Kaveri ehtii lukea viestit, miksei voi vastata niihin mitään?
Ymmärtäisin, jos vastaisi niihin myöhemmin. Mutta ei hänen muistinsa toimi niin, se vastaaminen usein jää sitten kokonaan. Jos ehtii lukea heti kun viesti tulee, miksei voi nopeasti kommentoida edes jotain?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis minä kysyin miksei hän vastaa, jos ehtii lukea.
Täällä se käännettiin niin, että minä vaatisin että pitää vastata heti.
VOI JUMAL
Jos ehtii lukea heti kun viesti tulee, miksei voi nopeasti kommentoida edes jotain?
Miten muuten tuon voi tulkita kuin siten, että sinä haluat vastauksen heti, kun kaveri viestin lukee?
Onko lukeminen vähän vaikeaa? Tuo lause tarkoittaa sitä, että jos hän ehtii lukea heti kun viesti tulee, miksei siinä samassa nopeasti vastaa jotain. Ei ole pakko ehtiä heti kun viesti tulee, siksi siellä on sana jos.
Kyllä, nyt on lukeminen sinulle todella vaikeaa. Kannattaa vielä harjoitella. JOS kaveri ei halua vastata heti, se on hänen oma valintansa. JOS ymmärtäisit asioita, et tekisi tästä numeroa.
Osoita minulle se kohta, jossa vaadin vastaamaan heti. OSOITA SE!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi muistatteko ne vanhat hyvä ajat kun puhelimilla ei nähnyt, onko vastaanottaja lukenut viestin? Mistä te tiedätte, jos ne samat kaverit tekivät tätä jo silloin? Lukivat viestinne ja vastasivat vasta tunteja tai päiviä myöhemmin. Silloin saattoi jopa valehdella että hups, puhelin unohtui viikoksi mummolaan, kun ei paikallaolotietoja pystynyt kyttäämään :) Miksei tämä ollut ongelma silloin, vanhoina hyvinä aikoina?
Ja sinä joka valitit että suunnitelmasi viivästyvät kun joku ei vastaa viestiin - oletko kuullut soittamisesta? Silleen hoidetaan yleensä kiireelliset asiat, joihin tarvitaan vastausta, vaikkapa juuri niitä suunnitelmia varten. Lisäksi on keksitty myös sellainen juttu kuin ovikello, jos asutte jotakuinkin samassa kaupungissa.
Olipa ärsyttävän kuuloisesti kirjoitettu tuo toinen kappale. Tervetuloa nykyaikaan, jossa kiireiset aikuiset eivät juurikaan soittele. Ja vaikka soittaisitkin, niin vastaukset olisi tyyliä "en kyllä nyt osaa heti sanoa koska xyz". Eikä kukaan kyllä mene siis soittelemaan toisen ovikelloja, eihän? Siis voitteko kuvitella että joku soittaa ovikelloa ja: "Hei oltasko nyt voitu sopia se suunnitelma mistä oli puhetta?". Monesti tässä vastaamattomuudessa suunnitelmia tehdessä voi olla kysymys ihan vain sitoutumiskyvyttömyydestä suunnitelmiin ja tietynlaisesta fomosta. Ja siitä, että nykyään pitäisi revetä joka paikkaan samaan aikaan.
Oli se varmaan vanhoina hyvinä aikoina erilaista, kun piti odottaa viikkoja, että sai etanapostilla vastauksen.No meillä on tapana kävellä naapuriin, ja soittaa ovikelloa, kun on naapurille asiaa. 😄 Eilen viimeksi sumplittiin yhtä asiaa. Tuntuisi kyllä tosi omituiselta soitella tai lähetellä viestejä isommissa asioissa, kun näkee että toinen on kotona. Toki en pientä kävelymatkaa kauemmas lähde rimputtelemaan ovikelloa, vaan silloin kiireellisissä asioissa soitetaan ja vähemmän kiireellisissä viestitellään.
Terkkuja ihan nykyajasta. Tämmösiä ruuhkavuosia eläviä kolmevitosia - nelikymppisiä ollaan.
Naapurit vähän eri asia :) Mutta esimerkiksi yhtään isommissa kaupungeissa pitäisin aika outona lähteä ovelle asiasta tehden kyselemään jotain. Nyt kun mietin asiaa, niin en ole ennalta sopimatta mennyt kenenkään ovelle yli 15 vuoteen. Onhan se toisaalta vähän harmi, että kaikki pitää sopia etukäteen, mutta toisaalta en kyllä edes haluaisi kenenkään soittelevan ovikelloa yllättäen :D
No eikö ne vieressä asuvat ole isommassakin kaupungissa naapureita?! Jos tunnette, vietätte aikaa yhdessä tai muuten olette tekemisissä, tai vaikka ette tunne, mutta on asiaa, niin ei kai kaupungin koko mitenkään estä käymästä ovella?
