Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tirkistelevät sukulaislapset

Vierailija
18.06.2020 |

Huomenna taas serkkuni lapset (10v. ja 12v. ) hiippailee aitan ikkunan alla ja isompi kuvaa ”huomaamattomasti” mua laiturilla.

Sama juttu oli jo jouluna, jouduin sanomaan äidilleen että en pidä siitä että pojat juoksi saunan pesuhuoneeseen muka vahingossa just kun olin menossa suihkuun.

Oon tuntenut pojat synnäriltä saakka, pienempänä leikitin ja vahdin molempia kesät. Nyt sitten tullut tällänen uusi vaihe silmään eikä serkku tunnu tajuavan et koen sen ahdisteluna, naureskelee vaan miehensä kanssa että pojat on tullut ”siihen ikään”.

Mitä pitäis tehdä? En halua joutua jonnekin jonnien kuolausryhmiin :/

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot turvallinen fantasia ja sinänsä poikien käytös on ihan normaalia, mutta jos tohon menoon ei puutu, ne kasvaa miehiksi jotka luulee voivansa tehdä mitä vaan naisille.

Otat isomman veljen puhutteluun, sanot sille että niillä ei ole mitään asiaa tirkistellä sua ikkunan läpi, ja kerrot että salakuvaus yksityistiloissa on rikos. Voit ehkä lisätä että jos se joskus haluaa oikean tyttöystävän, niin sen on aloitettava kunniottamalla naisen omaa toivetta. Eiköhän se siitä häpeä meininkiään niin, että lopettaa.

Vierailija
2/38 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee serkullesi selväksi että jos poikien perseily jatkuu on parempi että vanhemmilla lompakko kestää.

"Rikoslain mukaan salakatselusta ja -kuvaamisesta on tuomittava sakkoon tai vankeuteen"

Lähde:

https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-kuvaaminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi helvetti, en edes menisi. Jostain salakuvaamisesta tekisin rikosilmoituksen, sossun kanssa voi sitten pohtia, miten saada kakarat kuriin.

Vierailija
4/38 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirkistelijät nähdessäni karjaisisin niin paljon kuin kitarisoista lähtee että nyt jätkät tänne ja näyttään kamerasta kuvat ja jos siellä on yksikin kuva niin mennään yhdessä vanhempien luo, kaikkien silmien alla poistetaan kuvat ja sitten ilmoittaisin että kerta vielä ja tästä mennään poliisille.

Vierailija
5/38 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää toimintaa vanhemmilta. Tuollain vissiin just kasvaa nykyajan kakarat kun ei ole opetettu muiden kunnioitusta ja vanhemmat vain nauraa. Huhhuh

Vierailija
6/38 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni teinipojat tekevät samaa.

Vierailija
7/38 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää toimintaa vanhemmilta. Tuollain vissiin just kasvaa nykyajan kakarat kun ei ole opetettu muiden kunnioitusta ja vanhemmat vain nauraa. Huhhuh

Tuollainen on ollut todella yleistä 70-80 luvulla. Se vaan kuului asiaan, turhaa sitä oli aikuisille puhua.

Mulla oli pari vuotta vanhemmat serkkupojat ja niin... Sitä häirinnän määrää. Aikuisille kun asiasta sanoi, niin mua pyydettiin olemaan tarkempi ja olla häiritsemättä poikia "sillai".

Enkä siis puhu vain omasta kokemuksestani. Tästä on ollut voimiintumisketju yms. jutteluita lapsuuden kavereiden kanssa.

Vierailija
8/38 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tirkistelijät nähdessäni karjaisisin niin paljon kuin kitarisoista lähtee että nyt jätkät tänne ja näyttään kamerasta kuvat ja jos siellä on yksikin kuva niin mennään yhdessä vanhempien luo, kaikkien silmien alla poistetaan kuvat ja sitten ilmoittaisin että kerta vielä ja tästä mennään poliisille.

Aivan loistava neuvo 😁

Vierailija
9/38 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 ja 12 v eivät ole sukukypsiä vielä että voit syyttää ahdistelusta, ja kuvien ottaminen jostakin sukulaitädistä kun hän on laiturilla uimapuku päällä ei ole laitonta muutenkaan.

