Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä koviin kuukautiskipuihin?

Vierailija
18.06.2020 |

Minulla on aina olleet todella runsaat ja kivuliaat kuukautiset. Viime vuonna kuvaan astuivat myös järkyttävän kovat ovulaatiokivut ja nyt tämän vuoden aikana n. viikkoa ennen ovulaatiota ja kuukautisia kivut ovat valtavat. Ja sitten tietysti valtavat kivut myös itse ovulaation ja kuukautisten aikana.

Ei auta kylmä tai kuuma, suihku on myös kokeiltu ja syön valtavia määriä Buranaa, joka ei vie kipuja kokonaan pois. Jos en ehdi ottaa Buranaa ajoissa, kärsin kovista kivuista pari tuntia, kunnes pahin "särmä" helpottaa, mutta kipu on silti kova. Liikunta ei auta ja myös kävely sattuu, jokainen tärähdys tekee todella kipeää ja tietysti myös maha on sekaisin. Olen kokeillut varmaan kaiken mahdollisen, mutta mikään ei auta. Usein oksennan kivusta ja öisin joudun laittamaan herätyksen parin tunnin välein, että voin ottaa Buranan. Jos en laita herätystä öiksi, herään yleensä 3-4h kuluttua siihen, että oksennan kivusta ja loppuyön tärisen kylmän hikisenä valtavissa kivuissa.

Sairaudet on suljettu pois gynekologilla ja ainoa "apu" jonka olen saanut terveydenhuollosta, on neuvo ottaa tarpeeksi Buranaa. "Sellaista se on olla nainen." Noin sanoi gynekologi, kun kerroin näistä.

Nyt vielä huomasin viime kuukautisissa, että kaiken lisäksi olen saanut riesakseni reilun viikon ennen kuukautisia valtavan arat rinnat. Aivan kuin näissä muissa oireissa ei olisi tarpeeksi kestämistä. Minulla on yksi lapsi ja joka kuukausi totean, että supistuskivut jäävät kirkkaasti toiseksi näille kivuille. Joka kuukausi voisin olla varma, että synnytän.

Miten muut kovista kivuista kärsivät pärjäävät? Tai oletteko keksineet jonkin helpottavan oloa? Raskaana ollessa oli niin ihanaa, kun kuukautisia ei ollut, mutta ei tässä viitsisi koko ajan raskaanakaan olla...Ja ikää minulla on 24v, joten en voi "katkaista piuhoja" vielä pitkään aikaan. Kohdun poistosta olen kysynyt, mutta ei onnistu näin nuorena, kun kuukautiskivut nyt kuuluvat naisen elämään.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikö muka hormonikierukkaa ole sinulle tarjottu?

Vierailija
2/63 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa varmaan poistavat kohdun suosiolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja eikö muka hormonikierukkaa ole sinulle tarjottu?

On tarjottu ja kokeiltu, samoin e-pillereitä, mutta hormoniehkäisy ei sovi minulle. Kokeiltiin monia eri merkkejä, mutta kaikista sain pahoja sivuoireita.

Ap

Vierailija
4/63 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene jollekin empatiakykyiselle lääkärille, tuo kuvailemasi ei siltä kuulosta! Ja harvassa ovat kyllä ,tiedän itsekin muiden asioiden takia paljon lääkäreillä käyneenä. Yleensä vaan naureskellen vähätellään kaikki potilaan ongelmat, mitälie leipääntyneitä narsisteja sekin ala täynnään.

Oot varmaan kokeillut kuumavesipullot, lämpimät suihkut jne. myös? Entä Litalgin kipulääkkeistä, mulla se joskus auttaa. Mut kokeile eri lääkäriä ja sanot niin kauan ette vaan pärjää kipuinesi., että saat apua, muutakin kun sitä iänikuista Buranaa!) Sano myös ettet ole työkykyinen kipujen aikaan, Suomessa kiinnostaa yleensä vaan ihmisen työkyky, mitään muuta arvoa olekaan ihmisellä kuin työkyky.