Niiiin siis isommissa kaupungeissa ei tule lähdettyä KAVERIN ovelle ilmoittamatta. Että kaveri asuu vaikka Pasilassa ja itse Vantaalla, eli ei naapuri vaan kaveri. Kukaan muu tässä puhunut kenestäkään vieressä asuvista kuin tuo yksi aikaisempi kirjoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VOI JUMAL
Jos ehtii lukea heti kun viesti tulee, miksei voi nopeasti kommentoida edes jotain?
Miten muuten tuon voi tulkita kuin siten, että sinä haluat vastauksen heti, kun kaveri viestin lukee?
Onko lukeminen vähän vaikeaa? Tuo lause tarkoittaa sitä, että jos hän ehtii lukea heti kun viesti tulee, miksei siinä samassa nopeasti vastaa jotain. Ei ole pakko ehtiä heti kun viesti tulee, siksi siellä on sana jos.
Sinä et nyt itsekään tajua mitä kirjoitat.
-eri
Mikä on vaikeaa ymmärtää? JOS hän ehtii lukea viestin silloin kun se tulee, voisi ehtiä lyhyesti vastata jotain. En ole missään kohtaa vaatinut vastaamaan tai edes lukemaan heti.
Niin, sinä ihmettelet miksi ei voi samalla vastata jotain nopeaa, kun kerta ehtii lukea viestinkin. Eli sulla on toive ja odotus, että joku kuittaus tulee heti/ pian, kun on kerta lukenutkin.
Mulle riittää että viesti on nähty, se kertoo mulle sen että viesti on mennyt perille. Tai jos lukukuittausta ei tule, tulkitsen ettei vastaanottaja ole juuri silloin puhelimen äärellä. Ja jos viestiin ei tule heti vastausta, tulkitsen sen niin, että vastaanottajalla on sillä hetkellä jotain tärkeämpää tekemistä tai miettii mitä vastaa. Sitten vain jään odottamaan vastausta ja keskityn sillä aikaa muihin asioihin. En tarvitse mitään erillistä "nyt on kiire, vastaan myöhemmin" tai "en tiedä vielä, mietin asiaa" -viestejä. Miksi sinä tarvitset? Ja jos vastausta ei kuulu, ja asia on mulle tärkeä, laitan uuden viestin. Jos asia ei ole erityisen tärkeä tai akuutti tilanne meni jo, annan asian olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi muistatteko ne vanhat hyvä ajat kun puhelimilla ei nähnyt, onko vastaanottaja lukenut viestin? Mistä te tiedätte, jos ne samat kaverit tekivät tätä jo silloin? Lukivat viestinne ja vastasivat vasta tunteja tai päiviä myöhemmin. Silloin saattoi jopa valehdella että hups, puhelin unohtui viikoksi mummolaan, kun ei paikallaolotietoja pystynyt kyttäämään :) Miksei tämä ollut ongelma silloin, vanhoina hyvinä aikoina?
Ja sinä joka valitit että suunnitelmasi viivästyvät kun joku ei vastaa viestiin - oletko kuullut soittamisesta? Silleen hoidetaan yleensä kiireelliset asiat, joihin tarvitaan vastausta, vaikkapa juuri niitä suunnitelmia varten. Lisäksi on keksitty myös sellainen juttu kuin ovikello, jos asutte jotakuinkin samassa kaupungissa.
Olipa ärsyttävän kuuloisesti kirjoitettu tuo toinen kappale. Tervetuloa nykyaikaan, jossa kiireiset aikuiset eivät juurikaan soittele. Ja vaikka soittaisitkin, niin vastaukset olisi tyyliä "en kyllä nyt osaa heti sanoa koska xyz". Eikä kukaan kyllä mene siis soittelemaan toisen ovikelloja, eihän? Siis voitteko kuvitella että joku soittaa ovikelloa ja: "Hei oltasko nyt voitu sopia se suunnitelma mistä oli puhetta?". Monesti tässä vastaamattomuudessa suunnitelmia tehdessä voi olla kysymys ihan vain sitoutumiskyvyttömyydestä suunnitelmiin ja tietynlaisesta fomosta. Ja siitä, että nykyään pitäisi revetä joka paikkaan samaan aikaan.
Oli se varmaan vanhoina hyvinä aikoina erilaista, kun piti odottaa viikkoja, että sai etanapostilla vastauksen.No meillä on tapana kävellä naapuriin, ja soittaa ovikelloa, kun on naapurille asiaa. 😄 Eilen viimeksi sumplittiin yhtä asiaa. Tuntuisi kyllä tosi omituiselta soitella tai lähetellä viestejä isommissa asioissa, kun näkee että toinen on kotona. Toki en pientä kävelymatkaa kauemmas lähde rimputtelemaan ovikelloa, vaan silloin kiireellisissä asioissa soitetaan ja vähemmän kiireellisissä viestitellään.
