Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri ehtii lukea viestit, miksei voi vastata niihin mitään?

Vierailija
19.06.2020 |

Ymmärtäisin, jos vastaisi niihin myöhemmin. Mutta ei hänen muistinsa toimi niin, se vastaaminen usein jää sitten kokonaan. Jos ehtii lukea heti kun viesti tulee, miksei voi nopeasti kommentoida edes jotain?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/51 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Jokaisella on oikeus ihan itse valita, milloin ja kenelle kirjoittelee viestejä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaivaat tuolla päätäsi? Kysyitkö jotakin sellaista, johon olisi syytä vastata?

Vierailija
4/51 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa välillä irrottautua siitä puhelimesta niin ei tarvitse tuollaisesta tehdä ongelmaa. Mene vaikka ulkoilemaan. 

Vierailija
5/51 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa välillä irrottautua siitä puhelimesta niin ei tarvitse tuollaisesta tehdä ongelmaa. Mene vaikka ulkoilemaan. 

Legendaarista! Aloitus täysin väärinymmärretty. Varmaan tahallaan. Minun puolestani ihan sama milloin hän vastaa. Mutta eihän tätä niin haluta ymmärtää, ei, koska aloittajasta pitää aina leipoa syyllinen.

AINA!

Ihmettelen, miksi hän on niin puhelimessa kiinni että lukee kuitenkin kaikki viestit heti. Sitten se vastaaminen tietysti ei muistu enää myöhemmin mieleen, kun sitä ei tee heti viestin luettuaan. Ymmärrätkö? LUETTUAAN. En tarkoita sitä, että se pitäisi lukea&vastata heti viestin SAATUAAN, vaan että tekisi lukemisen&vastaamisen samassa paketissa, mutta sen ei tarvitse tapahtua lähelläkään viestin lähetyshetkeä. Ymmärsitkö?

Vierailija
6/51 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä kysyin miksei hän vastaa, jos ehtii lukea. 

Täällä se käännettiin niin, että minä vaatisin että pitää vastata heti.

VOI JUMAL

Vierailija
7/51 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän molempia puolia. Minulla on tuollainen kaveri, joka ei myöskään aina vastaile tai sitten vastaa vuorokausia myöhemmin, vaikka ei esimerkiksi olisi edes kiireinen. Itse taas vastaan kaikille yleensä tunnin sisään ja jos olen tosi kiireinen, niin muistan vastata kuitenkin heti kunhan ehdin, eli tavallaan koko ajan pidän mielessä, että pitääpä vastata sille ja sille. Kaverini ei kuitenkaan ole ollenkaan samanlainen ja oikeasti unohtaa vastata minulle ja muille ja ei myöskään pidä viesteihin vastaamista yhtä "tärkeänä" kuin minä. Siihen on pitänyt tottua.

Toisaalta harmittaa näissä viestittelyjutuissa, että niissä mennään aina sen hitaamman viestittelijän ehtojen ja aikataulujen mukaan. Itseä esimerkiksi rasittaa se, kun jotain suunnitelmaa ei saa vahvistettua ennen kuin saa kaikilta vahvistuksen ja aina siellä on 1-2 niitä jotka unohtelee tai eivät vain jaksa vastata.

Vierailija
8/51 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Legendaarista! Aloitus täysin väärinymmärretty. Varmaan tahallaan. Minun puolestani ihan sama milloin hän vastaa. Mutta eihän tätä niin haluta ymmärtää, ei, koska aloittajasta pitää aina leipoa syyllinen.

AINA!

Ihmettelen, miksi hän on niin puhelimessa kiinni että lukee kuitenkin kaikki viestit heti. Sitten se vastaaminen tietysti ei muistu enää myöhemmin mieleen, kun sitä ei tee heti viestin luettuaan. Ymmärrätkö? LUETTUAAN. En tarkoita sitä, että se pitäisi lukea&vastata heti viestin SAATUAAN, vaan että tekisi lukemisen&vastaamisen samassa paketissa, mutta sen ei tarvitse tapahtua lähelläkään viestin lähetyshetkeä. Ymmärsitkö?

Ei, en ymmärrä, mikä ero on ilmaisuilla "heti viestin saatuaan" ja "heti kun viesti tulee". Molemmat siis sinun ilmaisujasi. 

Vierailija
9/51 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AINA!

Ei, en ymmärrä, mikä ero on ilmaisuilla "heti viestin saatuaan" ja "heti kun viesti tulee". Molemmat siis sinun ilmaisujasi. 

Kirjoitin: "Jos ehtii lukea heti kun viesti tulee".. Tiedätkö mikä sana on jos? Miten kouluaikoina, oliko oppimisvaikeuksia? Et varmaan käy äänestämässäkään.

