tai arvomaailmaan puuttumista ja muuttumaan pakottamista.
Niin minäkin olin noin 30 vuotta sitten. Nyt totuus on valjennut. Ei "ihana ihminen" voita alkoholia. Vain itseään voi muuttaa, esimerkiksi siedättymällä alkoholismiin. Sääli vain lapsiparkoja, joiden elämä alkoholistiperheessä on ikävää.
Alkoholistin arvomaailmassa juominen on ykkönen. Hänellä ei kertakaikkiaan ole mitään syytä elää, jos joutuu olemaan juomatta. Ei mitään väliä sillä, mitä se muille ihmisille merkitsee, sillä he ovat yleensä itsekkäitä.
Poikkeuksiakin on. Muutama vuosi sitten tiesin vain yhden raitistuneen alkoholistin, mutta ehkä kymmenen. Osasyy tähän on työni, jossa tapaan paljon elämäntapojaan muuttaneita ihmisiä. Moni heistä on tehnyt sen vankilassa, erään muuten vaan enemmän tai vähemmän ikävien sattumusten jälkeen.
Kyllä, mutta oma kokemukseni "raitistuneesta alkoholistista" ei ollut niin auvoinen. Ymmärtääkseni myös mitä nuorempana tuon muutoksen tekee, sitä varmempaa se on. Mut itse jos saisin uudelleen valita, en kyllä olisi ryhtynyt suhteeseen tai olisin lopettanut lasten saamisen jälkeen sen, tuon exäni kanssa. Sen verran kyllä jännitti se retkahtaminen monta vuotta elämästäni. En suostu koskaan enää sellaiseen.
# 40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet yhdessä juopon ja alkoholistin kanssa? Onko se sellaista elämää jota itsellesi haluat? Juominen ei koskaan lopu.
Olen ujo tutustumaan.
Ap
Ihan oikeasti nyt. Tuollainen juoppo pilaa omansa ja sinun elämäsi. Sinun ei tarvitse ja kuulu olla mukana tuollaisessa. Voit ujosti ja järkevästi tutustua kunnolliseen mieheen jatkossa. Hyvää juhannusta sinulle Ap!
en ole ap, MUTTA entäs jos on jo ITSEKIN pilannut oman elämänsä, niin mitä yksi alkkis siihen enää tekee? EI sen pahempaa. Itelläni ei ole yhtään mitää. kaiken olen menettänyt, paitsi terveys. Alkkis poikakaveri on kuntoutushoidossa. Mistä te oikein lulette että RAITTIITA mieheiä muka löytyy, kun katsotte vaikka nettimiehiä, jokainen heistä kertoo käyttävänsä alkoholia, sit ne jotka ei , on hieman ...erikoisia.
Ymmärtääkseni kukaan ei tässä ap:lle ole raitista miestä haluamassa vaan ei-alko-ongelmaisen. Raitistunut alkoholistikin voi olla melkoinen "virtahepo olohuoneessa". Viitataan siis siihen, että joku asia voi saada suhteettoman suuren vallan ja kaikki pyörii sen ympärillä. Kyllä minulla se oli pelko, että ex retkahtaa juomaan. Järjestelin elämää paljon ettei se olisi mahdollista, jätin esim. matkoille menemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ujo tutustumaan.
Ap
Ymmärtääkseni kukaan ei tässä ap:lle ole raitista miestä haluamassa vaan ei-alko-ongelmaisen. Raitistunut alkoholistikin voi olla melkoinen "virtahepo olohuoneessa". Viitataan siis siihen, että joku asia voi saada suhteettoman suuren vallan ja kaikki pyörii sen ympärillä. Kyllä minulla se oli pelko, että ex retkahtaa juomaan. Järjestelin elämää paljon ettei se olisi mahdollista, jätin esim. matkoille menemättä.
no mut retkahtiko se? ja vaikka oisikin retkahtanut pari kertaa, niin sekö oisi PAHEMPI kuin silloin tällöin juova toinen mies? eikö ne kaksi ole ihan samaa? Taisit haluta erota joka tapauksessa, muista syistä ?
