Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen paikka on Ylöjärvi asua?

Vierailija
19.06.2020 |

Asumisen suhten houkuttelisi vähän Tamperetta halvempi hintataso, pääseehän Tampereelle sitten isommille kaupoille jne. Ravintolaelämää harrastan niin vähän, että sillä ei ole merkitystä.

En tunne Ylöjärveä mitenkään, joten jos sinulla on tietoa niin kertoisitko esim.

- mitkä on levottomia alueita joita kannattaa vältellä?
- missä on Ylöjärven keskusta? (en tajunnut googlettamalla)
- miten erilaiset palvelut toimii kun on noin pieni kaupunki?
- mitä tahansa muita kokemuksia ylipäätään?

Kiitos. :)

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet helluntalainen voisi Vilijakkala olla sopiva asuma alue.

Vierailija
42/72 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylöjärvi on ok. Kuru on slummia. On kirjasto, urheilutalo uimahalli yms. Lielahti ostospaikka Tampereelta lähellä.

"Kuru on slummia", ai miten niin ? Sehän vaikuttaa hyvin luonnonläheiseltä paikalta, on kauniita asuntojakin ja peruspalveluita. Taitaa olla slummius kaukana.

Kurusta tekee slummin sen asukkaat, ei sijainti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet helluntalainen voisi Vilijakkala olla sopiva asuma alue.

Siellä taitaa asua kouvolatukkainen älymystö. On vähän kuin Espoon Westend?

Vierailija
44/72 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eppuja näkee kylillä

Popedoitakin nähty joskus.

-Pate on Rock'n'Roll

Vierailija
45/72 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on siis pikkasen epäselvää kumpi on se keskusta; mikkolantien huudit vai kirkonkylä? :D

Vai onko peräti kaksi ns. keskustaa? Joka tapauksessa kiitos kun vastailette. :)

ap

Ei ole varsinaista keskustaa. Monta pientä, tai no ainakin kolme. Sekavalta kuulostaa.

Vierailija
46/72 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on siis pikkasen epäselvää kumpi on se keskusta; mikkolantien huudit vai kirkonkylä? :D

Vai onko peräti kaksi ns. keskustaa? Joka tapauksessa kiitos kun vastailette. :)

ap

Ei ole varsinaista keskustaa. Monta pientä, tai no ainakin kolme. Sekavalta kuulostaa.

Kysy suoraan kunnasta, niin saat varman tiedon. Karttakin kertoo hyvin paljon. Kuru ei ole slummialuetta.

Vierailija
47/72 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppäkosken sähkön siirtohinta enempi kuin sähkölasku sekä Ylöjärven vesi on suomen 5kalliimman joukossa, että eläminen täällä kyllä kustantaa enempi kuin kukaan ajatteleekaan.

Ja näitä kun ei voi kilpailuttaa mutta yritykset tekee hyvää voittoa.. tänne vain! Pääsette rahoistanne.

Vierailija
48/72 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta nostoksi junantuoman mielipide:

Jos olet ei-kirkkoon kuuluva, kasvissyöjä, oudon värinen, oudon tyylinen tai esim. herranjumala Köyhä (ylöjärveläiset pitävät köyhänä kaikkia alle 100 000 vuodessa tienaavia) niin älä muuta. Paitsi jos haluat kylän ainoalle trailer park boys-alueelle, niin vuokraa kämppä siukolantieltä.

Itse olen asunut täällä 10 vuotta ja nyt alkaa olla mitta täynnä (muuttamassa takaisin Tampereen puolelle). Luonto on kaunis, mutta sitä kansoittavat ylöjärveläiset pilaavat koko paikan.

P.S. kaikki koulut ovat homeessa (paitsi Siltatie) ja nuoriso alakouluikäisestä lähtien ihan sekaisin.

Vierailija
49/72 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan muuta Metsäkylään. Äläkä mene kaupungin palkkalistoille.

Vierailija
50/72 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkkala olisi minusta parempi vaihtoehto. Se on lähempänä Tamperetta ja kunnan talous näyttää hyvältä.

Pirkkala on täynnä epäisänmaallisia Venäjän kätyreitä. Enemmän Teboil(Lukoil) asemia kuin missään ja lisää tulee.

Vierailija
51/72 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1970-luvulla Ylöjärven kunnalliselämää hallitsi "Rekoomus" eli SKDL:n ja Kokoomuksen liitto, jonka tarkoitus oli vastustaa SDP:tä :-D

Vierailija
52/72 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nou nou.

Vierailija
53/72 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ei-kirkkoon kuuluva, kasvissyöjä, oudon värinen, oudon tyylinen tai esim. herranjumala Köyhä (ylöjärveläiset pitävät köyhänä kaikkia alle 100 000 vuodessa tienaavia) niin älä muuta. Paitsi jos haluat kylän ainoalle trailer park boys-alueelle, niin vuokraa kämppä siukolantieltä.

Itse olen asunut täällä 10 vuotta ja nyt alkaa olla mitta täynnä (muuttamassa takaisin Tampereen puolelle). Luonto on kaunis, mutta sitä kansoittavat ylöjärveläiset pilaavat koko paikan.

P.S. kaikki koulut ovat homeessa (paitsi Siltatie) ja nuoriso alakouluikäisestä lähtien ihan sekaisin.

Olen asunut koko ikäni (40 v.) Ylöjärvellä ja olen kolmannen polven ylöjärviläinen. Voin allekirjoittaa tämän viestin koko sukuni mandaatilla.

Vierailija
54/72 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan muuta Metsäkylään. Äläkä mene kaupungin palkkalistoille.

Tämän allekirjoitan täysin! Yli 40 vuotta olen asunut Ylöjärvellä ja alueet, joille kannattaa muuttaa on Vuorentausta ja Siivikkala. Siltatien alue on aivan sekaisin, koulu jo valmiiksi liian pieni, kauppa puuttuu. Älä edes harkitse.

Vierailija
55/72 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenkyrön rajan tuntumassa Viljakkalassa on ihan kivaa. 

Vierailija
56/72 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viljakkalan yhtenäiskoulu ei ole homeessa. Tiedän. 

Vierailija
57/72 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljakkala on jo ihan periferiaa, että jos haluaa pikkukaupunkiin, niin Viljakkala on kyllä jo ihan kyläpahanen. Lisäksi Hämeenkyrön läheisyys on iso miinus. 😅

Vierailija
58/72 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koulu liian pieni", ei ole. "Siltatien alue sekaisin", no ei ole. "Kauppa puuttuu", joo eihän siinä ole kuin CM, Prisma ja Sale 1km säteellä.

Vissiin olet niin läskissä kunnossa että liian pitkä matka :). Uskomatonta schaissea.

Vierailija
59/72 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylöjärvi on ok. Kuru on slummia. On kirjasto, urheilutalo uimahalli yms. Lielahti ostospaikka Tampereelta lähellä.

"Kuru on slummia", ai miten niin ? Sehän vaikuttaa hyvin luonnonläheiseltä paikalta, on kauniita asuntojakin ja peruspalveluita. Taitaa olla slummius kaukana.

Huvittavaa tosiaan kutsua Kurua slummiksi. Sehän on täyttä böndeä.

Vierailija
60/72 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkanmaan saamelaisvähemmistöä asuu siellä. Sen tiedän, muuta en. Eikä kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan