Saan usein kutsun videohaastatteluun, mutta sen jälkeen ei koskaan kuulu mitään
Aloin miettimään, että laittaako ne melkein joka toiselle hakijoille tuon kutsun, kun tuntuu ettei se merkkaa vielä yhtään mitään että on kutsuttu videohaastatteluun. Useimmiten ei kuulu yhtään mitään tämän jälkeen, ei edes sitä "Valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun." viestiä. Siinä kehutaan että onneksi olkoon olet päässyt jatkoon jne, mutta alkaa melkein tuntua että ihan kaikki pääsee jatkoon ja sieltä halutaan vaan valita karismaattisin ja kaunein kaiken kokemuksen jne lisäksi.
Kommentit (8)
Samaa olen miettinyt. Näytän paremmalta livenä kuin videolla ja olen pakostikin miettinyt johtuuko tämä ulkonäöstäni :/
Ei se varmaan merkkaakaan muuta kuin että et täysin toivoton tapaus ole, siis tyyliin pankkitiskivirkailijana hakemassa pankinjohtajan paikkaa.
Videoista katsotaan sitten ne kiinnostavimmat jatkoon. Samalla jää varmasti monta osaajaa pois, jotka eivät vain osaa tehdä videota.
Sama täällä. Live-haastatteluissa pärjään hyvin, videohaastatteluissa en ollenkaan.
Miten se hyvä video sitten tehdään? Itse olen käyttänyt kännykkää (ei ole muuta). Esiintymiseni on omasta mielestä ok.
Nro 2
Olen yrittänyt vähän hymyillä , olla luonteva, katsoa kameraan ja sanoa jotain mahd. järkevää. En usko että mitenkään yliampuvanakaan niissä pärjää.
Aika paljon niitä varmaan otetaan videohaastatteluun, sieltä valikoidaan sit naamat jotka miellyttää eniten.
Alan jo niin kyllästymään näihin haastatteluihin. Pitää meikata ja olla pirtsakka ja miettiä hyviä vastauksia, ja sen jälkeen ei vaivauduta edes sanomaan kiitos mutta ei kiitos..
Miten ne voi tietää, miltä sä näytät, jos et pääse ede videohaastatteluun?