Vierailija
10/51 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VOI JUMAL

Jos ehtii lukea heti kun viesti tulee, miksei voi nopeasti kommentoida edes jotain?

Miten muuten tuon voi tulkita kuin siten, että sinä haluat vastauksen heti, kun kaveri viestin lukee? 

Vierailija
11/51 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AINA!

Kirjoitin: "Jos ehtii lukea heti kun viesti tulee".. Tiedätkö mikä sana on jos? Miten kouluaikoina, oliko oppimisvaikeuksia? Et varmaan käy äänestämässäkään.

Kyllä, kultapieni, tiedän oikein hyvin, mitä sana "jos" tarkoittaa. Kokeilepa sinäkin tietämystäsi:

Entäpä JOS kaverisi ei juuri sillä lukemishetkellä ehdi vastata? 

P.S. Miten äänestäminen tähän asiaan liittyy? Siellähän käytetään vain numeroita. Ei sanaa jos. 

Vierailija
12/51 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VOI JUMAL

Jos ehtii lukea heti kun viesti tulee, miksei voi nopeasti kommentoida edes jotain?

Miten muuten tuon voi tulkita kuin siten, että sinä haluat vastauksen heti, kun kaveri viestin lukee? 

Onko lukeminen vähän vaikeaa? Tuo lause tarkoittaa sitä, että jos hän ehtii lukea heti kun viesti tulee, miksei siinä samassa nopeasti vastaa jotain. Ei ole pakko ehtiä heti kun viesti tulee, siksi siellä on sana jos. 

Vierailija
13/51 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi muistatteko ne vanhat hyvä ajat kun puhelimilla ei nähnyt, onko vastaanottaja lukenut viestin? Mistä te tiedätte, jos ne samat kaverit tekivät tätä jo silloin? Lukivat viestinne ja vastasivat vasta tunteja tai päiviä myöhemmin. Silloin saattoi jopa valehdella että hups, puhelin unohtui viikoksi mummolaan, kun ei paikallaolotietoja pystynyt kyttäämään :) Miksei tämä ollut ongelma silloin, vanhoina hyvinä aikoina?

Ja sinä joka valitit että suunnitelmasi viivästyvät kun joku ei vastaa viestiin - oletko kuullut soittamisesta? Silleen hoidetaan yleensä kiireelliset asiat, joihin tarvitaan vastausta, vaikkapa juuri niitä suunnitelmia varten. Lisäksi on keksitty myös sellainen juttu kuin ovikello, jos asutte jotakuinkin samassa kaupungissa.

Vierailija
14/51 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VOI JUMAL

Onko lukeminen vähän vaikeaa? Tuo lause tarkoittaa sitä, että jos hän ehtii lukea heti kun viesti tulee, miksei siinä samassa nopeasti vastaa jotain. Ei ole pakko ehtiä heti kun viesti tulee, siksi siellä on sana jos. 

Kyllä, nyt on lukeminen sinulle todella vaikeaa. Kannattaa vielä harjoitella. JOS kaveri ei halua vastata heti, se on hänen oma valintansa. JOS ymmärtäisit asioita, et tekisi tästä numeroa. 

Vierailija
15/51 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VOI JUMAL

No minä kerron muutaman syyn, miksi siinä samassa ei välttämättä vastaa:

JOS on pahassa paikassa eikä ehdi keskittyä näpyttellyyn

JOS haluaa rauhassa miettiä mitä vastaa ennen kirjoittamista

JOS ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta vastata

JOS on muutakin elämää kuin viestien kyttääminen

Vierailija
16/51 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi muistatteko ne vanhat hyvä ajat kun puhelimilla ei nähnyt, onko vastaanottaja lukenut viestin? Mistä te tiedätte, jos ne samat kaverit tekivät tätä jo silloin? Lukivat viestinne ja vastasivat vasta tunteja tai päiviä myöhemmin. Silloin saattoi jopa valehdella että hups, puhelin unohtui viikoksi mummolaan, kun ei paikallaolotietoja pystynyt kyttäämään :) Miksei tämä ollut ongelma silloin, vanhoina hyvinä aikoina?

Ja sinä joka valitit että suunnitelmasi viivästyvät kun joku ei vastaa viestiin - oletko kuullut soittamisesta? Silleen hoidetaan yleensä kiireelliset asiat, joihin tarvitaan vastausta, vaikkapa juuri niitä suunnitelmia varten. Lisäksi on keksitty myös sellainen juttu kuin ovikello, jos asutte jotakuinkin samassa kaupungissa.

Ei kukaan kyllä nykyään enää oikein soittele. Tuo sopiminenkin on aika vaikeeta soitellen kiireisten ihmisten kanssa. Varsinkin jos suunnitelma on esim löytää 6 henkilölle sopiva viikonloppu. Keskustelu voidaan käydään ryhmächatissa ihan sen takia et siihen saa jo päivämäärät "mustaa valkoisella", eikä niistä tule enää epäselvyyksiä. Lisäksi, ei kai kukaan mene soittelemaan toisten ovikelloja ilmoittamatta. En mä ainakaan ees tietäis millon kukakin on kotona.

Vierailija
17/51 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VOI JUMAL

Mahtaa olla ymmärryksessä pahoja ongelmia? Minä ihmettelen, miksi ne viestit pitää lukea siinä hetkessä, jossa niihin ei kuitenkaan ehdi vastata. Tiesitkö muuten, että Suomen itsenäisyyspäivä on 6. joulukuuta?

Vierailija
18/51 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VOI JUMAL

Mahtaa olla ymmärryksessä pahoja ongelmia? Minä ihmettelen, miksi ne viestit pitää lukea siinä hetkessä, jossa niihin ei kuitenkaan ehdi vastata. Tiesitkö muuten, että Suomen itsenäisyyspäivä on 6. joulukuuta?

Niin mahtaa olla. Etkö oikeasti tajua, että jokaisella on oikeus ihan itse valita milloin lukee viestit ja vastaako niihin heti vai 6. joulukuuta. Vain ihminen, joka on aivan liian riippuvainen puhelimestaan, stalkkaa toisten lukemisia ja vastaamisia noin intensiivisesti ja vielä taivastelee niitä av:lla. 

Vierailija
19/51 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselet jotain joutavanpäiväisiä. On ärsyyntynyt sun jatkuvasta viestittelystä ja kyselyistä. Ei tiedä heti mitä vastaa, jää miettimään ja sitten unohtaa vastata. On paikassa jossa ei pysty keskittymään vastaamiseen, tai on vastaamassa, mutta tulee keskeytys ja unohtaa jatkaa myöhemmin. Haluaa olla rauhassa.

Tässä syitä miksi itseltäni voi jäädä viesteihin vastaamatta. Yleensä luen viestit puhelimen "yläreunasta" avaamatta wa:a, katson onko tärkeä. Jos on, vastaan. Jos ei ole, jätän sen avaamattomaksi muistiin, että viestimerkki muistuttaa vastaamaan myöhemmin. Mutta jos viestejä on tullut useammalta henkilöltä, niin niitähän ei silloin pysty lukemaan kokonaan avaamatta wa:a. Silloin lähettäjälle tulee lukukuittaus ja joku sun kaltainen on tietenkin välittömästi kuin tulisilla hiilillä kun "on lukenut, mutta ei vastaa, MIKSI?!?!?!" Pahimmat alkavat vielä päivystämään, että "nonni taas se on ollut paikalla, mutta ei vieläkään vastaa".

Vinkki: jos sulla on jotain äärettömän tärkeää, johon haluat vastauksen heti, SOITA. Jos sulla on jotain, johon olisi kiva saada vastaus samana päivänä kerro se viestissä kohteliaasti. Sitten voit vielä miettiä omaa viestittelykäyttäytymistäsi, pom*itatko kavereita jatkuvasti höpinöilläsi tai kysymyksilläsi? Ei kukaan sellaista jaksa. Tai mulle ainakin henk. koht. on raskasta olla jatkuvasti muiden saatavilla. Haluan vapaalla keskittyä perheeseeni ja olla muiden saatavilla silloin kun katson sitä jaksavani. Enkä odota että muutkaan ovat minun tavoitettavissa. Töissä en edes pysty käyttämään puhelintani.

Vierailija
20/51 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan kyllä nykyään enää oikein soittele. Tuo sopiminenkin on aika vaikeeta soitellen kiireisten ihmisten kanssa. Varsinkin jos suunnitelma on esim löytää 6 henkilölle sopiva viikonloppu. Keskustelu voidaan käydään ryhmächatissa ihan sen takia et siihen saa jo päivämäärät "mustaa valkoisella", eikä niistä tule enää epäselvyyksiä. Lisäksi, ei kai kukaan mene soittelemaan toisten ovikelloja ilmoittamatta. En mä ainakaan ees tietäis millon kukakin on kotona.

Miten ihmeessä selvisimmekään aikana ennen ryhmächatteja? Kyllä oli elämä vaikeaa. Eikun olikohan kuitenkin jopa helpompaa, kun kukaan ei kytännyt, koska luet viestit ja ollut kieli pitkällä odottamassa viestiä sillä sekunnilla, kun lukukuittaus kirjautuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi