Millainen paikka on Ylöjärvi asua?
Asumisen suhten houkuttelisi vähän Tamperetta halvempi hintataso, pääseehän Tampereelle sitten isommille kaupoille jne. Ravintolaelämää harrastan niin vähän, että sillä ei ole merkitystä.
En tunne Ylöjärveä mitenkään, joten jos sinulla on tietoa niin kertoisitko esim.
- mitkä on levottomia alueita joita kannattaa vältellä?
- missä on Ylöjärven keskusta? (en tajunnut googlettamalla)
- miten erilaiset palvelut toimii kun on noin pieni kaupunki?
- mitä tahansa muita kokemuksia ylipäätään?
Kiitos. :)
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
1. Mikkolantie on vanhaa keskustaa. Nyttemmin on rakennettu "uutta" keskusta-aluetta
2. s-marketin ja kirjaston alueelle. Erikseen on sitten vielä "keskusta" missä on
3. elovainion kauppakeskus ja jäähalli.Ekassa on paljon asutusta ympärillä ja parhaat kulkuyhteydet julkisilla sekä terveyskeskus, pankki ja postipalvelut. Tokassa on myös paljon asutusta ympärillä, kolmannessa ei niinkään enää.
Jes, tämä selvensi. :)
ap
Vierailija kirjoitti:
No melkoinen tuppukylähän se on.
Hyvä, juuri tuppukylään kaipaan ja siksi Ylöjärvi houkuttelee. En enää jaksa mitään hektistä vilinää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, juuri tuppukylään kaipaan ja siksi Ylöjärvi houkuttelee. En enää jaksa mitään hektistä vilinää.
ap
Sitten olet valitsemassa juuri oikean paikan.
Siivikkala on tosi kivaa aluetta. On paljon luontoa, kauniita maisemia ja rauhaa. Peuroja on paljon. Niitä näkee usein. Bussi kulkee Tampereen keskustaan Lielahden kautta pari kertaa tunnissa.
Itse asuin lapsena Ylöjärvellä. Silloin se oli semmoinen lintukoto. Siilejä oli paljon. Mentiin kouluun potkukelkoilla talvisin ja kirjastoauto kävi melkein talon vieressä. Talo oli tietty metsän reunalla. Oli hyvät hiihtoladut ja Horhan mäkeä parempaa pulkkamäkeä ei ole, tosin välillä siellä tapahtui onnettomuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Pirkkala olisi minusta parempi vaihtoehto. Se on lähempänä Tamperetta ja kunnan talous näyttää hyvältä.
Jos ap kaipaa halvempaa hintatasoa niin turha tähyillä Pirkkalaan, on meinaan asuntojen hinnoissa ilmaa ihan kunnolla. Palvelut on toki ihan ookoo ja plussaa nopea kulku Tampereelle.
Vierailija kirjoitti:
Itse asun Vuorentaustassa ja tyytyväinen olen ollut valintaani. Täällä Horhan harjumaastojen kainalossa asuu tavallista työssäkäyvää väkeä omissa omakotitaloissaan tai rivarinpätkissään.
Vuorentausta on tosiaan kivaa seutua ja aika lähellä kaikkea. Asuin siellä parikymmentä vuotta sitten ja silloin porukka ainakin oli rauhallista ja semmoista tavallista väkeä kuten sanoit. Siellä oli turvallista ja mukavaa olla lapsi.
Asun itse nykyisin Tampereen puolella, mutta äkkiä rupesi taas tekemään mieli muuttaa takaisin Ylöjärvelle... Tosi kiva paikka ja silti lähellä kaikkea.
Joku ehdotti ap:lle Pirkkalaa, eikä siinäkään ole mitään vikaa. En ole itse siellä tosin asunut tai niin viettänyt aikaa.
Ylöjärvi kuulostaa jotenkin ihanan kotoisalta ja sympaattiselta.
Vierailija kirjoitti:
Ylöjärvi kuulostaa jotenkin ihanan kotoisalta ja sympaattiselta.
Sitä se onkin. En ikinä muuttaisi täältä pois.
Kaikesta päätellen Ylöjärvellä on myös kivoja ihmisiä, joten taidanpa tosiaan siirtää luuni sinne.
ap
Olin joskus Ylöjärvellä lastensuojelussa töissä. Jäi huono maku koko kaupungista.
Ylöjärvellä on melkoisen rauhallista ja hyvät palvelut. Terveyskeskus ja hammashoitola toimivat loistavasti. Parhaat alueet yli 30v. kokemuksella ovat Siivikkala ja Vuorentausta.
Meinataanko Aronrantaan rakentaa kerrostaloja?
22 vuotta Ylöjärvellä asuin, avioeron jälkeen muutin Tampereelle takaisin.
Keskustaa ei oikeastaan ole. On Lidlin ympäristö ja elovainion.
Asuisin vain siivikkalassa tai Vuorentaustassa, just ne Lidlin viereiset kerrostalot levottomia ja Metsäkylän huudeilla tapahtuu koko ajan jotain...
Palvelut on hyvät. Terveydenhoito, päiväkodit, koulut, kirjasto, paljon paremmat kuin Tampereella.
Auto on oltava, bussiyhteydet huonot
Joku mainitsi Lidlin ympärillä olevien talojen olevan levottomia, onko muita alueita/katuja/taloja joissa meno on villiä, että osaa vältellä?
Älä missään nimessä muuta ainakaan metsäkylään sieltä aina kuulee lapsien terroria
Mekin olemme miettineet Ylöjärvelle muuttoa. Asumme nyt Pirkkalassa kolmiossa, joka on alkanut käydä pieneksi (2 lasta, 2 aikuista ja 2 koiraa), mutta täällä hintataso on kova. Saisimme Ylöjärveltä isomman ja hienomman asunnon kuin täältä.
Millainen alue Haavisto on perheellisen näkökulmasta ja miten kouluasiat pyörii Ylöjärvellä?
Vierailija kirjoitti:
Ylöjärvi on ok. Kuru on slummia. On kirjasto, urheilutalo uimahalli yms. Lielahti ostospaikka Tampereelta lähellä.
"Kuru on slummia", ai miten niin ? Sehän vaikuttaa hyvin luonnonläheiseltä paikalta, on kauniita asuntojakin ja peruspalveluita. Taitaa olla slummius kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sitten olet valitsemassa juuri oikean paikan.
Ylöjärvi on yksi nopeimmin kasvavista kunnista Suomessa. Tuppukyläajat ovat kaukana menneisyydessä, ja Tampereen keskustakin on aivan vieressä (10 - 13 km etäisyydellä kuntakeskuksesta).
Itse asuisin mieluiten Ylöjärvellä Veittijärven/Antaverkan alueella. Kaunista luontoa ja Näsijärvikin lähellä.
Ylöjärvi on ihan järkyttävä tuppukylä ja täynnä kommareita.
Itse asun Vuorentaustassa ja tyytyväinen olen ollut valintaani. Täällä Horhan harjumaastojen kainalossa asuu tavallista työssäkäyvää väkeä omissa omakotitaloissaan tai rivarinpätkissään.