Kaksio 60 neliötä. Mahtuuko sinne..
yksi aikuinen, kaksi lasta, kaksi koiraa ja kissa.
Asuuko kukaan näin? Onko mahdollista?
Ero tuli eikä ole varaa isompaan...
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Tingit sijainnista niin johan alkaa olla varaa. Toinen vaihtoehto on luopua lemmikeistä. Kaikkea ei vain voi saada.
Sijainnista ei voi enempää tinkiä. Työpaikka samassa pikkukunnassa. Luovuin autosta.
Kissalle löydän uuden kodin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elukat krematorioon tai myyntiin.
Ahdasta 2:n lapsen kanssa, mutta kai niinkin asutaan.
En mä pysty noista luopumaan. Ihan kamala ajatus.
Ap
Eli haluat tietoisesti rääkätä eläimiä ja lapsiasi? Huh-huh!
Riippuu paljonko kaipaatte omaa tilaa ja millanen pohja. Oma asunto kaksio 62 m2 ja väliaikaisesti siä ehkä menis aikunen ja kaksi lasta, jos lapset suostuu jakaan huoneen.
Jos olisin tuo teini, alkaisin välittömästi järjestellä omilleen muuttoa. En vain kestäisi noin ahdasta asumista, jossa ei ole yhtään omaa rauhaa ja eläimet tappelevat kaiket päivät.
Vierailija kirjoitti:
Miksi on alunperinkään hankittu lemmikkejä, jotka eivät tule toimeen keskenään?
Niillä on elintilaa eivätkä kohtaa kuin satunnaisesti. Mutta joo, kissa on tottunut ulkoilemaan. En mä siitä sisäkissa tee. Löydän sille kyllä lähipiiristä uuden kodin.
Ap
Meillä minä, mies ja kaksi alle kouluikäistä 60 neliössä. Ihan ok mahdutaan, mutta tilavampi asunto on kyllä mielessä. Lemmikkejä meillä ei ole.
Eläimet pois tietenkin. Ei voi pitää noin pienessä tilassa. Tai sitten lapset jäävät isälleen ja muutat lemmikien kanssa. Toki varmaan lemmikitkin voivat jäädä entiseen asuntoonne....
Joko lapset tai lemmikit jäävät isän luo. Molempia ei voi ahtaa noin pieneen kotiin varsinkin, jos koirat ovat isoja.
Vierailija kirjoitti:
Joko lapset tai lemmikit jäävät isän luo. Molempia ei voi ahtaa noin pieneen kotiin varsinkin, jos koirat ovat isoja.
Isä haluaa pitää vain talon.
Ap
Jos koirat eivät tule toimeen kissan kanssa, etsit joko niille tai kissalle uuden kodin.
Heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elukat krematorioon tai myyntiin.
Ahdasta 2:n lapsen kanssa, mutta kai niinkin asutaan.
En mä pysty noista luopumaan. Ihan kamala ajatus.
Ap
Miksi haluat lemmikkisi elävän stressissä? Tämä on selvä provo, koska kukaan eläinystävä ei edes tätä ratkaisua miettisi.
Asuin aikoinaan 60 neliön kaksiossa pienen poikani kanssa.
Alakerrassa asui samanlaisessa asunnossa pariskunta, jolla loppuaikana 4 lasta.
Siis neljä! Lemmikkejä ei onneksi ollut.
Molemmat vanhemmat olivat työssäkäyviä, ns. bättre folk. Ja omistusasunto.
Vierailija kirjoitti:
Jos koirat eivät tule toimeen kissan kanssa, etsit joko niille tai kissalle uuden kodin.
Heti.
Älä huoli, ei niitä vielä ole ängetty kaksioon.
Ap
Eläimille hyvästit. Ihan heidän parhaakseen. Tilaan tottuneet koirat stressaantuvat, jos joutuvat äkkiseltään pieneen kerrostalokämpään. Tilannetta pahentaa entisestään se, jos mukaan tulee kissa, jonka kanssa eivät tule toimeen. Täysijärkinen aikuinen ei edes harkitse laittavansa noita kaikkia samaan pieneen asuntoon.
Väliaikaisesti onnistuu, jos ei muuta vaihtoehtoa ole. Asennetta siihen tarvitaan, mutta se asennekaan ei loputtomiin kanna, jos tilanne pitkittyy. Eli jatka sitä isomman asunnon etsimistä, vaikka tuohon joutuisittekin muuttamaan.
Itse olen asunut 2 kk ajan 56 neliön kaksiossa puolisoni ja 6 lapsen kanssa. Esikoinen oli 13v, ja kuopus 1v. Ei sinne meidän kaikki tavarat mahtuneet, mutta se, mitä ilman emme kesällä olisi tulleet toimeen, mahtuivat kyllä. Tai no, ilmeisesti ei aivan mahtunut, koska autossa oli aivan hirveästi kaikkea, kun loppukesästi sitä siivosimme.
Nyt tuntuu kyllä kohtuuttomalta, että pitäisi vielä luopua noista karvaisistakin.
Kyllä tämän täytyy järjestyä paremmin..
Ap
Mulla reilu 60 neliön kolmiossa neljä kissaa ja iso koira, itseni lisäksi. Kyllä tähän lapsi tai kaksi menisi jos vain sopisivat samaan huoneeseen kerrossänkyihin. AP:n tilanteesta poiketen tosiaan kolmio, kaksio olisi hankalampi koska itse kaipaan "omaa" tilaa, en halua nukkua olohuoneessa jossa kaikki hengaa. Rajoittaan liikaa elämää.
Huonosti, mutta kyllä ja on se parempi vaihtoehto kuin teltta.
Minusta riippuu paljon koirista, menisivätkö joukon jatkona. Meillä on kaksi isoa koiraa, jotka ovat sähäköitä ja energisiä ulkona mutta rauhallisia sohvaperunoita sisällä. Ulkonahan se energia puretaan. Haukkuherkkyydestä voisi tulla isompi ongelma.
En ole mikään eläinten ylin ystävä, mutta joku roti pitää olla. Se on eläinsuojelurikos (ainakin moraalisesti) pitää samoissa tiloissa eläimiä, jotka eivät tule toimeen keskenään.