Sanonta: "better the devil you know"...mistä tiedät mitä ongelmia uudella potentiaalisella kumppanillla on...voi olla vaikka ped ari, tai rikollinen , vaimohakkaa ja......suurvelallinen, peliongelmainen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ujo tutustumaan.
Ap
no mut retkahtiko se? ja vaikka oisikin retkahtanut pari kertaa, niin sekö oisi PAHEMPI kuin silloin tällöin juova toinen mies? eikö ne kaksi ole ihan samaa? Taisit haluta erota joka tapauksessa, muista syistä ?
Sanonta: "better the devil you know"...mistä tiedät mitä ongelmia uudella potentiaalisella kumppanillla on...voi olla vaikka ped ari, tai rikollinen , vaimohakkaa ja......suurvelallinen, peliongelmainen...
Useaan kertaan retkahti, pointtini oli se että vaikka lopettaa niin pelko retkahtamisesta on aina. Tai melkein aina, esim. nykyisin en hirveästi usko että ex retkahtaisi juomaan. Oikeastaan erosin vasta kun aloin tähän luottamaan. En ole missään vaiheessa sanonut, että ko. asia olisi eron syy vaan sen että itse en haluaisi katsoa enää alkoholismia, raitistumista jne.
Sama
Ap valitsee tämän juopon elämäänsä, koska ei halua olla onnellinen vaan kärsiä sisäisesti :)
Ap tarvitsisi terapiaa.
#40, 51 jne. haluaa vielä sanoa, että ei, en tarkoita sitä että kaikki lopettaneet alkoholistit retkahtelisivat. Mutta mitä netistä aikoinani etsin raitistuneiden alkoholistien puolisoiden juttuja, niin kyllä taudinkuvaan kuuluivat retkahdukset ja niitä saattoi tulla useamman raittiin vuoden jälkeen. Sitten kaikki raitistuneiden alkoholistien puolisot eivät välttämättä pohtisi mahdollista retkahtamista niin kuin minä aikoinani pohdin.
Enkä väitä myöskään, että kaikkien raitistuneiden alkoholistien luonne muuttuu. Tämä oli vain oma kokemukseni - yksi tällainen - ja se riittää!
Ongelmia edessä, vaikka nyt olisi ihana.
Välitän kyllä, mietin pitäisiköhän kokeilla sitä parin kuukauden testijaksoa mitä joku täällä ehdotti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Välitän kyllä, mietin pitäisiköhän kokeilla sitä parin kuukauden testijaksoa mitä joku täällä ehdotti.
Ap
En suosittele. Miten voit olla varma, ettet kahden kuukauden kuluttua kokeile taas uutta paria kuukautta jne. Kohta olet jo ihan koukussa, niin kuin näytät olevan nyttenkin.
Ap palaa. Olen jatkanut suhdetta, eikä kyllä hyvältä näytä, vaikka olen puhunutkin asiasta. Olen myös alkanut löytämään piilotettuja oluttölkkejä ja -pulloja ja muutenkin huomannut että salailee ja peittelee juomistaan.
Eiköhän minun ole jo aika lähteä tästä 😕.
Vierailija kirjoitti:
Ap palaa. Olen jatkanut suhdetta, eikä kyllä hyvältä näytä, vaikka olen puhunutkin asiasta. Olen myös alkanut löytämään piilotettuja oluttölkkejä ja -pulloja ja muutenkin huomannut että salailee ja peittelee juomistaan.
Eiköhän minun ole jo aika lähteä tästä 😕.
Siis piiloitettu viinapullo...ap
Kyllä on aika lähteä. Vielä kun on voimia ja mielenterveys, se on hyvä tehdä.
Me alkoholistivastaiset emme ymmärrä ironiaa - ap:tä ei tule rohkaista, koska hän on nyt rakastunut tai jotain sinne päin.