Vierailija
5/63 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virossa varmaan poistavat kohdun suosiolla.

Uskaltaakohan tähän lähteä? Aika monia kauhutarinoita olen lukenut siitä, kun on Viroon lähdetty tekemään jotain toimenpidettä.

Ap

Vierailija
6/63 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit tai kierukka. Mulla oli joskus lääkettä nimeltä primolut, mitkä esti kuukautiset kokonaan. Oli ihanaa!

Vierailija
7/63 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi?

Vierailija
8/63 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillerit tai kierukka. Mulla oli joskus lääkettä nimeltä primolut, mitkä esti kuukautiset kokonaan. Oli ihanaa!

Ja primolut ei teoriassa ole ehkäisy eli voisi ehkä sopia?

Vierailija
9/63 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene jollekin empatiakykyiselle lääkärille, tuo kuvailemasi ei siltä kuulosta! Ja harvassa ovat kyllä ,tiedän itsekin muiden asioiden takia paljon lääkäreillä käyneenä. Yleensä vaan naureskellen vähätellään kaikki potilaan ongelmat, mitälie leipääntyneitä narsisteja sekin ala täynnään.

Oot varmaan kokeillut kuumavesipullot, lämpimät suihkut jne. myös? Entä Litalgin kipulääkkeistä, mulla se joskus auttaa. Mut kokeile eri lääkäriä ja sanot niin kauan ette vaan pärjää kipuinesi., että saat apua, muutakin kun sitä iänikuista Buranaa!) Sano myös ettet ole työkykyinen kipujen aikaan, Suomessa kiinnostaa yleensä vaan ihmisen työkyky, mitään muuta arvoa olekaan ihmisellä kuin työkyky.

Olen kokeillut nuo kyllä, ei mitään apua. Suihku tuntuu pahentavan, luultavasti johtuu seisomisesta. Ainoa mikä auttaa edes vähän, on tiukkaan sikiöasentoon käpertyminen. Minkäänlaisia kipulääkkeitä ei ole tarjottu ja niitä kyllä lähtisin hyvin epäileväisenä kokeilemaan koukkuun jäämisen riskin takia. 

Olen kertonut etten kykene työskentelemään, mutta ei tunnu sekään auttavan. Olen käynyt useammalla lääkärillä ja gynekologilla, mutta aina lopputulos on sama, sellaista se on, ota Buranaa ja yritä pärjätä. Sairaslomalla olenkin aina kuukautisten aikaan ja välillä myös ovulaation aikaan. Työnantaja ei tykkää, mutta minkäs teet. Nyt olen lomautettuna koronan takia, että sitä ongelmaa ei tällä hetkellä ole ja firmassa alkoi yt-neuvottelut, luultavasti lennän pihalle. Ymmärrän kyllä työnantajaa tässä, mutta en vain kykene tuossa kunnossa töihin.

Ap

Vierailija
10/63 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalihasliikkeet. Opioidit.

Vierailija
11/63 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokeiltu monia pillereitä ja kierukoita. Myös Primolut on testattu, kaikista sain kovat sivuvaikutukset ja oksentelin jatkuvasti, oli mielialanvaihteluita (jopa masennusta) ja iho-oireita jne. Endometrioosi suljettiin ensimmäisenä pois.

Ap

Vierailija
12/63 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella raivostuttavaa kuulla, miten naisten kipuja vieläkin vähätellään jopa terveydenhoidon ja lääketieteen ammattilaisten taholta. Tuollainen "se nyt vaan on tuollaista olla nainen" ja asian kuittaaminen sillä on suorastaan rikollisen laiskaa ammatinharjoitusta. Ei kenenkään pidä joutua kärsimään niin kovista kivuista kuin sinulla kertomuksesi mukaan on, samalla kun "ammattilaiset" pesevät kätensä asian suhteen.

