Psykiatri ei haluaisi pistää sairauslomalle, koska silloin olen työkkärin kuntouttavan piiristä pois?!
Ihmettelin tätä lausahdusta kovasti. Siis ei ole provo, vaan oikeasti hän sanoi juuri niin, että hän ei kovin mielellään laita ihmisiä sairaslomalle, koska silloin ei ole työkkärin kuntouttavan palvelun käytettävissä.
En siis nyt käy missään kuntouttavassa enkä aio mennä.
Minun logiikkani on se, että jos olen työkyvytön, olen sairaslomalla. Ja jos minua ei voida katsoa työkykyiseksi, niin sitten haen töitä enkä mene pupukurssille. Siinähän se selviää, että pystynkö töihin vai en, jos saan työpaikan.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisella argumentilla toimenpiteitään perusteleva psykiatri on häpeäksi ammattikunnalle.
Vaihda tyyppiä (asap) mikäli voit tasokkaampaaseen ja ammttitaitoisempaan.
Ethän voi odottaa fiksua apua tuollaisia suustaan laukovalta paukapäältä.
Valitettavasti tuollaisia ammatillisia hattarapäitä on tuollakin alalla.
No sitä mä mietin. Taitaa vaan olla aika kortilla nämä psykiatrit? Mutta eikö potilaalla pitäisi olla kerran oikeus vaihtaa lääkäriä jonkun lainkin mukaan? Ap
"Oikeasti nuo kuntoutusjutut harvoin edesauttavat mielenterveyttä, ennemmin päinvastoin.[/quote]
Kokonaisuudessaan arvioiden alentaviksi toimenpiteiksi räätälöityjä haavoittuvassa asemassa olevien ihmisten järkyttävää kyykyttämistä. Karenssin uhalla.
Minä menisin mielelläni toimenpiteisiin ja hakisin kaikenmaailman tuet, jos kunto ei sallisi työntekoa. turha uhota menevänsä töihin, jos ei kerran pysty. Menee sitten kun pystyy, eikä uhoa siitä.
Niin ja psykiatri myös kommentoi siihen, kun sanoin, että lääkärini oli sanonut tämän työkyvyttömyyden olevan hänen harkinnassaan, että mistä hän voi sitä oikeastaan tietää, minkä verran fyysiset sairauteni estää minua toimimasta. Ensinnäkin, jos hän myöntää ettei tiedä rajoituksistani, miten hän voi suoriltaan ajatella kuntouttavan työtoiminnan olevan minulle oikea osoite? Toisekseen, jos ei se ole hänen asiansa tietää, niin eikö hänellä ole vastuu siirtää se asia toiselle lääkärille tai järjesrää joku tiimitapaaminen? Kolmanneksi, hän on kyllä lääkäri ja hänellä on käytettävissä kaikki omakantamerkinnät fyysisistä sairauksistani, joten miten hän voi olla tietämättä? Ap
En ne pääviat kotona makaamalla parane. Todellakin just mt-potilaat kuntouttavaan heille se on juuri tarkoitettu eikä terveille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
En ne pääviat kotona makaamalla parane. Todellakin just mt-potilaat kuntouttavaan heille se on juuri tarkoitettu eikä terveille ihmisille.
Kuntoutus on myös kotoa lähtemistä, eikä sitä tehdä karenssin uhalla minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisella argumentilla toimenpiteitään perusteleva psykiatri on häpeäksi ammattikunnalle.
Vaihda tyyppiä (asap) mikäli voit tasokkaampaaseen ja ammttitaitoisempaan.
Ethän voi odottaa fiksua apua tuollaisia suustaan laukovalta paukapäältä.
Valitettavasti tuollaisia ammatillisia hattarapäitä on tuollakin alalla.
No sitä mä mietin. Taitaa vaan olla aika kortilla nämä psykiatrit? Mutta eikö potilaalla pitäisi olla kerran oikeus vaihtaa lääkäriä jonkun lainkin mukaan? Ap
Jos viitsii jonkin verran maksaa, voi mennä myös yksityiselle psykatrille. Ei siellä niin usein käydä. Julkisella puolella nään psykiatria kerran pari kertaa vuodessa.
Kuntouttava auttaa niitä joilla on oikeasti mielenterveyden ongelmia, eikä vain pelkkää laiskuutta. Laiskat väittävät, että kuntouttava työ vain pahentaa heidän oloaan.
Kannattaa vaihtaa psykiatria. Joku toinen psykiatri näkee tilanteesi erilaisena ja kirjoittaa sinulle sairausloman. Lääkärikunnassa on jos jonkinlaista ihmistä. Osa on näitä yhteiskunnan parasta ajattelevia, osa taas pyrkii ajattelemaan asiakkaansa parasta. Vaihtamalla paranee.
Ainakin masennuksen hoidossa nykyään suositellaan, että jatkaisi työssä mahdollisuuksien mukaan vaikka osa-aikaisesti tai palaisi mahd. pian töihin tai opiskelemaan. Oletan, että joku tällainen ajatus lääkärillä siinä on, ettei pelkkä kotona oleminen tee hyvää ja se kuntouttava työtoiminta voisi työttömälle olla se, mihin voi osallistua. Pitäisi vain pystyä erottamaan, milloin on syytä ottaa ihan kunnon sairasloma ja milloin on hyvä tukea työssä tai opinnoissa mukana pysymistä.
Onko tosiaan näin että jos on sairaslomalla niin ei tarjota kuntouttavaa? Itse olen pitkällä sairaslomalla ja kuntoutustuella ihan fyysisestä syystä. En pystyisi mihinkään askarteluhommiin. Mietin vaan että jos kuntoutustukea ei joskus jatketa mutta olen edelleen saikulla ja joudun työkkäriin ilmoittautumaan niin eikö tarjota kuntouttavaa? Oikeisiin töihin ei ole tällä hetkellä minkäänlaista realistista mahdollisuutta.
Lääkärin pitää kirjoittaa sairaslomaa jos kerran sairas ja työkyvytön on!! Yksikin lääkäri valehteli työttömälle, monisairaalle että hän tekee Virkavirheen, mikäli kirjoittaa sairaslomaa työttömälle!? Puhui potaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin pitää kirjoittaa sairaslomaa jos kerran sairas ja työkyvytön on!! Yksikin lääkäri valehteli työttömälle, monisairaalle että hän tekee Virkavirheen, mikäli kirjoittaa sairaslomaa työttömälle!? Puhui potaskaa.
Ei tarvitse. Potilaan kokemusta ei tarvitse kuunnella ellei halua.
" Oma psykiatri meinasi kanssa tehdä noin.
Tuntuu niinkuin olisi joku ohjeistus että yrittäisivät väkipakolla tunkea ihmisiä johonkin kuntouttaviin työtoimenpiteisiin.
Siinä tilanteessa tuli itselle voinnin notkahdus, kun en kestänyt enää mielenterveden ongelmien päälle lisästressiä pakkotyötoimenpiteisiin joutumisesta.
Onneksi toinen psykiatri totesi työkyvyttömäksi enkä ole joutunut."
Tämä törkeys pitää tuoda laajemmin julki.
Esimerkiksi M. O. T- ohjelma voisi tutkia asiaa, hohoi !!!