Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahden kuukauden seurustelu takana, juomisesta!

Vierailija
19.06.2020 |

Miesystävä juo miten sattuu, joskus keskellä viikkoa, usein eli 2-4 kk usean päivän putkia. Näiden lisäksi melkein joka päivä kaljaa. Suurimman osan päivistä käyttää alkoholia ainakin vähän, sanoisin 5:2.

Mihin olen ryhtymässä, mietin.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et varmaan ainakaan tuohon suhteeseen, toivon.

Vierailija
22/73 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamysteeri vol872.

Kun menee naimisiin kännääjän kanssa, kohta huomaakin olevansa naimisissa kännääjän kanssa, vaikka lupasi lopettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on ylipäätään ongelmia, kun olet jo oppinut tietämään mikä on ränni. Kaikenlainen roskasakin sanaston osaaminen on jo tie pohjalle sinällään. Ränni on osa sadeveden poistojärjestelmää, esimerkiksi. Tämän pitäisi olla ensimmäisten joukossa mikä tulee mieleen, ei mitään henkilöön liittyvää tai päihdekäyttäytymiseen. Jo se, että osaat sanastoa, normalisoi sinulle heidän elämäntapaansa ja heikentää ymmärrystä normaalin ja terveen välillä.

Vierailija
24/73 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa juomisessa on? En ymmärrä...

Vierailija
25/73 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Etelä-Euroopassa jossa päivittäinen viinilasi tai olutannos oli ihan ok jopa pienten lasten vanhemmilla, joten suhtautumiseni alkoholiin on melko rento. Minua huolestuttaa kuitenkin nuo monen päivän putket. Onko mies siis ihan tukevassa humalassa tuolloin, ja monta kertaa kuukaudessa? Pahoittelen etten tiedä mitä "rännit" tarkoittaa mutta oletan että kunnon humalaa. Tuo käytös ei nimittäin ole normaalia edes, vaikka ei olisi erityisen tiukka alkon suhteen. Minua ei haittaisi vaikka mies ottaisi joka ilta yhden oluen, mutta joku kuukausittainen/viikoittainen känniputki kyllä haittaisi. Voitko ap keskustella miehen kanssa että lopettaa kännäämisen, tai et voi jatkaa hänen kanssaan? Sitten katsot vielä seuraavat 2kk, muuttuuko käytös. Voihan se olla että mies on villeinä sinkkuaikoina vaan tottunut tuollaiseen käytökseen, eikä osaa reflektoida sitä. Jos ei suostu muuttumaan niin kannattaa lähteä, ap.

Ja huolimatta eriävistä mielipiteistä minä olen sitä mieltä, että ihmistä pystyy muuttamaan. Oma mieheni on muuttanut monia tapojaan, ja minäkin olen muuttanut omiani mieheni seurassa. Ei siinä ole mitään kamalaa, että alkaa vaikkapa siivoamaan, kokkaamaan tai lenkkeilemään useammin, syömään terveellisemmin tai juomaan harvemmin, kun on ihanan ihmisen kanssa parisuhteessa. Täysin mahdollista. Ei se ole kuitenkaan mihinkään persoonaan tai arvomaailmaan puuttumista ja muuttumaan pakottamista.

Vierailija
26/73 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä se, jolta saat taivaallista seksiä? Täällä oli kaksi aloitusta alkoholisti mies -aiheesta.

Voi hyvää päivää päivää, miten alkkinarkilta voi saada hyvää seksiä päissään? Selvinpäin ei pysty, no kun ei pysty.

Vierailija
27/73 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, jos seurustelun alussa on noin onnetonta, millaista on parin vuoden päästä? Entä jos tulisit raskaaksi? Haluatko perheen tällaisen luuserin kanssa?

Vierailija
28/73 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinun valintasi, jos haluat sietää tuollaista. Itsekin siedin monta vuotta kun en ajatellut ansaitsevani parempaa. Yksinolo ei ole aluksi helppoa, mutta nyt tajuan, että se on niin paljon parempaa kuin alkoholistin kanssa. Saan elää omannäköistä elämää ja annan mahdollisuuden jollekin paremmalle tulla elämääni.

Vierailija
29/73 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä se, jolta saat taivaallista seksiä? Täällä oli kaksi aloitusta alkoholisti mies -aiheesta.

Voi hyvää päivää päivää, miten alkkinarkilta voi saada hyvää seksiä päissään? Selvinpäin ei pysty, no kun ei pysty.

No saan hyvää seksiä sekä silloin kun on ottanu että ei ole ottanut, ei siinä mitään.

Käytin aloituksessani sanaa "putkia" josta joku muu käytti sanaa ränni, käytin samaa sanaa. Ja mitä kysymykseen tulee, niin kyllä hän juo sitä kaljaa putkissaan koko päivän niin että humaltuukin. Joskus voi muitakin juomia juoda, esim. salmiakkikossua.

Ap

Vierailija
30/73 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs tulevaisuus? Meneekö työpaikka juomisen vuoksi? Saatko elätettävän riesaksesi? En suosittele.

Vierailija
31/73 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noin vähäinen juominen mitään haittaa. Kuitenkin hän hoitaa hommansa eikä käyttäydy kännissä huonosti. Ja hän voi kyllä olla juomatta sitten kun ...

Edellä esitettyjen väitteitten vuoksi surullisen moni meistä on joutunut jakamaan elämäänsä alkoholistin kanssa, kun olemme uskoneet, toivoneet ja odottaneet sitä aikaa, kun hän ei enää juo. Sitä aikaa harva näkee.