Vierailija
10/38 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kotoa opittu huono miehenmalli, sitä ei ihan helposti enää ton ikäisiltä lähdetä kitkemään. Suosittelisin kuvaamaan poikien touhut videolle, ja sanomaan serkullesi että jos tää vielä toistuu, niin et aio enää tulla mökille niiden kanssa.

Vierailija
11/38 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 ja 12 v eivät ole sukukypsiä vielä että voit syyttää ahdistelusta, ja kuvien ottaminen jostakin sukulaitädistä kun hän on laiturilla uimapuku päällä ei ole laitonta muutenkaan.

Sukulaistädistä? Eihän aloituksessa mitenkään tullut ilmi ikä ja sukupuoli.

Epäsopivaa se on silti. Kuten meilläkin naapurin juoppo ottaa partsiltaan kuvia 16-18 vuotiaista auringonpalvojista ja julkaisee Facebookissa saatteella "kyllä kelpaa".

Vierailija
12/38 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on, mikäli se sukulaistäti ei ole antanut lupaa kuvaamiseen.

Vierailija
13/38 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasille pitää ärähtää kunnolla ja jos ei muu auta, niin nöyryyttämisen kautta kääntää kieroon niiden seksuaalisuus. Tulevat tyttöystävät jne kiroaa, mutta sinä saat olla mökillä rauhassa.

Vierailija
14/38 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse 19, mökki on sukupaikka jonka äitini ja tätini omistavat yhdessä isoisäni kanssa.

Eniten just ahdistaa etenkin serkun miehen asenne, tosi tunkkanen setämies olo tulee kun puolustelee poikiaan :(

- ap

Vierailija
15/38 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon itse 19, mökki on sukupaikka jonka äitini ja tätini omistavat yhdessä isoisäni kanssa.

Eniten just ahdistaa etenkin serkun miehen asenne, tosi tunkkanen setämies olo tulee kun puolustelee poikiaan :(

- ap

I feel you girl! Viesti pitäisi saada sille setämiehelle läpi, koska hän on se pahin kuolaaja. Seksuaalista häirintäähän tuo on, niiltä lapsilta ja myös vanhemmilta, kun he sallivat.

Aika kädet sidottunahan tuossa ollaan.

Jos saisit isoisäsi puolellesi ja hän ottaisi vaikka yleisesti kantaa seksuaaliseen häirintään? Mikä on sellaista ja mikä ei.

Tai sitten sun pitää vaan kieltäytyä mökkeilystä muutamaksi vuodeksi. "et lähde pervojen kanssa samalle mökille!"

Vierailija
16/38 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, ihan hyvä idea toi isoisälle puhuminen, pappa on paikan päällikkö jonka yli ei kyllä kävellä :)

Oon aristellut asian tuomista sukulaisten tietoisuuteen kun oon jotenkin ajatellut että on ihan normaalia ihastua lapsenvahtiin tms, mutta etenkin kuvaaminen on tosi ahdistavaa kun en yhtään tiedä minne ne menee! Ja oon kai vähän surullinenkin että viattomien, kivojen sukulaispoikien piti sit muuttua yhtä ällöttäviksi kuin isänsä (joka muuten joskus katselee mua vähän liian pitkään)

- ap

Vierailija
17/38 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitan verhot kiinni ja jämäkkä ilmoitus, että minuahan ei sitten kuvata, toisen luvatta kuvaaminen on rikos, jostai lmoitan poliisille (et tietenkään oikeesti mut jos ton ikäiset pojat vielä uskois?)

Jos ei usko ni kosto elää ja saunan ovi muka vahingossa auki ja kamera laulamaan 😅

Vierailija
18/38 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyssä iässä pojat ovat niin hormonien valloissa, että siinä ei aina edes biologinen lähisukulaisuus auta, voivat tirkistellä jopa omaa täyssiskoaan (omakohtainen kokemus). Eihän se mukavaa ole, mutta menee ohi. Tuota sinun tilannetta voisi hillitä saunaan lukkojen asentaminen ja ikkunoiden pettäminen.

Vierailija
19/38 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta itseasiassa tollehan olisi erittäin kätevää tehdä nyt loppu ennenkuin ovat yläasteikäisiä ja oikein kunnon sovinisti teinihäirikköjä. Puhu vain papallesi, soita vaikka etukäteen niin tiedätpähän ainakin hänen kannan asiaan.

Vierailija
20/38 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia poikien kiinnostusta alastomaan naiseen. Pitää vaan sanoa pojille, että nyt loppuu se tirkistely!