Lapsettomat onko teillä testamenttia?
Onko teillä suunnitelmia minne haluaisitte elämänne aikana kerryttämänne omaisuuden menevän?
Kommentit (26)
Eron jälkeen tein heti testamentin ettei lähisukulaiseni peri minua tiettyjen syiden takia.
Nyt menee osa yhden sukulaisen lapselle ja osa eläinten hyväksi.
Lol mikä omaisuus? Säästötilillä 3000 euroa, omistan muutaman huonekalun ja tv:n ja läppärin. Ei mun 1700 e/kk palkalla mitään omaisuutta haalita, kaikki mikä tulee, menee. Tuon 3000 euroakin sain säästöön vain koronan takia kun kaksi matkaa peruuntui eikä päässyt shoppailemaan.
On pitänyt monesti tehdä, mutta on vain jäänyt. Kohde olisi yleishyödyllinen, ei yksittäinen henkilö. Vanhemmille tai sisaruksille en halua omaisuuteni jäävän, koska he eivät ole koskaan minuun uskoneet. Olisi typerää että he sitten hyötyisivät omaisuudestani, jota on enemmän kuin heillä.
Itse keräämäni omaisuus menee kummilapsilleni, perimäni omaisuus jättäjän esittämän toiveen mukaisesti. Tai siis se, mikä määrä näistä on jäljellä kuollessani.
Jos elämääni tulisi puoliso, asiat saattaisivat muuttua.
Lapsellisena olen tavallaan keskustelun ulkopuolinen, mutta haluaisin muistuttaa että uskonnolliset ja hyväntekeväisyysjärjestöt toimivat hyvin häikäilemättömästi perintörahoja haaliessaan. Painostavat muistisairaita vanhuksia tekemään testamenttia ja käräjöivät perintöasioihin erikoistuneiden kalliiden asianajajien kanssa edesmenneen verisukulaisia vastaan. Jopa niin harmiton yhdistys kuin kodittomien kissojen auttamiseksi perustettu HeSy on itse asiassa poliittinen kissatappelutanner, jossa pyyteettömiä vapaahetoistyöntekijöitä käytetään häikäilemättömästi hyväksi miljoonaomaisuuden päällä istuen.
Jos minä olisin lapseton eikä automaattisia perillisiä olisi, niin tuskin antaisin jäämistöäni näille järjestöille. Mieluummin jollekin kaukaiselle sukulaiselleni tai sitten antaisin mennä kotikuntani pohjattomaan kassaan.
On testamentti. Puolison hyväksi menee.