Terkkuja ihan nykyajasta. Tämmösiä ruuhkavuosia eläviä kolmevitosia - nelikymppisiä ollaan.
Naapurit vähän eri asia :) Mutta esimerkiksi yhtään isommissa kaupungeissa pitäisin aika outona lähteä ovelle asiasta tehden kyselemään jotain. Nyt kun mietin asiaa, niin en ole ennalta sopimatta mennyt kenenkään ovelle yli 15 vuoteen. Onhan se toisaalta vähän harmi, että kaikki pitää sopia etukäteen, mutta toisaalta en kyllä edes haluaisi kenenkään soittelevan ovikelloa yllättäen :D
No eikö ne vieressä asuvat ole isommassakin kaupungissa naapureita?! Jos tunnette, vietätte aikaa yhdessä tai muuten olette tekemisissä, tai vaikka ette tunne, mutta on asiaa, niin ei kai kaupungin koko mitenkään estä käymästä ovella?
Niiiin siis isommissa kaupungeissa ei tule lähdettyä KAVERIN ovelle ilmoittamatta. Että kaveri asuu vaikka Pasilassa ja itse Vantaalla, eli ei naapuri vaan kaveri. Kukaan muu tässä puhunut kenestäkään vieressä asuvista kuin tuo yksi aikaisempi kirjoittaja.
Niinhän minäkin kirjoitin, että en kauempana asuvien oville lähde, en täällä pienessäkään kaupungissa, vaan ihan vain niiden, jotka ovat niin lähellä, että nään heidän olevan kotona (auto pihassa, liikettä pihalla). Ei tähän kaupungin koko vaikuta. Mun vastaus oli tuohon viestiin, että tervetuloa nykyaikaan, eihän kukaan mene enää toisten oville sopimaan asioita. No kyllä menee! 😄 On jopa ihan tavallista omakoti/rivarialueilla, ehkä kerrostaloissa tunnetaan naapurit huonommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VOI JUMAL
Kyllä, nyt on lukeminen sinulle todella vaikeaa. Kannattaa vielä harjoitella. JOS kaveri ei halua vastata heti, se on hänen oma valintansa. JOS ymmärtäisit asioita, et tekisi tästä numeroa.
Osoita minulle se kohta, jossa vaadin vastaamaan heti. OSOITA SE!
Rauhoitu.
Ärsyttävä ap, en yhtään ihmettele ettei vastata saman tien. En minäkään vastaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävä ap, en yhtään ihmettele ettei vastata saman tien. En minäkään vastaisi.
Missä kohtaa sanoin että pitäisi vastata saman tien? Pääsitkö peruskoulun läpi? Tiedätkö minä vuonna Suomi liittyi EU:hun?
Minäkin tuota aikani ihmettelin ja asia selvisi aika vasta. Suurin osa ihmisistä käyttää kännykkää eli sitä minikokoista tietokonetta, jossa näyttö on tulitikkuaskin kokoinen, kuin avaimenreikä josta tirkistellään maailmaa (okei, liioittelen mutta pointti varmaan selvä yksinkertaisemmallekin). Näppäimistö myös samaa kokoa eli kirjoittaminen on hemmetin hidasta ja hankalaa nakkisormilla, virheitä tulee joka toisessa sanassa, kun ei jakseta korjata ennakoivan tekstinsyötön virheitä. Viestit on naurettavia sanoja ja virheitä tulvillaan. SIKSI niihin viesteihin ei vastata heti ja nopeasti koska kukaan ei tänä päivänä JAKSA naputella minikirjaimia. Eri asia meillä jotka käytämme tietokonetta, jossa aito näppis ja KYMMENSORMIJÄRJESTELMÄ. Viestin tai vastauksen kirjoittamiseen menee tasan kaksi sekuntia. Näkeehän sen messengerissä kun toinen kirjoittaa ja kirjoittaa vastausta pitkän aikaa ja kuvittelee että nyt tulee pitkä vastaus ja lause onkin muutaman sanan mittainen, virheitä täynnä. Useimmat sitten soittaa ennemmin kuin alkaa näpyttelemään etusormella. Sitten jos tästä huomauttaa, että miksi et vastaa, alkaa ylläolevien selitysten sarja "kyselet liikaa", "on mulla muutakin tekemistä" jne kun todellinen syy on se että kirjoittaminen on niin työlästä ja laiskottaa.
Voi olla, että hänelle on saattanut tulla viestisuma eli ei ole edes heti huomannut viestiäsi.
Ite luen vilkaisen viestejä jos olen ulkona, mutta harvoin vastaan. Ellei se ole todella tärkeetä, johon pitää heti vastata. Toinen on se, että en tykkää puhua bussissa puhelimeen. Tätäkään ei jotkut kaverit ymmärrä.