Kipujen asteittainen paheneminen vuosien mittaan kuulostaa kyllä joltain etenevältä, pahenevalta terveysongelmalta. Noin pahat kivut voisivat johtua endometrioosista, joka on todella kamala sairaus. Vaadi gynekologilta perusteellisia tutkimuksia kuvantamisineen. Ei voi mitenkään olla mahdollista, ettei kipujesi suhteen olisi mitään tehtävissä.

(Kuten tönköstä kirjoitustyylistäni voinee arvata, olen itse miespuolinen, minkä mainitsen vain siksi, että tyyliäni tulkitaan usein kylmäksi ja robottimaiseksi, mikä pistänee silmään palstalla, jolla suurin osa keskustelijoista lienee naisia.)

Vierailija
13/63 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että kombinaatio Panadol zapp ja Burana 400 yhdessä otettuna on tehokkaampi kuin pelkkä Burana. Joudun vetämään näitä kuukautisten alkupäivinä ihan reilusti, n. neljä kertaa päivässä. Mutta auttaa ainakin mulla kipuihin.

Vierailija
14/63 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, tiedän tuskasi.

Kun en ollut vielä synnyttänyt (Sain lapseni 37-v.), yritin hengittää kuin synnyttäessä huohottaen, kunnes 800 g ibuprofeiinia auttoi, koska kuukautiskivut ovat kohdun supistelua.

-

On kurjaa lukea yt-neuvotteluista, lomautuksesta jne.

En osaa muuta neuvoa antaa.

Vierailija
15/63 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin kunigatar poltti pilveä.

Vierailija
16/63 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

12: En itsekään meinannut uskoa, kun minulle noin sanottiin. En tiedä voisiko tämä johtua ehkä synnytyksestä tulleista vaurioista, joita ei tutkittu kunnolla tai korjattu. Silloinkin vain sanottiin, että kaikille nyt jää jotakin vaivaa synnytyksestä. 

Itsekin epäilin heti endoa, mutta se on tutkittu, eikä löytynyt mitään. Ei ole löytynyt myöskään mitään muuta ja on otettu monia eri testejä, mutta ei vain löydy mitään. Itseä kyllä pelottaa, jos siellä onkin jotain vakavaa, joka ehkä löydetään liian myöhään.

13: Pitää yrittää tuota yhdistelmää. Otan kyllä Panadoliakin Buranan kanssa, mutta se ei tuntunut auttavan sen enempää, joten jätin Panadolin pois. Onko tuo Zapp jotenkin erilaista kuin normaali Panadol? 

Ap

Vierailija
17/63 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, tiedän tuskasi.

Kun en ollut vielä synnyttänyt (Sain lapseni 37-v.), yritin hengittää kuin synnyttäessä huohottaen, kunnes 800 g ibuprofeiinia auttoi, koska kuukautiskivut ovat kohdun supistelua.

-

On kurjaa lukea yt-neuvotteluista, lomautuksesta jne.

En osaa muuta neuvoa antaa.

Tätäkin olen yrittänyt ja erilaisia hengityksiä, mediaatiota jne. Olen epätoivoisena tutkinut jopa kaikenlaista chakrojen puhdistusta ym. Minulla Burana ei vie kokonaan kipuja pois, vie vain sen pahimman terän pois kivuista pariksi tunniksi. Mutta kipu on kyllä todella kova jatkuvasti.

Ap

Vierailija
18/63 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut Pronaxenia? Sen kanssa voi ottaa myös panadolia?

Vierailija
19/63 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut Pronaxenia? Sen kanssa voi ottaa myös panadolia?

Tätä en ole kokeillut. Tarvitseeko tähän reseptin? 

Ap

Vierailija
20/63 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden pakkauksen voi ostaa ilman reseptiä, siihen kuuluu neuvonta eli pitää pyytää reseptipuolelta. Sen vaikutus alkaa hitaasti mutta kestää n.12h.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme