Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kasvissyöjät syövät? (aion alkaa kasvissyöjäksi)

Vierailija
19.06.2020 |

Onko joka päivä papuja? Vaihteletteko ruokia paljon vai toistuuko sama ruoka useita kertoja viikossa?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinää pääasiassa.

Juhlapäivinä voi puraista porkkanan pari.

Vierailija
2/45 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee kannattaa googlettaa.

Täällä mammat lynkkaa sut pelkästä kasvissyönnin ajatuksesta makkarahimoissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro itse mitä olet suunnitellut syöväsi, onko sinulla jotain kasvisruokia joita jo nyt teet tai reseptejä joista muokkaamalla saa kasvisruokia?

Ajattelitko alkaa vegaaniksi, vegeksi vai syötkö munia +/ kalaa +/ maitotuotteita?

Vierailija
4/45 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että et kertaheitosta ala täysin kasvislinjalle niin muutoksesta tulee pysyvämpi. Jätä esim ensin vain punainen liha ja kana, opit ajan kanssa tekemään monipuolista ruoka eikä tule kyllästyminen kun käy liian vaikeaksi heti.

Vierailija
5/45 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari esimerkkiä: kasvikset, kikherneet, linssit, tofu, soija, pähkinät

Vierailija
6/45 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö muka tähän päivään mennessä ole syönyt muuta kuin proteiineja ja rasvaa?

Vierailija
7/45 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön normaalia ruokaa, mutta vegaanisena versiona. Jauhelihan korvaan nyhtökauralla, kana tofulla jne. Pavut käyvät mielestäni hyvin salaattiin proteiiniksi. Syön monipuolisesti ja terveellisesti. Vihanneksia ja hedelmiä tulee syötyä yli kilo päivässä.

Vierailija
8/45 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjä syö kasviksia. Ei se sen ihmeellisempää ole. Jos papu on ainut tuntemasi kasvis, en suosittele kasvissyöjäksi ryhtymistä vielä tässä vaiheessa. 

Vierailija
9/45 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöjä syö kasviksia. Ei se sen ihmeellisempää ole. Jos papu on ainut tuntemasi kasvis, en suosittele kasvissyöjäksi ryhtymistä vielä tässä vaiheessa. 

Siis olen ihan hyvä kokki ja ajattelin lähinnä millä korvaan lihan, kalan ja munan.  Kasviksia syön reippaasti nytkin.

ap

Vierailija
10/45 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön normaalia ruokaa, mutta vegaanisena versiona. Jauhelihan korvaan nyhtökauralla, kana tofulla jne. Pavut käyvät mielestäni hyvin salaattiin proteiiniksi. Syön monipuolisesti ja terveellisesti. Vihanneksia ja hedelmiä tulee syötyä yli kilo päivässä.

Syö ihmeessä noin, jos haluat, älä silti väitä sitä terveelliseksi.

Vierailija
11/45 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa liittyä johonkin facebookin kasvisruokaryhmään, niistä saa tosi hyviä vinkkejä.

Vierailija
12/45 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis olen ihan hyvä kokki ja ajattelin lähinnä millä korvaan lihan, kalan ja munan.  Kasviksia syön reippaasti nytkin.

ap

Et voi niitä korvata millään kasvilla.

Vierailija
13/45 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön paljon papuja ja linssejä. Tofua ja soijajuttujakin joskus. Ne pitää marinoida ja maustaa hyvin. Siinä on vähään opettelemista. Myös pähkinät ja siemenet sopii ruokiin ja tempeh on hyvää, joskin kallista. Idättämään kannattaa myös opetella. Itse tehdyt falafelit on myös hyviä ja aika helppo tehdä.

Kannattaa tutustua intialaiseen keittiöön. He on kasvisruoan mestareita.

Mun ruoka vaihtelee aika paljon, mutta proteiininlähteet on usein samoja eli papuja ja linssejä. Syön nykyisin ei-vegaanisiakin asioita eli munia, juustoja ja kalaa, mutta en kovin usein.

Olin aika hukassa, kun itse aloitin. Olin aika kova lihansyöjä ja siirryin yhdessä päivässä vegaanisiin pöperöihin, eikä mulla ollut mistään mitään hajua. Kyllä sitä sitten oppi.

Vegaaniset valmisruoat on usein aika kuraa ainakin makunsa puolesta ja erilaiset korvikkeet on kalliita. Kannattaa vaan opetella kokkaamaan. Periaate ei ole lihan, maidon ja munien korvaaminen, vaan ihan toisenlaisen ruoan laittaminen.

Vierailija
14/45 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suotta tee elämästäsi vaikeampaa. Convertoidut kuitenkin takaisin muutaman vuoden päästä. Eikä sellaisessa syömisessä ole mitään järkeä että vedetään pillereitä purkista.

Vierailija
15/45 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/45 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö ihmeessä noin, jos haluat, älä silti väitä sitä terveelliseksi.

Oletko karppaaja? Karppaaja tietää kaiken ravinnosta, lääketieteestä, fysiikasta, kemiasta, moraalista, kieliopista ja huomauttelee sarkastisesti korkeuksistaan.

Vierailija
17/45 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä eiliset syömiset. Oli aika perus lomapäivä. En kiinnitä juurikaan huomiota ruuan terveellisyyteen (mittailemalla) koska voin hyvin ja olen sopivan kokoinen. Eikä sekasyöjätkään yleensä mittaile c-vitamiinin saantia ym niin en koe tarpeelliseksi mitään protskuja laskea.

Aamupala: kahvia, kaurapuuroa, marjoja

Lounas: burritobowl, sisälsi mm. riisiä, mustapapuja, maissia, tomaattia, paprikaa, avokadoa, salsaa

Välipala: leipää päällisillä ja omena

Illallinen: paistettua tofua ja kasvis-nuudeliwokkia

Iltapala: dippivihanneksia ja suklaata

Vierailija
18/45 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Väärä ajatusmalli. Ei noita voi korvata (tai voi, mutta huonosti ja yöks) vaan ruokavalio muutetaan kokonaisvaltaisesti toisenlaiseksi.

Vierailija
19/45 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eilisen ruuat:

Aamiainen tuoreita marjoja ja soijajogurttia, viipale paahtoleipää nutellalla

Lounas: Täytetty pita-leipä, sisällä salaattia, fetaa ja hummusta

Päivällinen: Kaalilaatikko soijarouheesta

Välipala: Tummaa suklaata ja punaviiniä

Vierailija
20/45 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanihöttöä, jolla ei lähde nälkä mutta kiilteet hampaista kylläkin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi