Kolmenkympin jälkeen ei voi todellakaan syödä mitään ylimääräistä
Ja urheilla pitää kuin elukka. Varmaan huomenna saa taas vetää kunnon hikilenkin heti aamusta jos ei halua viettää juhannusta turvonneen sian näköisenä. Varmaan ruoat kanssa täysin minimiin, pelkkää vettä naamaan ja mautonta salaatinlehtiä. Vettä niin paljon ettei mikään pikkunälkä tunnu ikinä.
Kai se on nyt vaan alkanu se aika elämässä, että jos ei halua rupsahtaa ja lihoa pitää itseään kiusata ja piiskata 4-5 1-1,5 tunnin lenkille ja vetää lihaskunnot siihen päälle. Goodbye mahdollisuudet nauttia mistään. 😥
Kommentit (33)
Kolmenkympin jälkeen? Itse en syö enää 20 jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi koskaan pitäisi mässäillä tai juoda alkoholia.
Ne on nautintoja. Joskus noita haluaa nauttia, mutta ei ilmeisesti enää. Ap
Jep. Söin aamupalaksi 500g maustettua rahkaa. Sen jälkeen totesin että tänään ei sitten sovi enää muuta syödäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voin.
M53
Naiset lihoo helpommin kuin miehet.
Miehet on naisia lihavampia Suomessa. 75 % suomalaisista yli 30-vuotiaista miehistä on ylipainoisia.
Jaa. Enpä ole huomannut. Tänään olen syönyt Real-ruisleipää, juustoa, pinaattimunakasta, punajuuria, suklaata, baania, rahkaa ja irtokarkkeja. Enkä ole vielä lopettanut :) Tosin annoskokoni ovat hyvinkin maltillisia. Ei ole mikään pakko mättää viiden munan munakasta, yhden tai kahden riittää. Tai koko suklaalevyä, yksi rivi on hyvä. Lisäksi-kas kummaa-minä liikun.
N39 166/58
Miksi ihmeessä on tarve syödä ylimääräistä missään iässä?
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Enpä ole huomannut. Tänään olen syönyt Real-ruisleipää, juustoa, pinaattimunakasta, punajuuria, suklaata, baania, rahkaa ja irtokarkkeja. Enkä ole vielä lopettanut :) Tosin annoskokoni ovat hyvinkin maltillisia. Ei ole mikään pakko mättää viiden munan munakasta, yhden tai kahden riittää. Tai koko suklaalevyä, yksi rivi on hyvä. Lisäksi-kas kummaa-minä liikun.
N39 166/58
Söin tähän päivään asti ihan samalla tavalla. 166 cm/68 kg. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N39 166/58
Söin tähän päivään asti ihan samalla tavalla. 166 cm/68 kg. Ap
Itse asiassa syön harvoin suklaata tai irtokarkkeja. Ap
Itse priorisoit elämäsi asiat. Jos panopuuna toimiminen on sulle tärkeintä niin sitten on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista. Oota kun täytät 40 niin ehkä ymmärrät mistä elämässä on kyse. Vinkki: se ei ole se, että pitää ruoskia itseään pysymään mahdollisimman hoikkana.
Toivottavasti löydät arvosi ja ymmärrät olevasi rakkauden arvoinen ihminen mahdollisimman pian.
Ei elämää tarvitse lopettaa neljään kymppiin ja vain hyväksyä olevansa epäseksikäs läski lopun ikäänsä. Iäkkäät naisetkin on kauniita ja tyylikkäitä kunhan on pysyneet hoikkina.
Ei kyse ole siitä! Olen itse 4-kymppinen. Urheilen, pukeudun naisellisesti, haluan näyttää hyvältä mieheni silmissä jne. Mutta kaikkein eniten inhosin vartaloani silloin 2-kymppisenä kun se oli oikeasti kauneimmillaan, suunnilleen täydellinen! Koska meidät naiset opetetaan pienestä pitäen siihen ettei olla hyviä näin , että pitää olla enemmän sitä ja vähemmän tota. Kun siitä päästää irti, on helpompaa olla oikeasti kaunis ja onnellinen. Sitä mä yritin sanoa. Saa päästää irti itsensä liian kriittisestä arvioinnista, arvosteluista ja typeristä vaatimuksista. Ei se tarkoita suohirviöksi muuttumista vaan ennemminkin henkistä kypsymistä. Esimurrosiköisen tyttären äitinä ajattelen näin.
On ylös surullista miten nuorena treenasi ulkonäön vuoksi kun ”elämän puolessa välissä” alkaa ymmärtää hyvän kunnon merkityksen omalle terveydelle ja toimintakyvylle
Voin valita joka aamu, miten itseni haluan nähdä. Miksi en näkisi rakastavasti ja kauniisti, aivan kuten mieheni ja lapsenikin minut näkevät. Edelleen kun kävelen alasti suihkusta pois, mies katsoo minua ”sillä katseella” ja tulee iholle. En ole yhtä nuori, kaunis ja hoikka kuin 20 vuotta sitten. Mutta olen ihana ja hyvä juuri näin, kiitollinen terveestä kehosta, kodista ja perheestä, ja kaikesta ihanasta mitä kehoni kautta saan tuntea
Ainakin näin 35-vuotiaana voi vielä syödä mitä vain niin paljon kuin tahtoo. BMI 19.
En kannusta kalorien kyttäämiseen, mutta suosittelen seuraamaan omaa kulutusta ja energiansaantia, jotta oppii oikeasti ymmärtämään kehon toimintaa. Olen itse 40-vuotias nainen ja keskimääräinen kulutukseni on 2300 kcal / vrk. Passiivisina päivinä kulutus on n. 1800 kcal ja parhaimmillaan jopa 3000 kcal. Tämä toki tarkoittaa säännöllistä liikuntaa, toisinaan rakasta ja lyhytkestoisempaa, toisinaan kevyttä ja pitkäkestoista. Itse söin pitkään liian vähän koska kuvittelin että eihän sitä ”tässä iässä” enää mitään kuluta. Sitten ihmettelin kun kroppa kiljui välillä ruokaa eikä nälkä meinannut loppua millään, tuli vedettyä ruokaövereitä vaikka kuvittelin syöväni terveellisesti.
Kun aloin ymmärtää paremmin kulutustani, uskalsin lisätä myös ruuan määrää. Ei ole mitään järkeä iän myötä hidastuttaa entisestään omaa aineenvaihduntaa vähentämällä syömistä ja nopeuttamalla tätä kautta myös väistämätöntä lihaskudon menetystä. Pahimmillaan aikaistat myös vaihdevuosiasi. Antakaa keholle riittävästi monipuolista ravintoa ja säännöllistä liikuntaa! Rakenna terveyttä ja toimintakykyä tulevaisuuttasi varten.
Hankkikaa lihaksia niin voi syödä