Uusi isäpuoli on totaalisen pihi
Olen kolmekymppinen parin lapsen äiti ja löysin elämääni uuden ja mukavan miehen, tai ainakin luulin löytäneeni. Muutimme yhteen ja tässä vaiheessa paljastui, että tämä uusi mies on varsinainen kylmäkiskoinen kitupiikki.
Hänellä ei ole entuudestaan omia lapsia, joten ei myöskään taloudellisia kuluja sen puoleen. Tästä huolimatta hän ei juuri millään tavoin osallistu kustannuksiin, jos minun lapsilleni jotain hankitaan. Ei voi maksaa polkupyörästä puolia, tai vaikka edes osaa lasten harrastusmaksuista. Luulin näiden asioiden helpottavan kun mies samaan perheeseen löytyy, mutta näemmä ei. Kuitenkin saman katon alla asutaan :(
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia hänen pitäisi sinun lapsesi kuluja maksaa? Saathan sinä elatusmaksut. Ja juu, kyllä minä ymmärsin tämän varsin laaduttomaksi provoksi.
Miksi vastat näin huonoon
0/5. LASTEN isille ne maksamiset kuuluu. Onko niitä montakin?
Onkohan tää tän vuoden huonoin? 10000/5. Eikä ap'llä muuta tekemistä ole? Hankkisit elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia hänen pitäisi sinun lapsesi kuluja maksaa? Saathan sinä elatusmaksut. Ja juu, kyllä minä ymmärsin tämän varsin laaduttomaksi provoksi.
Ajankulukseni.
Piip piip piip provotutka aktivoitui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaa, koska ei voi silti täysin varma olla että onko kyseessä provo. Jälkimainintana provon toteaminen jättää vain sen takaportin, että "En minä tätä täysin tosissani ottanut (ehkä)"
Tässä ei kyllä ole mitään provoa. Onko porukka muka oikeasti sitä mieltä, että jos saman katon alla asutaan, niin kuluja ei tulisi millään tavoin yhdistää. Ei jaksa ymmärtää, huoh :(
Kyllä minunkin mielestäni voisi ainakin jossain määrin kuluihin osallistua kun kerran samassa taloudessa asutte.
Vierailija kirjoitti:
Piip piip piip provotutka aktivoitui.
Mitä höpiset? Kyllä ainakin meidän taloudessa molemmat osapuolet osallistuu perheen kustannuksiin.
Itse en näin miehenä ikinä ottaisi yksinhuoltajaa. Aina ongelmatilanne edessä. Sanotaan, ettei tarvitse osallistua "uuden perheen" elämään taloudellisesti, mutta siltikään se ei käytännössä onnistu jos haluat yhdessä olla.
HUONO PROVO. Eikö mamman vinttikamarissa synny 30 v luuseripojalta parempaa?
Pistä jalat ristiin, niin josko sitä kautta lompakkokin aukeaisi.
AP sun kaltaisten elättien takia lapsia hankkineet ei ole kovassa huudossa sinkkumarkkinoilla. Itse olet lapsesi hankkinut ja myös hoidat ja maksat, sama pätee lapsen isään. Miehesi osallistuu jo varmaan asumis ja ruokakuluihin, ja tässä sinä jo voitat entiseen verraten. Älä ole ahne.
Miksi pitäisi maksaa? Itse en vaatinut uudelta mieheltä yhdessä asumisen aikana että maksaisi jotain lapseni kuluja vaikka totaali yh olen eli oma isä ei maksa eikä tapaa lasta. Mies itse joskus jotain pientä saattoi maksaa esim. ravintolassa ruuan tai uimahallimaksun ym. Nykään ei asuta eikä olla yhdessä enää. Rahallisesti ehkä kannattavampaa yh:n asua yksin koska saa asumistukea, yh korotukset ja päivähoitokin ilmainen jos pienet tulot. Itsellä meni noi kaikki pois ja jouduin maksamaan miehen tulojen takia. En kehdannut vaatia häntä maksamaan esim. ip kerho maksua. Enää en yhteen muuta kenenkään kanssa niin kauan kun lapset asuu kotona.