Vierailija
32/73 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä tuo mahdollisesti sairastuttaa sinutkin, voit masentua ja alkoholisoitua itsekin. Siivoat toisen jälkiä, huolehdit ja salailet. Mahdollistat toisen sikailua. Hoidat miesvauvaa.

Ei se ole sen arvoista.

Vierailija
33/73 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia häiritsee jo nyt, niin tiedät, ettei tällainen suhde ja elämä ole sinulle sitä oikeaa. Tee päätös järjellä, älä tunteella. 

Vierailija
34/73 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kun se on muuten kiva mies, sillä on vaan murheita, mutta ei se ole väkivaltainen" niinpä niin, riittääkö se?

Vierailija
35/73 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikottainen-kuukausittainen humalahakuinen juominen olisi minulle liikaa puolisolta. Ok olisi 1-2 olutta saunan jälkeen muutaman kerran viikossa siten, ettei ole humalassa. Juhannuksena ja uutenavuotena pieni humala ok, mutta itsensä pitää hallita aina. Ei siis muistin menetyksiä, sammumisia, katoamistemppuja, kännykän ja lompakon hukkaamisia, lupausten pettämistä. Juominen pitää pystyä lopettamaan aina.

Vierailija
36/73 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan painajaismaiselta.

Vierailija
37/73 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, isäni oli tuollainen kestojuoppo.

Kaljaa joka päivä, 2 x viikossa viinapullo. - Tämä oli sitten jo lähes 5kymppisenä. Välillä viikko, pari, kolmekin, teillä tietymättömillä. Oletettiin, että on elossa, kun ei poliisi tullut muuta ilmoittamaan. Hyvä liksa, joka tosin helposti ja liian usein valui omasta ja kavereiden (ja sivusuhteiden) kurkusta alas.

Vaimo ruokki lapset pienellä palkallaan. Joskus oli kuivia kausia ja pysyi talous tasapainossa, sai talovelat hoidettua, mutta todella vaimo huolehti siitä, ettei lapset kärsineet nälkää ja saivat vaatetta, vaikka äijän tuloilla olisi pystynyt pitämään äidin kotona lapsia hoitamassa - pienin 5-6 -v. jäi yksin päiviksi kun muut meni kouluun ja vanhemmat töihin (tapahtui siis ennen nykyisiä lastensuojelulakeja).

Että johonkin sen kaltaisen nykyversioon sä nyt olet ryhtymässä. Voimia jo etukäteen.

Vierailija
38/73 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kestät alkoholin hajua ja aiheuttamia haittoja, niin jatkat suhdetta. Jos et, niin tiedät ratkaisun.

Vierailija
39/73 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Etelä-Euroopassa jossa päivittäinen viinilasi tai olutannos oli ihan ok jopa pienten lasten vanhemmilla, joten suhtautumiseni alkoholiin on melko rento. Minua huolestuttaa kuitenkin nuo monen päivän putket. Onko mies siis ihan tukevassa humalassa tuolloin, ja monta kertaa kuukaudessa? Pahoittelen etten tiedä mitä "rännit" tarkoittaa mutta oletan että kunnon humalaa. Tuo käytös ei nimittäin ole normaalia edes, vaikka ei olisi erityisen tiukka alkon suhteen. Minua ei haittaisi vaikka mies ottaisi joka ilta yhden oluen, mutta joku kuukausittainen/viikoittainen känniputki kyllä haittaisi. Voitko ap keskustella miehen kanssa että lopettaa kännäämisen, tai et voi jatkaa hänen kanssaan? Sitten katsot vielä seuraavat 2kk, muuttuuko käytös. Voihan se olla että mies on villeinä sinkkuaikoina vaan tottunut tuollaiseen käytökseen, eikä osaa reflektoida sitä. Jos ei suostu muuttumaan niin kannattaa lähteä, ap.

Ja huolimatta eriävistä mielipiteistä minä olen sitä mieltä, että ihmistä pystyy muuttamaan. Oma mieheni on muuttanut monia tapojaan, ja minäkin olen muuttanut omiani mieheni seurassa. Ei siinä ole mitään kamalaa, että alkaa vaikkapa siivoamaan, kokkaamaan tai lenkkeilemään useammin, syömään terveellisemmin tai juomaan harvemmin, kun on ihanan ihmisen kanssa parisuhteessa. Täysin mahdollista. Ei se ole kuitenkaan mihinkään persoonaan tai arvomaailmaan puuttumista ja muuttumaan pakottamista.

Tapojen muuttaminen on helpompaa kuin alkoholismista parantuminen, mikä taas tarkoittaa alkoholista pidättäytymistä vuoden jokaisena päivänä, ei oikeasti paranemista.

Vierailija
40/73 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi tuolla, että uskoo muutokseen. Kyllä minäkin uskon, koska tunnen muuttuneen miehen, nykyisen exäni. Oltiin 15 vuotta naimisissa.

Hän siis "lopetti" alkoholin käytön vaatimuksestani, kun oltiin parisen vuotta seurusteltu. Lopettamiseen kuului retkahtamisia, alkuun useammin (kuukauden-3 kk välein), sitten harvemmin, vuosiakin saattoi olla välissä. Reissut kesti päivän - viikon, enkä tiennyt missä oleskeli. Elin siis jännityksessä millon lähtee, en halunnut erota koska pelkäsin lasteni menettävän isän.

Toodella hitaasti aloin luottamaan, ettei enää juo.

Mutta mikä tässä kuviossa ärsytti oli se miten hänen persoonallisuutensa muuttui leppoisasta miehestä perseelle ammutuksi karhuksi, jonka mielialat vaihtelevat ja joka asiasta napistaan.

Että jos muutosta ajattelit katsoa, niin näytön on kyllä tapahduttava pian ja olla kestävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi